Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielertoeristen langs de schelde

schiette
Forum-lid

schiette 11 aug 2006 21:05

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=G7IVRJR1
En daar zijn ze weer. De politie " uw vriend" heeft weer nix te doen dus ... gaan we maar de wielrenners gaan ambeteren.
Gr. Ikke<br>
<br>
Love my Pinarello Paris 2005

noppie
Forum-lid

noppie 11 aug 2006 21:13

Ja, dan moeten ze zich maar niet zo asociaal gedragen. En zich aan de maximum snleheid houden van 25 km per uur houden. het moet maar eens afgelopen zijn met die wielertoeristen die denken dat ze zomaar iedereen  voor de sokken kunnen rijden.  De boetes moeten nog veel hoger worden.
kiekeboe

pantani
Forum-lid

pantani 11 aug 2006 21:21

Dikke klootzakken zijn het!!!
Zouden beter in het Antwerpse wat patrouilleren en "andere"in het oog houden!!!
il magnifico

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 15 aug 2006 19:48

van pantani zijn we niet anders gewoon toch ? Hij zou beter wat harder op zijn pedalen duwen, en de benen laten spreken ipv de mond, misschien komen de uitslagen dan wel ? Of zijn het al die pillen die je neemt, die tot zulke uitspraken lijden ? (heb ik in een ander topic ergens gelezen)
En wat ik ervan vind : de politie heeft groot gelijk dat ze er wat aan gaan proberen te doen. Van wat ik gehoord (en gelezen) heb over deze bende (en er zijn er nog zo'n) is dat ze er een echte wedstrijd van maken en idd andere mensen in gevaar brengen. Elke week zijn er dan nog valpartijen etc.Ik snap niet wat een mens bezield om hieraan mee te doen ?Ga dan wedstrijden rijden bij een vrije bond ofzo, dan heb je de hele weg voor U alleen, maar in het openbaar verkeer moet je nu eenmaal rekening houden met anderen !!!Op een ander forum heb ik een discussie gevolgd ts Casran en iemand anders over dit en het moet gezegd, als ik die andere zijn reacties las op die van Casran, phhhhhh. Het verstand komt met de jaren zeker.Feit is dat echte wielrenners nooit niet tekeer gaan op deze manier, ik heb 14 jaar competitie gereden en heb nooit zulke achterlijke dingen gedaan, ik probeerde het liever in de wedstrijd te bewijzen ipv in de week op de openbare weg.Zolang ze zichzelf in gevaar brengen zit ik er niet mee in, maar het is zo dat ze er altijd onschuldige mensen mee in betrekken.
Ik hoop dat de politie er werk van maakt en niet "te" mild is voor hen !!!

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 15 aug 2006 20:01

vind wel dat de politie wat meer energie in andere zaken mag steken dan in het opvangen van wielertoeristen.

Wat meer controle in de metro, het centrum van grote steden of bij de gevangenissen zelf zou wat meer op zijn plaats zijn denk ik.
RIDLEY the speed weap&#111;n

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 15 aug 2006 20:05

Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 15 Augustus 2006

vind wel dat de politie wat meer energie in andere zaken mag steken dan in het opvangen van wielertoeristen.Wat meer controle in de metro, het centrum van grote steden of bij de gevangenissen zelf zou wat meer op zijn plaats zijn denk ik.

ik heb niet gezegd dat die dinges geen controle hoeven natuurlijk, maar in dit topic gaat het over de wielerterroristen

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 16 aug 2006 00:09

Quote: Origineel geplaatst door TS-Biker op 15 Augustus 2006
Quoten: Origineel geplaatst door dutchflandrien op 15 Augustus 2006vind wel dat de politie wat meer energie in andere zaken mag steken dan in het opvangen van wielertoeristen.

Wat meer controle in de metro, het centrum van grote steden of bij de gevangenissen zelf zou wat meer op zijn plaats zijn denk ik.ik heb niet gezegd dat die dinges geen controle hoeven natuurlijk, maar in dit topic gaat het over de wielerterroristen

weet ik ook wel, sommige toeristen zijn ook terroristen, maar om daar nu 9 flikken aan op te offeren dat vind ik wel een beetje gortig niet??????

falcone
Forum-lid

falcone 16 aug 2006 13:28

Ik weet niet hoe het daar zit. maar er zijn nog een pak andere plaatsen waar gekoerst wordt op de openbare weg... In walem rond de put vind ik het nog aanvaardbaar. Daar is quasi geen verkeer al rij je wel door een stuk industriepark. En valpartijen. Ik rij er al jaren geregeld mee en ik heb nog NOOIt een valpartij gezien. Het gaat dan ook quasi uitsluitend om geoefende fietsers en er rijden heel wat competitierenners mee. Het is wel niet echt een koers. Maar men rijdt wel om alles uiteen te rijden.
Met beauval( vertrek in meise is het dan weer iets anders . Die koersen over een grote ronde door soms druk verkeer. .. met geregeld valpartijen( al is dat ook zeer beperkt).
Maar op een geloten rustige omloop op een vast uur moet het toch kunnen..
Feit is wel dat bij de politie tegen de fietsers blijkbaar veel meer kan dan tegenover andere vormen van criminaliteit of overlast . .

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 17 aug 2006 10:07

De scheldeweg is nog een weg waar je als wielertoerist nog eens kunt doorvlammen met een groepje.
Maar niemand heeft het recht om voor zijn eigen plezier anderen in gevaar te brengen en iedereen van de baan te fietsen die in de weg loopt ( of fietst).
Mits een klein beetje discipline ( bvb een fietsbel helpt ook al wat!) en respect voor de trageren zou de politie niet moeten optreden terwijl er toch nog een goed stuk zou kunnen doorgefietst worden zonder anderen in gevaar te brengen. En verwijzen naar de aanpak van andere vormen van criminaliteit om deze manier van andere mensen in gevaar te brengen goed te praten is irrelevant , doet niet ter zake.
Natuurlijk zul je altijd de commaneukers hebben die tegen 5 km /u met hun kroost van 3 en 4 jaar over de weg fietsen ( als 't al niet met een kinderkoets is!) en denken dat iedereen dan maar 5/u moet rijden of zelf "champetter" spelen en express weigeren de baan vrij te maken, laat staan wat opzij te gaan.

Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 17 aug 2006 11:39

als de politie dan toch zo graag willen optreden dan zouden ze beter met die negen agenten de kustbaan van zeebrugge naar de panne eens afchuimen. Want in het seizoen lukt het je nog niet om met een gem van 10km/u te fietsen, vanwege al die pedestrians die het fietspad terroriseren. en als je dan op je fietsbel duwt, dan zijn ze nog verontwaardigd ook!. Ik heb die route 2 jaar terug eens gedaan, nouw nooit meer!!!

pantani
Forum-lid

pantani 18 aug 2006 19:38

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 15 Augustus 2006

van pantani zijn we niet anders gewoon toch ? Hij zou beter wat harder op zijn pedalen duwen, en de benen laten spreken ipv de mond, misschien komen de uitslagen dan wel ? Of zijn het al die pillen die je neemt, die tot zulke uitspraken lijden ? (heb ik in een ander topic ergens gelezen)

Lach maar,ik bewijs nog wel eens iets!
il magnifico

Plaats reactie