Heeft iemand ooit problemen gehad met een teamfiets?
geen ervaring, maar ik zou het niet doen.
als je op tv ziet hoe ze met de fietsen om gaan.
noem maar een RVV of PR. daar tegen kun je er wel vanuit gaan dat ze goed zijn onderhouden door de monteur tijdens koersen.
is het een tegen het ander afwegen denk ik
als je op tv ziet hoe ze met de fietsen om gaan.
noem maar een RVV of PR. daar tegen kun je er wel vanuit gaan dat ze goed zijn onderhouden door de monteur tijdens koersen.
is het een tegen het ander afwegen denk ik
janhaakma schreef:Klopt, maar ik krijg eigenlijk geen reactie en kan elders op het forum ook weinig vinden.. Dus probeer ik het even iets concreter.
Er is vrij weinig over bekend.
Ik heb mijn ervaring al gedeeld en ben het niet eens met de opmerking dat ze niet meer goed zouden zijn. Hoeveel andere mensen gaan niet met hun fiets over de kasseien. Dit moeten ze wel kunnen hebben.
Als je voor de desbetreffende Giants gaat dan kun je kiezen uit 1, 2 fiets en 1 en 2e reserve fiets(als ze er nog zijn) Ik neem aan dat die reserve fietsen heel wat minder gebruikt zijn dan de westrijdfietsen. Dan kun je er zeker geen buil aan vallen.
Het is zelf met garantie dus wat wil je nog meer.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Als je het niet erg vindt dat het frame het halverwege het jaar begeeft: kopen. Voorwaarde is dat de fiets extreem goedkoop is (ca. 1/3 prijs nieuw) anders zou ik het gewoon laten. Ken goede exemplaren maar bij carbon laten breuken zich lastig herkennen en bij de profs komen valpartijen veel voor.
Persoonlijk zou het me worst zijn dat het frame breekt maar de lichamelijke gevolgen zijn zoveel rigoreuzer dat ik er alleen om dit reden al niet aan zou beginnen.
Dan maar even geen teamfiets....
Overigens krijg je vergelijkbare fietsen in de opruiming vaak goedkoper of maar beperkt duurder dan deze gebruikte ex proffietsen.
Persoonlijk zou het me worst zijn dat het frame breekt maar de lichamelijke gevolgen zijn zoveel rigoreuzer dat ik er alleen om dit reden al niet aan zou beginnen.
Dan maar even geen teamfiets....
Overigens krijg je vergelijkbare fietsen in de opruiming vaak goedkoper of maar beperkt duurder dan deze gebruikte ex proffietsen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
ik las een keer ergens dat de monteurs van teams vaak de hele fiets af bouwen in het geval van een valpartij, dan helemaal controleren, dan weer op bouwen, lijkt mij een secuur werkje, waar het frame echt wel goed wordt gecontroleerd.
Ook lijkt mij dat de fietsen gewoon goed zijn gecontroleerd.
Ook lijkt mij dat de fietsen gewoon goed zijn gecontroleerd.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
Erg wisselende reacties dus..
Het voordeel is een relatief jonge weliswaar wellicht behoorlijk gebruikte, maar ook goed onderhouden fiets met Dura Ace 7900 voor nog geen 2.000. De SL versie is overigens 500 duurder, dat gaat me net even te ver.
De versie die ik op het oog heb betreft de TCR Advanced met voorvork van de SL. Volgens mij is deze fiets gebruikt door het continental team van Rabo.
Het voordeel is een relatief jonge weliswaar wellicht behoorlijk gebruikte, maar ook goed onderhouden fiets met Dura Ace 7900 voor nog geen 2.000. De SL versie is overigens 500 duurder, dat gaat me net even te ver.
De versie die ik op het oog heb betreft de TCR Advanced met voorvork van de SL. Volgens mij is deze fiets gebruikt door het continental team van Rabo.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Als je ziet dat in dezelfde zaak een vrijwel nieuwe specialized tarmac met dura ace staat voor ca. 800 euro meer of een Cannondale supersix (= veel beter frame) met ultegra voor ca. 600 meer weet je het eigenlijk het antwoord al (waarbij de cannondale ook nog eens levenslange garantie heeft).
Bovendien hoef je dan ook nog eens niet met reclame rond te rijden en heb je een veel minder snel gedateerd frame... ik zou er niet heel lang over nadenken.
Bovendien hoef je dan ook nog eens niet met reclame rond te rijden en heb je een veel minder snel gedateerd frame... ik zou er niet heel lang over nadenken.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Eigenlijk wel, maar als dat je budget is zou je ook voor een cannondale Supersix met shimano 105 kunnen gaan en de groep (niet nodig) of wielen t.z.t. kunnen upgraden (en 105 is goed genoeg om de tour op te winnen dus.....)