Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hopelijk eindelijk verlost van de pijn

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 12 okt 2006 17:12

Zoals sommige van jullie misschien wel eens hebben gelezen heb ik al een aantal jaren last van mijn gewrichten (in het bijzonder de knieen en de enkels).
Ben als getest op reuma etc (zit in de familie) maar negatief, heb ook al vele onderzoeken en foto's gehad.
Tot vorige week is er eigenlijk nooit een vinger op de zere plek gelegd of een remedie gevonden. Verschillende mogelijkheden werden gevonden
Enkels en knieen hebben allemaal zwakke banden en weinig/beschadigd kraakbeen.
Nu moets ik mij vorige week melden bij de fysio omdat ik een blessure aan mijn voet had opgelopen tijdens een wedstrijd voetbal. Gedurende het gesprek kwam het van het een het ander en kwamen we zo bij mijn gewrichten terecht. Hij vond mijn verhaal interessant en vertelde mij dat hij wilde proberen mijn klachten weg te halen (ik kan geen ritje fietsen of training/wedstrijd spelen zonder pijn of een reactie achteraf).
Morgen moet ik me 's middags melden en dan zal ik aan een onderzoek worden onderworpen hopelijk (en ik heb alle vertrouwen) kunnen we eindelijk vinden waar alle pijntjes vandaan komen.
Ik ben er zo moe van om elke kaar als ik wil sporten of fysiek bezig zijn de pijntjes weer opspelen, ik ben geen kleinzerige jongen en ga ook door (tot het echt niet meer gaat) en zeur er ook niet over maar het zou fijn zijn als ik eindelijk eens gericht kon gaan werken aan het voorkomen van de pijntjes en niet achteraf moeten herstellen.
Ik houd jullie op de hoogte ... morgen middag zal ik proberen de resultaten hier te melden anders van het weekeind.

PS ik heb enkele pezen in mijn voet gescheurd/verrekt nog niet helemaal duidelijk, maar ik heb de tijd om te herstellen mag 6- 8 weken niet voetballen aleen looptraining en fietsen. Fietsen overigens alleen op souplese geen MTB'en mag geen kracht gebruiken tijdens het fietsen.
No I'm not big headed my head is just big

krek
Forum-lid

krek 12 okt 2006 20:33

Hoi Nils,
Ik ben begin dit jaar geopereerd aan een hernia. Dit na jarenlang langs fysio's te hebben gelopen. Ik sport al mijn hele leven, en heb altijd veel aan krachttraining gedaan. Vanwege het herstelproces heb ik de sportieve kant van mijn leven tegen het licht moeten houden (en dat doe ik nog steeds). Is krachttraining nog wel goed voor mijn lijf? Ik heb besloten te gaan zwemmen en dat bevalt me prima. DIt geeft ook veel minder spierpijn klachten achteraf.
En wat betreft fietsen: ik zal geen fiets kopen met racestuur omdat die diepe houding niet geschikt is voor mij.
Ik ken jouw situatie natuurlijk niet, maar ik denk wel dat je van sporten houd  en het niet op wilt geven. Een andere invulling van die behoefte zou ervoor kunnen zorgen dat je langer pijnvrij bezig kunt zijn.
Succes met je herstel!
Orbea Spatios

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 17 okt 2006 10:58

Nou ben vrijdag bij de fysio/sportarts geweest! De last van de knieen zal nooit helemaal weggaan maar er kan wel wat aan gedaan worden om de pijn te verminderen.
Het probleem is dat ik Hypermobiele knieen heb het zogenaamde
 http://nl.wikipedia.org/wiki/Syndroom_van_Ehlers-Danlos
Ik heb niet een ernstige vorm en dan ook geen orthesen (steun stukken) nodig hebben.
De fysio zal proberen mijn spieren rond mijn knie zo te behandelen dat deze sterker zullen worden en dat de druk op de knie zo verminderd word. Ik kan wel gewoon blijven sporten, dit word zelfs aangeraden om de spier sterk en soepel te houden.
Nou ik weet eindelijk wat het is en wat ik er aan kan doen! Fietsen moet ik voorlopig rustig aan doen niet te veel kracht op de gewrichten en meer op souplesse fietsen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 okt 2006 15:44

In dat geval ook wel nuttig een cadans-metertje te gaan rijden zodat je de souplesse constant kan monitoren.

nils
Forum-lid

Gebruikersavatar nils 18 okt 2006 23:58

Quote: Origineel geplaatst door havana op 18 Oktober 2006
In dat geval ook wel nuttig een cadans-metertje te gaan rijden zodat je de souplesse constant kan monitoren.

thanks voor de tip ... ga zaterdag meteen even shoppen

Plaats reactie