Onderbroek of wielrenshort
Beste sportievelingen,
Ik ben aan het kijken naar een onderbroek met zeem (bijv. agu / craft), om daar een gewone normale (korte) broek over heen te kunnen dragen.
Mijn vraag, heeft iemand hier ervaringen mee? En hoe zijn deze ervaringen?
Wat is prettiger, een onderbroek met zeem of een wielrenbroek met zeem?
Ik ben aan het kijken naar een onderbroek met zeem (bijv. agu / craft), om daar een gewone normale (korte) broek over heen te kunnen dragen.
Mijn vraag, heeft iemand hier ervaringen mee? En hoe zijn deze ervaringen?
Wat is prettiger, een onderbroek met zeem of een wielrenbroek met zeem?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Ik heb nog wel een nieuwe in verpakking zittende Craft onderbroek+zeem liggen hier (tja...), die mag je wel voor een prikkie hebben, kan je het goedkoop uitproberen
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 26 Juli 2006
Hoeft met bretels ook helemaal niet, gewoon een kwestie van de broek naar beneden trekken. (en als dat niet genoeg is de rest omhoog )
Lukt mij niet met winterbroek met bretels.
Heb jij waarschijnlijk een heel laag uitgesneden bijzonder elastische koersbroek of ....
Hoeft met bretels ook helemaal niet, gewoon een kwestie van de broek naar beneden trekken. (en als dat niet genoeg is de rest omhoog )
Lukt mij niet met winterbroek met bretels.
Heb jij waarschijnlijk een heel laag uitgesneden bijzonder elastische koersbroek of ....
Ik heb een AGU short en die zit perfect. Moet je maar eens gaan kijken op Bikepro.nl. Heb hem daar gekocht. Is net een nieuwe site geloof ik en hebben alles van AGU en zag ook dat ze teamkleding leveren en bedrukken dus ga binnenkort ook voor mijn teamkleding even informeren. Dus kijk daar maar even dan komt het allemaal in orde.
Zonder bretellen kan ook prima.Voordeel van bretels is dat het comfortabeler zit tijdens het fietsen en dat het niet 'afzakt', je ondershirt blijft ook netjes aan de achterkant in je broek, je onderrug blijft lekker warm.Voordeel zonder bretels is inderdaad het gemak bij sanitaire stops, als je een lang bovenlijf hebt kunnen de bretels wel eens wat strakker zitten, wat de sanitaire stop bemoeilijkt.Ik heb broeken met en zonder bretels en gebruik ze allebei, bij dit hete weer fiets ik bv liever zonder bretels, want dan vind ik ze te warm.Ken een aantal mensen die een koersbroek onder een gewone korte broek dragen en die dragen zonder bretels, omdat het comfortabeler zit als je loopt (zijn toerfietsers die eens afstappen om iets te bekijken bv, of te rusten/lunchen).
-
- Forum-lid
Stel je de volgende vraag als je twijfelt tussen bretellen of geen bretellen : Fiets je graag comfortabel of zeik je graag comfortabel ?