Wat zijn de handelingen stap voor stap die je moet doen om hier mee je band op te pompen?
Draai je de nippel op de co2 patroon tot het inwendige pinnetje de patroon doorboord heeft, daar na het geheel op het ventiel draaien om vervolgens de patroon een stukje los te draaien van de nippel?
Ik heb het dingetje één keer moeten gebruiken na lek gereden te hebben, maar het ontaarde in een compleet fiasco; alle lucht lekte weg...
Heb het instructiefilmpje op Youtube (http://www.youtube.com/watch?v=vf1EbnFGBh4) bekeken, werkt super, maar in plaats dat het opheldering brengt geeft het mij alleen nog maar meer onduidelijkheid.
Lezyne speed drive co2
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb mij vanavond bedacht wat ik het beste kan doen, en dat is de handeling die jij Pavang ook verricht;
Adapter los op fietsventiel schroeven, vervolgens co2 patroon in één keer in adapter schroeven tot 'ie niet verder kan en doorboord is.
Patroon stukje terugdraaien uit adapter en de lucht stroomt in de band.
(Heb tape over de patroon gewonden want ik weet nog van de vorige keer dat het helse ding niet meer aan te raken was met de blote vingers. Ik kan er ook een stukkie binnenfietsband overheen schuiven.)
Adapter los op fietsventiel schroeven, vervolgens co2 patroon in één keer in adapter schroeven tot 'ie niet verder kan en doorboord is.
Patroon stukje terugdraaien uit adapter en de lucht stroomt in de band.
(Heb tape over de patroon gewonden want ik weet nog van de vorige keer dat het helse ding niet meer aan te raken was met de blote vingers. Ik kan er ook een stukkie binnenfietsband overheen schuiven.)
er zijn wat problemen geweest met 1 van die co2 adapters.
Ik heb z`n adapter gebruik met z`n huls erbij en die werkte echt super.
Patroon gewoon erop draaien tot die door geprikt wordt.
Adapter op het ventiel duwen in ene keer met wat kracht en vol is je bandje
Ik ben een Lezyne pomp nu aan het gebruiken omdat je altijd een beetje een slag in je band krijgt bij het ventiel.
Waarschijnlijk door de kou want die slag wordt minder naar mate de hele boel weer wat warmer word.
En de druk viel me toch iets tegen met de patronen
Maar daarom nu gewoon een pompje bij me
Ik heb z`n adapter gebruik met z`n huls erbij en die werkte echt super.
Patroon gewoon erop draaien tot die door geprikt wordt.
Adapter op het ventiel duwen in ene keer met wat kracht en vol is je bandje
Ik ben een Lezyne pomp nu aan het gebruiken omdat je altijd een beetje een slag in je band krijgt bij het ventiel.
Waarschijnlijk door de kou want die slag wordt minder naar mate de hele boel weer wat warmer word.
En de druk viel me toch iets tegen met de patronen
Maar daarom nu gewoon een pompje bij me
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Maar de andere kant van de adapter is inwendig ook voorzien van schroefdraad (een behoorlijke lengte) zodat je deze op het ventiel kan schroeven. Als je de adapter niet op het ventiel schroeft blijft deze gewoon boven op het ventiel staan als je er flink op drukt.
En volgens mij moet je de patroon ook ietsjes terug draaien uit de adapter zodat de priem vrij komt van de doorboring zodat er ruimte ontstaat waardoor de lucht vrij kan stromen...
En volgens mij moet je de patroon ook ietsjes terug draaien uit de adapter zodat de priem vrij komt van de doorboring zodat er ruimte ontstaat waardoor de lucht vrij kan stromen...
Ik heb ook zo'n pompje maar elke keer als ik de adapter erop zet krijg ik deze met pijn en moeite eraf met als gevolg dat het ventiel krom wordt getrokken. Dit komt niet door de bevriezing maar door de constructie van de adapter. Dit gebeurd namelijk ook als ik de adapter op een ventiel draai of druk zonder de co2 patroon te gebruiken.
Heeft iemand een goede tip?
Heeft iemand een goede tip?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- robertvklinken
- Forum-lid
Ik hoor vaak van mensen die nog met een pomp fietsen dat ze bang zijn dat het fout gaat.
Persoonlijk heb ik geen enkele problemen gehad met mijn mijn CO2 patronen.
Misschien heeft het iets te maken met de aansluiting op het ventiel waar jullie over hebben.
Ik heb een verloopstuk wat je er gewoon overheen schuift, beetje zoals je normale fietspomp om je ventiel klemt.

Misschien heeft het iets te maken met de aansluiting op het ventiel waar jullie over hebben.
Ik heb een verloopstuk wat je er gewoon overheen schuift, beetje zoals je normale fietspomp om je ventiel klemt.

Volgens mij heeft dit verloopstukje geen schroefdraad zodat je deze er makkelijk op en af gaat.robertvklinken schreef:Ik hoor vaak van mensen die nog met een pomp fietsen dat ze bang zijn dat het fout gaat.
Albert Einstein
Albert Einstein
-
campasuper
- Forum-lid
Ik heb een Topeak AirBooster, past op Presta (race, drukken) en Schrader (MTB, schroeven).
Je kan het patroon er aan twee kanten opschroeven (store, engage).
Ideaal ding een zeer compact, vgl. met de Lezyne van hierboven.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
En je drukt dan om de band op te pompen neem ik aan?campasuper schreef:Ik heb een Topeak AirBooster, past op Presta (race, drukken) en Schrader (MTB, schroeven).
Albert Einstein
Albert Einstein
-
campasuper
- Forum-lid
Helemaal goed!
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders