Quoten: Origineel geplaatst door sjarlie op 28 September 2006
ik heb voor me zelf ff een lijstje gemaakt wat er dan allemaal los gehaald moet worden
1 : naven voor en achter
2: bracket (kan het fout schrijven ) en dus ook crankstel
3:deriarleur wieltjes (dit schrijf ik zeker fout)
4:balhoofd ( alleen weet nog niet hoe )
5 :en ook ff ketting maar das geen probleem powerlink
de deriarleur zelf wou ik niet aan beginnen om er af te halen die wou ik gewoon eve goed schoon maken en beetje siliconen spray op schranier punten spuiten .
zijn er dingen die ik vergeten ben en heeft iemand nog informatie met betreking tot het los halen van het balohoofd ,of een goede site waar dat staat (kon ik namelijk niet vinden )
alvast bedankt
voor je balhoofd is het niet zo moeilijk, aan de bovenkant van je voork waaraan ook je stuurpen is bevestigd zit een dop met een inbus erin/ erop. Draai die los en dan je stuurpen, haal die eraf en bewaar die goed evenals eventueel je opvulringen. til je fiets van ligtjes op aan de voorkant zodat je voorwiel van de grond afkom (20cm is goed genoeg!) indien nodig een kan je je voorvork er nu zo uit trekken en als het meezit valt hij er al zo uit, lagers zijn als het goed is uit een geheel en je kan met je vork in je frame nog alles smeren. als je klaar ben bevestig je alles weer goed terug zonder speling dat is misschien achteraf wel het gemakkelijkst!
vergeet je zadelpen niet los te halen en weer geheel in te smeren!

ook altijd makkelijk!
derraileur wieltjes hoeven opzich niet
naven zijn idd ook niet zo moeilijk maar let er wel goed op dat je niks kwijtraak!
derraileur kan je ook gewoon los maken, die hoeft echt niet uit elkaar! je kan je gewoon loshalen en in de ontvetter ofzo leggen...