Wat is de mooiste wielerfoto ooit?
Misschien voer voor een leuk topic. Wat is de mooiste wielerfoto die je kent?
Maakt niet uit van wie of waar, actueel of niet, zolang het maar de mooiste wielerprent is die je kent. Heb zelf zo een twee drie geen voorbeeld kunnen vinden, alhoewel ik nog wel een (oude) zwartwit foto voor de geest kan halen van een wielrenner die net de bocht van een alpencol passeert, waarbij door het gebrek aan omringende toeschouwers (in de foto althans) en het uit het zicht gehouden peleton, het lijkt of die wielrenner in zijn eentje die reusachtige col bedwingt.
Misschien levert dit topic wel een leuke fotogallery op......., meer mensen vinden per slot van rekening meer dan één.
Maakt niet uit van wie of waar, actueel of niet, zolang het maar de mooiste wielerprent is die je kent. Heb zelf zo een twee drie geen voorbeeld kunnen vinden, alhoewel ik nog wel een (oude) zwartwit foto voor de geest kan halen van een wielrenner die net de bocht van een alpencol passeert, waarbij door het gebrek aan omringende toeschouwers (in de foto althans) en het uit het zicht gehouden peleton, het lijkt of die wielrenner in zijn eentje die reusachtige col bedwingt.
Misschien levert dit topic wel een leuke fotogallery op......., meer mensen vinden per slot van rekening meer dan één.
-
- Forum-lid
Heh, dit topic loopt ook sinds kort op WT.nl. Dus maar even dezelfde foto's plaatsen.
Wrsch niet de mooiste, maar wel heel mooi vind ik altijd de plaatjes van Graham Watson:
Wrsch niet de mooiste, maar wel heel mooi vind ik altijd de plaatjes van Graham Watson:
Ik herinner mij een foto van een etappe van de TdF die eindigde tijdens een wolkbreuk of zoiets. Ik meen in het zuiden van Frankrijk. Het was donker, het water stond in de aankomststraat en het peloton kwam door die watermassa heen stuiven met er achter een enigszins lichtere achtergrond als ik mij goed herinner. Prachtig moment.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Deze:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Dat is al een prachtig rijtje, mooi om zo historische momenten te herbeleven. Natuurschoon en de renner, het afzien, portretten, het beslissende moment, gezichtsuitdrukkingen, etc. Een mooie foto kan zo goed het sublieme van het wielrennen uitdrukken. Ben zeer benieuwd naar meer. Is er wel eens een expositie gehouden over de mooiste wielerfoto's of een mooi verzamelfotoboek uitgegeven? Misschien een idee voor Fiets om te produceren...... Moet Hennie Kuiper tijdens Parijs-Roubaix er natuurlijk ook bij, en een mooie foto van de Kneet met Smeets! Ik zal nog eens googlen.....
-
- Forum-lid
Welke is bovenstaande klim in Luik Bastenaken Luik?
Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 17 Augustus 2006
Côte de Saint Roch, ligt in het centrum van Houffalize.
Côte de Saint Roch, ligt in het centrum van Houffalize.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve