Dt swiss 190 ceramic
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51
Hallo,
Zag op de site van bike2build een foto van Dt swiss 190 ceramic naven. Deze was genomen op eurobike. Wie weet er iets meer van deze naven.
http://www.bike2build.nl/morepics/eurob ... _1599.html
Alvast bedankt,
Zag op de site van bike2build een foto van Dt swiss 190 ceramic naven. Deze was genomen op eurobike. Wie weet er iets meer van deze naven.
http://www.bike2build.nl/morepics/eurob ... _1599.html
Alvast bedankt,
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51
Quoten: Origineel geplaatst door dream-plus op 08 September 2006
Hallo,
Zag op de site van bike2build een foto van Dt swiss 190 ceramic naven. Deze was genomen op eurobike. Wie weet er iets meer van deze naven.
http://www.bike2build.nl/morepics/eurob ... _1599.html
Alvast bedankt,
Ik heb reeds het een en ander gevonden over deze naven. was gisteren een spatie vergeten bij google, daarom vond hij dus niets.
Foutje, bedankt.
Hallo,
Zag op de site van bike2build een foto van Dt swiss 190 ceramic naven. Deze was genomen op eurobike. Wie weet er iets meer van deze naven.
http://www.bike2build.nl/morepics/eurob ... _1599.html
Alvast bedankt,
Ik heb reeds het een en ander gevonden over deze naven. was gisteren een spatie vergeten bij google, daarom vond hij dus niets.
Foutje, bedankt.
Hallo,
Zoals de naam doet vermoeden gaat het hier over de lagers. Keramiek is erg duur. Helemaal als je het moet vervangen. Keramiek wordt normaal gesproken toegepast in machines die zeer hoogtoering zijn, er waar smering en warmte ontwikkeling een probleem kan worden. Het loopt zeer licht, maar kan niet goed tegen (spannings)piekbelastingen. Mechanische eigenschappen (en prijs) hangt ook af van de uitvoering. Vaak wordt een keramisch lager alleen voorzien van keramische kogels. Soms zijn ze geheel uitgevoerd in keramiek.
Exclusief is het zeker, maar ik heb sterke twijfels of het lichte lopen van de lagers wel opweegt tegen de hoge prijs (2x zo duur als de 240) en de technische nadelen.
Bruud
Voor details zie:
http://www.rouesartisanales.com/article-3758207.html
Zoals de naam doet vermoeden gaat het hier over de lagers. Keramiek is erg duur. Helemaal als je het moet vervangen. Keramiek wordt normaal gesproken toegepast in machines die zeer hoogtoering zijn, er waar smering en warmte ontwikkeling een probleem kan worden. Het loopt zeer licht, maar kan niet goed tegen (spannings)piekbelastingen. Mechanische eigenschappen (en prijs) hangt ook af van de uitvoering. Vaak wordt een keramisch lager alleen voorzien van keramische kogels. Soms zijn ze geheel uitgevoerd in keramiek.
Exclusief is het zeker, maar ik heb sterke twijfels of het lichte lopen van de lagers wel opweegt tegen de hoge prijs (2x zo duur als de 240) en de technische nadelen.
Bruud
Voor details zie:
http://www.rouesartisanales.com/article-3758207.html
Een 240 set is op te waarderen naar 240 S en er zijn al een aantal renners die hun Dt naven hebben opgewaardeerd naar keramisch (kost zo'n 60 Euro per naaf). Dt zou geld mis lopen als ze het zelf ook niet zouden leveren vandaar. Of het het geld waard is moet ieder voor zich weten.
Ik heb met de mensen van DT Swiss rond tafel gezeten op Eurobike. Dit is zeer zeker een interessant produkt. Ze wisten me 3 versies voor te leggen: Shimano road, Campa road en mountainbike disc. De voorziene publieksrelease is januari 2007... nog later zullen de keramische lagers apart te verkrijgen zijn. Er is me de belofte gedaan dat een setje binnen de komende maanden mijn richting uitkomt... te volgen op www.rouesartisanales.com
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Omdat tune zijn duurdere naven ook 200, 190, 170 en 160 noemt? (dt kan met dit design in ieder geval nooit 50 gram winnen (hooguit 5 gram voor de kogels).
Wil je mooie naven wacht dan even op de zwarte Campa Record naven voor 2007 en stop daar keramische kogels in. Heb je mooiere naven die ook nog eens probleemloos vele malen langer houden (voor minder geld......).
Wil je mooie naven wacht dan even op de zwarte Campa Record naven voor 2007 en stop daar keramische kogels in. Heb je mooiere naven die ook nog eens probleemloos vele malen langer houden (voor minder geld......).
-
- Forum-lid
- Berichten: 610
- Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 09 September 2006
Omdat tune zijn duurdere naven ook 200, 190, 170 en 160 noemt? (dt kan met dit design in ieder geval nooit 50 gram winnen (hooguit 5 gram voor de kogels).
Wil je mooie naven wacht dan even op de zwarte Campa Record naven voor 2007 en stop daar keramische kogels in. Heb je mooiere naven die ook nog eens probleemloos vele malen langer houden (voor minder geld......).
Via welke weg kan ik die keramische kogels het beste aanschaffen?
Omdat tune zijn duurdere naven ook 200, 190, 170 en 160 noemt? (dt kan met dit design in ieder geval nooit 50 gram winnen (hooguit 5 gram voor de kogels).
Wil je mooie naven wacht dan even op de zwarte Campa Record naven voor 2007 en stop daar keramische kogels in. Heb je mooiere naven die ook nog eens probleemloos vele malen langer houden (voor minder geld......).
Via welke weg kan ik die keramische kogels het beste aanschaffen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 09 September 2006
Een 240 set is op te waarderen naar 240 S en er zijn al een aantal renners die hun Dt naven hebben opgewaardeerd naar keramisch (kost zo'n 60 Euro per naaf). Dt zou geld mis lopen als ze het zelf ook niet zouden leveren vandaar. Of het het geld waard is moet ieder voor zich weten.
Ik heb 240S naven, maar wat is het verschil dan met de gewone 240? Zijn die 240S dan keramisch? Ik heb me namelijk laten vertellen, toen ik ze kocht, dat ze niet keramisch zijn.
Een 240 set is op te waarderen naar 240 S en er zijn al een aantal renners die hun Dt naven hebben opgewaardeerd naar keramisch (kost zo'n 60 Euro per naaf). Dt zou geld mis lopen als ze het zelf ook niet zouden leveren vandaar. Of het het geld waard is moet ieder voor zich weten.
Ik heb 240S naven, maar wat is het verschil dan met de gewone 240? Zijn die 240S dan keramisch? Ik heb me namelijk laten vertellen, toen ik ze kocht, dat ze niet keramisch zijn.
Excuse me while I kiss the sky
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 09 September 2006
Omdat tune zijn duurdere naven ook 200, 190, 170 en 160 noemt? (dt kan met dit design in ieder geval nooit 50 gram winnen (hooguit 5 gram voor de kogels).
Wil je mooie naven wacht dan even op de zwarte Campa Record naven voor 2007 en stop daar keramische kogels in. Heb je mooiere naven die ook nog eens probleemloos vele malen langer houden (voor minder geld......).
ze claimen toch echt het gewicht van 190 gr voor de achternaaf te hebben, ± 5 .Het hele huis en vooral body zijn aangepast namelijk. Ook de zgn strar-ratchet is anders..
Omdat tune zijn duurdere naven ook 200, 190, 170 en 160 noemt? (dt kan met dit design in ieder geval nooit 50 gram winnen (hooguit 5 gram voor de kogels).
Wil je mooie naven wacht dan even op de zwarte Campa Record naven voor 2007 en stop daar keramische kogels in. Heb je mooiere naven die ook nog eens probleemloos vele malen langer houden (voor minder geld......).
ze claimen toch echt het gewicht van 190 gr voor de achternaaf te hebben, ± 5 .Het hele huis en vooral body zijn aangepast namelijk. Ook de zgn strar-ratchet is anders..
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 09 September 2006
Omdat tune zijn duurdere naven ook 200, 190, 170 en 160 noemt? (dt kan met dit design in ieder geval nooit 50 gram winnen (hooguit 5 gram voor de kogels).
Wil je mooie naven wacht dan even op de zwarte Campa Record naven voor 2007 en stop daar keramische kogels in. Heb je mooiere naven die ook nog eens probleemloos vele malen langer houden (voor minder geld......).
Hoi,
En of....
De DT 190 achternaaf heb je voor een kleine 600 Euro. De voornaaf mag je hebben voor 320........
Je mag voor je geld wel kiezen uit 24, 28,32 en 36 gaats....
En natuurlijk is het niet "de bon ton" om daar prutsvelgjes van 50 euro aan te gaan hangen. Ah nee, he.
Soit,
Omdat tune zijn duurdere naven ook 200, 190, 170 en 160 noemt? (dt kan met dit design in ieder geval nooit 50 gram winnen (hooguit 5 gram voor de kogels).
Wil je mooie naven wacht dan even op de zwarte Campa Record naven voor 2007 en stop daar keramische kogels in. Heb je mooiere naven die ook nog eens probleemloos vele malen langer houden (voor minder geld......).
Hoi,
En of....
De DT 190 achternaaf heb je voor een kleine 600 Euro. De voornaaf mag je hebben voor 320........
Je mag voor je geld wel kiezen uit 24, 28,32 en 36 gaats....
En natuurlijk is het niet "de bon ton" om daar prutsvelgjes van 50 euro aan te gaan hangen. Ah nee, he.
Soit,
Snobisme is een dure hobby...