Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

schuiven op zadel

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 06 aug 2006 18:12

ik heb mijn zadel en stuur eindelijk een goed afgesteld, maar na een 20 tal minuten fiesten schuif ik altijd een paar centimeter naar voren, waardoor mijn zitbotjes naast het zadel komen, ik schuif me dan weer terug en dat herhaalt zich dan elke 5 minuten, van dit geschuif krijg ik ook een brandende kont. En dan moet ik weer even gaan staan om alles tot rust te laten komen. ik heb het zadel ook al met de punt een paar mm naar boven staan, meer is volgens mijn niet goed. Zadel staat overigens op een normale stand niet te ver naar voren of achteren (als ik het verder naar voren ga schuiven, wordt de zit te kort)
hoe kan dit nou, of staat het stuur dan toch te laag, zodat ik naar voren kruip?
PS: zijn er trouwens ook stuurpennen te koop met 0 graden (dus gewoon recht en niet met 6 graden naar boven/onder) mischien dat ik dan wat beter zit?

gerardo
Forum-lid
Contact

gerardo 08 aug 2006 13:27

Ik zou in overleg met je FM alles goed op maat zettten en niet alleen naar je zadelstand kijken. Je meld dat je zadel goed staat maar t.o.v. wat? De een zit 2 cm achter zijn bracket en de ander zelfs 8 cm. Maar nooit de punt van het zadel omhoog zetten! Daar krijg je gigantische problemen van! Verder moet je in de gaten houden dat indien je stuur lager staat t.o.v. je zadel, je ook langer zit. Dus probeer anders je stuur iets hoger te zetten. Het probleem van je nok kan je ook oplossen met een speciale vulring, die er voor zorgt dat je nog een x-aantal graden omhoog staat.  Als laatste is het ook goed om je schoenplaatjes te controleren! Indien deze niet correct staan afgesteld, kan je jezelf ook teveel naar voren trekken als je veel gebruik maakt van je hamstrings.
Gerardo

motta
Forum-lid

motta 08 aug 2006 13:45

over welk zadel gaat dit eigenlijk ? Zadels als een Fizik Arione zijn bedoeld om op te schuiven, ik heb dit zadel uitgetest en kon er niet aan wennen.

Motta

leocuypers
Forum-lid

Gebruikersavatar leocuypers 08 aug 2006 19:42

Quoten: Origineel geplaatst door motta op 08 Augustus 2006

over welk zadel gaat dit eigenlijk ? Zadels als een Fizik Arione zijn bedoeld om op te schuiven, ik heb dit zadel uitgetest en kon er niet aan wennen.

betreft een selle itaila gel flite max zadel

atb-sjonnie
Forum-lid

atb-sjonnie 09 aug 2006 01:42

Quoten: Origineel geplaatst door motta op 08 Augustus 2006

Schuiven op een Arione?....daar zit toch een anti-slip strip in het midden van het zadel, is volgens mij bijna niet mogelijk...
Wanneer wordt het Zomer....

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 09 aug 2006 02:32

Quote: Origineel geplaatst door atb-sjonnie op 08 Augustus 2006
Schuiven op een Arione?....daar zit toch een anti-slip strip in het midden van het zadel, is volgens mij bijna niet mogelijk...

Eh, neuh? Arione is volgens mij juist gemaakt om steeds te kunnen verzitten... (verzitten dus, niet schuiven perse, nuanceverschil)

motta
Forum-lid

motta 09 aug 2006 12:11

ok, begrijp het nuanceverschil tussen schuiven en verzitten maar wat te denken van ene Floyd Landis in zijn laatste tour tijdrit (geen idee welk zadel), die schoof naar voor en om de zoveel minuten ging hij verzitten naar achteren (zodat ie weer naar voor kon schuiven).
Motta

atb-sjonnie
Forum-lid

atb-sjonnie 09 aug 2006 16:52

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 09 Augustus 2006

Quote: Origineel geplaatst door atb-sjonnie op 08 Augustus 2006

Eh, neuh? Arione is volgens mij juist gemaakt om steeds te kunnen verzitten... (verzitten dus, niet schuiven perse, nuanceverschil)

Ok verzitten doe ik ook op mijn slr, maar op de Arione Champion die ik een tijd geleden had, daar waren de kampioensstrepen gewoon een soort vinyl waar nauwelijks op te schuiven viel, dit kan met andere uitvoeringen verschillen natuurlijk
Wanneer wordt het Zomer....

Plaats reactie