Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek Madone 5.9 aan het scheuren

smoothly
Forum-lid

smoothly 04 aug 2006 20:18

Heb onlangs opgemerkt dat mijn kader (madone 5.9) lichtjes aan het barsten was ... dit scheurtje werd  op een paar dagen tijd een stuk groter ! Er is niet mee gevallen en er zijn dan ook nergens sporen van schade op de kader te vinden van eventuele valpartijen.
Omdat mijn fietsenmaker in jaarljiks verlof was heb ik er maar niet meer met gereden.
Nu ben ik in het begin van de week met het frame naar mijn fietsenmaker geweest en deze heeft trek gecontacteerd ivm garantie waar deze toch bekend om zijn . Heb vandaag respons gekregen nu stellen ze me voor een trek madone 5.2 frame te geven ?Is dit een goede Deal ???  Het  5.9 frame zou niet meer te verkrijgen zijn
1) Madone 5.9 is oclv 110 en de 5.2 oclv 120
2) Madone 5.9 was ook een stuk duurder in aankoop ...
Moet ik hiermee akkooord gaan of  iets anders voorstellen van frame???? wie kan me hierin bijstaan . ndertussen zit ik wil zonder racefiets ....
MVG philippe

cees1910
Forum-lid

cees1910 04 aug 2006 20:46

ik zou op het aanbod ingaan
zolang het ander maar een nieuw frame is

abraxes
Forum-lid

abraxes 04 aug 2006 21:08

Ik zou geen genoegen nemen met een kwalitatief slechter frame zonder compensatie, mits de garantie toereikend is.

ronengels
Forum-lid

ronengels 04 aug 2006 21:08

Quoten: Origineel geplaatst door smoothly op 04 Augustus 2006

Heb onlangs opgemerkt dat mijn kader (madone 5.9) lichtjes aan het barsten was ... dit scheurtje werd  op een paar dagen tijd een stuk groter ! Er is niet mee gevallen en er zijn dan ook nergens sporen van schade op de kader te vinden van eventuele valpartijen.
Omdat mijn fietsenmaker in jaarljiks verlof was heb ik er maar niet meer met gereden.
Nu ben ik in het begin van de week met het frame naar mijn fietsenmaker geweest en deze heeft trek gecontacteerd ivm garantie waar deze toch bekend om zijn . Heb vandaag respons gekregen nu stellen ze me voor een trek madone 5.2 frame te geven ?Is dit een goede Deal ???  Het  5.9 frame zou niet meer te verkrijgen zijn
Moet ik hiermee akkooord gaan of  iets anders voorstellen van frame???? wie kan me hierin bijstaan . ndertussen zit ik wil zonder racefiets ....
MVG philippe

Je hebt niet vermeld hoe oud het frame is, en hoeveel kilometers je ermee gefietst hebt. Als het frame nog jong is, en er is niet buitensporig veel mee gefietst, dan zou ik geen genoegen nemen met een minder frame als vervanging.
Als het frame al jaren oud is, en vele kilometers heeft, dan is dit waarschijnlijk wel een aardig aanbod.
Ze wekken echter de indruk dat je wel een 5.9 gekregen zou hebben als die er nog was geweest. Als dat zou is, dan vind ik dat ze je een vergelijkbaar frame of beter moeten geven.
Harde wind is meestal tegen.

laser
Forum-lid

laser 04 aug 2006 21:18

Ik veronderstel dat je de 5.9 aero hebt.
Ga dan voor de 5.9 sl, komt volgend jaar ook weer uit, dus die moeten ze echt wel hebben en die is ook oclv 110.

cees1910
Forum-lid

cees1910 04 aug 2006 21:21

Quoten: Origineel geplaatst door abraxes op 04 Augustus 2006

Ik zou geen genoegen nemen met een kwalitatief slechter frame zonder compensatie, mits de garantie toereikend is.

en  dan verzanden in een eindelose discussie ,ik zie het al voor me bewijzen dat het niet van een val afkomstig is en dan  nog leeftijd en evt goede vervanging
wie zegt dat de kwalitiet slechter is van het andere frame? omdat het goedkoper is hoeft het niet slechter te zijn

bazz
Forum-lid

bazz 04 aug 2006 21:22

Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 04 Augustus 2006

Quoten: Origineel geplaatst door smoothly op 04 Augustus 2006

MVG philippe

Je hebt niet vermeld hoe oud het frame is, en hoeveel kilometers je ermee gefietst hebt. Als het frame nog jong is, en er is niet buitensporig veel mee gefietst, dan zou ik geen genoegen nemen met een minder frame als vervanging.
Als het frame al jaren oud is, en vele kilometers heeft, dan is dit waarschijnlijk wel een aardig aanbod.
Ze wekken echter de indruk dat je wel een 5.9 gekregen zou hebben als die er nog was geweest. Als dat zou is, dan vind ik dat ze je een vergelijkbaar frame of beter moeten geven.

als je levenslange garantie geeft moet je die ook maar nakomen ongeacht de ouderdom en Km. van je frame. je hebt recht op hetzelfde ofwel een gelijkwaardig frame indien hetzelfde frame niet meer beschikbaar zou zijn om welke reden dan ook. indien er geen gelijkwaardig frame voorhanden is dan neemt men gewoonlijk een frame dat hoger van kwaliteit is.

martijn
Forum-lid

martijn 04 aug 2006 21:26

Quoten: Origineel geplaatst door bazz op 04 Augustus 2006

als je levenslange garantie geeft moet je die ook maar nakomen ongeacht de ouderdom en Km. van je frame. je hebt recht op hetzelfde ofwel een gelijkwaardig frame indien hetzelfde frame niet meer beschikbaar zou zijn om welke reden dan ook. indien er geen gelijkwaardig frame voorhanden is dan neemt men gewoonlijk een frame dat hoger van kwaliteit is.

Jazeker helemaal mee eens neem niet genoegen met een 5.2. Trek moet gewoon zijn beloftes nakomen punt uit.

koers
Forum-lid

koers 04 aug 2006 21:58

zie andere topic
zorg dat je je oude frame mag houden, die kan je nog (laten) repareren en gebruiken als trinaingsfiets of pekelfiets. als je wilt door mij

sharkman
Forum-lid

sharkman 04 aug 2006 22:13

Da's onzin Trek eist altijd zijn garantieframes op bij uitwisseling.  Een Trek is zeer robuust en met reserves gebouwd. Gaat een Trek scheuren dan is het ook meteen einde verhaal.
Zoals ik je al mailde: gezien de leeftijd van je frame gewoon gelijkwaardig of beter eisen (de 5.9 dus) en geen genoegen nemen met de 5.2. Tevens vragen welke kleur ze uitleveren zodat je niet met een winkeldochter op de proppen komen.

smoothly
Forum-lid

smoothly 04 aug 2006 22:32

Frame was  bijna een jaar oud, en heb er zo een kleine 18000 mee gedaan ...
Heb Zojuist nog bericht gekregen dat ik eventueel een 5.9 madone frame kan krijgen in de rood-grijze kleur maar dan wel 8-10 weken moet wachten omdat het vanuit Amerika moet komen (Halllooooooooo dan is het seizoen ool zo goed als gedaan ) ! Over het 5.2 frame dat ik volgende week zou kunnen hebben ze me verteld dat het juist dezelfde specs zou hebben wat dus niet waar is . 110-120 oclv
Ga toch proberen een snellere regeling te treffen misschien voor een andere kader mits eventueel wat opleg 5.9 sl ? ...
Weten jullie misschien de juiste prijzen van de frame's  Madone 5.2 - 5.9 & 5.9 sl .
Alvast Bedankt voor de reacties

sjezer
Forum-lid

sjezer 04 aug 2006 22:36

Sluit me aan bij de Shark, ga voor de 5.9 SL. En dat van die kleuren, tja zou kunnen, maar zou in Europa geen los frame in de Andromeda kleur meer zijn?

Plaats reactie