Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Terugroepacties TIME RXS/RXE

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 22 sep 2006 10:33

In Duitsland is een terugroepactie gestart voor de Time RSX/RXE serie. Dit na aandringen van forumleden en meldingen op het forum van Tour magzin. Het betreft het 'vanzelf' losraken van de pedaalbody van het rechter pedaal. Op tour magazin zijn 'leuke' fotos en verhalen te lezen.
Ervaringen: mijn RXS Carbon extra gecontroleerd en geen probleem geconstateerd.
Wie heeft er ervaringen met loslopende pedaalbody?
Is zo'n terugroepaktie wellicht zinnig in BE/NL?
Hieronder letterlijk het artikel van de duitse importeur.
RückrufaktionTIME RXS Ti Carbon, RXS Carbon, RXS und RXE RennradpedaleTIME hat heute eine umfangreiche Rückrufaktion für Rennrad Systempedale gestartet. Betroffen sind die Modelle RXS Ti Carbon, RXS Carbon, RXS und RXE. Laut TIME sind alle Pedale begtroffen, die zwischen November 2004 und August 2006 verkauft wurden.Bei den betroffenen Pedalen kann sich beim rechten Pedal die Verschraubung der Achse aufdrehen und sich somit der Pedalkörper von der Achse lösen. Hierbei kann es zu schweren Stürzen kommen.TIME empfiehlt die betroffenen Pedale sofort zu überprüfen. Die silberfarben bzw. titanfarbene überwurfmutter/ Verschraubung des rechten Pedals muss auf feste Verschraubung kontrolliert werden. Können Sie diese Verschraubung mit der Hand lösen, darf das Pedal nicht mehr weiter benutzt werden.In der KW 38 ( 18. - 22. Sept. 2006) werden alle TIME Fachhändler mit den notwendigen Nachrüstteilen ausgestattet. Die Verschraubung der Pedale wird mit einem Spezialwerkzeug angezogen und gleichzeitig mit einem Spezialklebstoff zusätzlich gesichert.Betroffene TIME Kunden wenden sich bitte ab der KW 38 ( 18. - 22. Sept. 2006) an Ihren Fachhändler bei dem die Pedale gekauft wurden. Eine Liste der Fachhändler finden Sie ab KW 38 ( 18. - 22. Sept. 2006) unter color=#0000ffwww.mcg-parts.de.

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 22 sep 2006 14:57


chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 23 sep 2006 22:24

Quoten: Origineel geplaatst door BigM op 22 September 2006

http://forum.tour-magazin.de/attachment ... ntid=54630

         Ze lijken een beetje op mijn Look Pedalen  maar dan net even  anders.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4446
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 24 sep 2006 13:18

Mijn fm maar eens na laten vragen want dat wil ik toch niet hebben tijdens een sprint of klim

abcde
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 aug 2006 13:21

abcde 24 sep 2006 20:20

Dit heb ik dus gisteren voorgehad met men Time pedalen RXS.
Ik had al gemerkt bij het kuisen van m'n fiets dat er spelling zat op het pedaal waardoor ik het dichter en verder van men crank af kon duwen. Ik eerst verder kuisen en daarna was ik men ketting aan het smeren en aan het ronddraaien en ineens had ik mijn pedaal vast .  De as zelf bleef er inzitten, maar het is de body of hoesje dat loskwam. Nu heb ik het zelf terug kunnen vastdraaien en moet ik er wel op letten. Ik weet wel dat ik veel geluk heb gehad, want als dit gebeurd in een sprint van boven de 50 km/u...
Ik heb deze pedalen gekocht via de club en dus heb ik geen factuur of dergelijke, maar wel het doosje enzo. Ik doe deze toch weg aan het einde van het seizoen dus dan zal het geen probleem zijn.
Hoe zit het in elkaar ivm zo'n terugroepactie?

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5597
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 24 sep 2006 21:19

Was al eerder gemeld op dit forum, die problemen dan!!
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=2
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

cristallo
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 27 feb 2006 22:03

cristallo 25 sep 2006 21:16

Lap ! Vandaag ook prijs met mijn RXS Titan pedaalset... Na het optrekken achter een flauwe bocht hing het pedaal niet meer aan de fiets maar wel aan de schoen. Met een beetje gepruts heb ik het pedaal van de schoen kunnen verwijderen en met de hand terug op de as kunnen schroeven.
Er komt dus nog een retourpakketje richting Time, want het pedaal vertrouw ik niet meer...
Mvg,
Cristallo

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 27 sep 2006 23:06

ook al voorgehad, rijd nu met speedplays!!!!
 
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

compdiver
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 aug 2005 13:02

compdiver 28 sep 2006 23:43

Ik rijdt nu al ruim half jaar met grote tevredenheid met de time rxs carbon pedalen. Nog niets van last gehad, maar nu ik dit lees begin ik ook schrik te krijgen . Ik weet niet of ik me moet zorgen maken, maar kan je het probleem ergens aan herkennen?
Mijn Canyon Ultimate CF

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 29 sep 2006 11:01

Quoten: Origineel geplaatst door compdiver op 28 September 2006

Ik rijdt nu al ruim half jaar met grote tevredenheid met de time rxs carbon pedalen. Nog niets van last gehad, maar nu ik dit lees begin ik ook schrik te krijgen . Ik weet niet of ik me moet zorgen maken, maar kan je het probleem ergens aan herkennen?

Ik zit met dezelfde situatie als compdiver. Ik probeer mezelf er toe aan te zetten voor en na iedere rit eea te controlerern en te 'voelen' of alles nog vast zit.

compdiver
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 aug 2005 13:02

compdiver 30 sep 2006 14:12

Quoten: Origineel geplaatst door MSlingerland op 29 September 2006


Quoten: Origineel geplaatst door compdiver op 28 September 2006

Ik rijdt nu al ruim half jaar met grote tevredenheid met de time rxs carbon pedalen. Nog niets van last gehad, maar nu ik dit lees begin ik ook schrik te krijgen . Ik weet niet of ik me moet zorgen maken, maar kan je het probleem ergens aan herkennen?

Ik zit met dezelfde situatie als compdiver. Ik probeer mezelf er toe aan te zetten voor en na iedere rit eea te controlerern en te 'voelen' of alles nog vast zit.

Dat doe ik nu ook steeds! Ik had nog nooit betere pedalen dan deze gehad eigenlijk...
Mijn Canyon Ultimate CF

marten
Forum-lid
Berichten: 473
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:04

marten 03 okt 2006 18:56

Na al deze verhalen te hebben gelezen ben ik toch een beetje wantrouwend geworden tov mijn Time pedaaltjes. Ik heb ze gecontroleerd en minime spelling waargenomen! Vast niet erg maar ik vertrouw die dingen niet blindelings meer....
Toch morgen maar een setje spd-sl gaan kopen?

Plaats reactie