Hallo,
Ik ben pas begonnen met fietsen, en opzicht gaat het goed. Alleen krijg ik na ongeveer een half uurtje fietsen een tintenlend gevoel in mijn voeten. Ben dan ontspannen aan het rijden. Eerst dacht ik dat mijn schoenen te strak zatten maar dat is niet het geval. De pendalen zijn van Look en heb Shimano schoenen.
Kan iemand mij vertellen hoe dit komt en het belangrijkste hoe kan ik er voor zorgen dat het niet gebeurd.
Marcel
Tinteling in de voet
-
- Forum-lid HC
Voetplaatjes verstellen, naar voren of iets naar achteren of iets naar binnen/buiten. Als dat niet helpt kun je proberen je zadel iets naar voren/achteren te zetten.
What makes the boat go faster?
misschien is het dat je schoen te smal is vergeleken je voet, heb ik ook gehad met mijn oude Adidas schoenen, voor eventjes heb je zoiets van ja oke gaat wel weer weg, maar na langere tijd en meerdere malen trainen begint het echt wel te irriteren, totdat je bij het instappen van je scoen het al gaat voelen en dan is het telaat! ik zelf ben overgestapt naar Sidi schoenen en gelijk na de eerste rit geen last er meer van gehad...

ik heb een vrij smalle voet, de schoenen die ik heb zijn naar mijn mening ook smal (Shimano SH-R061). Mocht het andere niet helpen kan ik nog eens terug gaan naar de winkel voor andere schoenen. In ieder geval bedankt voor de reactie. Ben nog maar een groentje in deze wereld, maar ben wel enthousiast geworden en hoop dat het zo blijft.
Marcel
Marcel
De stand vd schoenplaatjes wil inderdaad nog wel eens helpen, kijk eens op www.cyclingnews.com onder fitness q&a.Hier wordt geadviseerd de plaatjes achter de bal vd voet te plaatsen, meer of minder afhankelijk van lengte.Dit heeft voor mijn problemen goed geholpen indertijd.
Als je campa wil heb je nooit meer wat anders 

Bedankt voor advies,
Heb de plaatjes meerdere keren verschoven en denk dat ik nu de juiste positie gevonden, het is nog niet geheel weg. Het gevoel is al beter, alleen rechts moet denk ik nog iets worden verplaatst, maar kan nu zonder moeite 80km fietsen.
Heb de plaatjes meerdere keren verschoven en denk dat ik nu de juiste positie gevonden, het is nog niet geheel weg. Het gevoel is al beter, alleen rechts moet denk ik nog iets worden verplaatst, maar kan nu zonder moeite 80km fietsen.
-
- Forum-lid
het kan ook zo zijn dat je je schoen te strak aantrek dan heb je niet de beste doorbloeding...