Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Keuze voor beginner

gunter
Forum-lid

gunter 15 okt 2006 22:10

Ik zou graag beginnen met mountainbike te rijden. Aangezien m'n kennis als beginner niet al te groot is, heb ik nogal wat problemen met kiezen.
Ik heb m'n keuzes teruggebracht tot onderstaande twee opties:
De Granville kan ik krijgen bij m'n huidige fietsenmaker waar ik zeer tevreden over ben.  Hij geeft echter niets van korting (enkel klein fietscomputertje).  De fiets kost 1325 euro.  De Merida is bij een andere fietsenmaker, maar die geeft wel 15 korting. Met korting komt ie op 1150 euro.  Welk lijkt jullie de beste koop? Heeft er iemand meer uitleg over die Manitou vork?  Met welke Rockshox vork kan ik die ongeveer vergelijken?  Alvast bedankt! 

Merk
Granville

Kader
HT-U6T6-UL Custom butted tubing/ XLR-8 concept

Vork
Rock Shox Recon 251 LO / Poplock Remote Control / 100MM travel

Groep
Mix M

Voorderailleur
Shimano LX

Achterderailleur
Shimano XT

Shifters
Deore

Ketting
???

Tandwielen V
???

Cassette
???

Remmen
Magura HS 33

<FON

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 15 okt 2006 22:25

ik zou persoonlijk voor de merida gaan, puur omdat je dan iets meer merk en gerenomeerde fiets hebt.. lijkt ook een betere afmontage te hebben  voorvork is volgens mij van de granville wel wat beter..
ken het merk granville niet.. maar kijk hier eens dit is de site
http://www.granvillebikes.com/?TabId=36&language=nl-NL

gunter
Forum-lid

gunter 15 okt 2006 22:41

Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 15 Oktober 2006

ik zou persoonlijk voor de merida gaan, puur omdat je dan iets meer merk en gerenomeerde fiets hebt.. lijkt ook een betere afmontage te hebben  voorvork is volgens mij van de granville wel wat beter..
ken het merk granville niet.. maar kijk hier eens dit is de site
http://www.granvillebikes.com/?TabId=36&language=nl-NL

Thanks.  Granville is een belgisch merk.  Het is het vroegere Ludo (maar ik vermoed dat dit niet echt een naam was die veel marketing potentieel had )  Ik heb vorig jaar een wegfiets gekocht van Granville en ben hier eigenlijk zeer tevreden over.  Net als over de fietsenmaker.  Maar de Merida is inderdaad bekender, goedkoper en lijkt (buiten de voorvork) beter afgemonteerd te zijn.  Ik had een lichte voorkeur voor de Granville (vanwege de fietsenmaker), maar uw advies maakt het me er niet makkelijker op. 

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 15 okt 2006 23:02

indien het verschil hoofdzakelijk een verschil in prijs zou betreffen zou ik inmiddelijk voor die bij de plaatselijke fm gaan.. dit heeft een belangrijke waarde betrefende service, bereikbaarheid, etc. nu betreft het echter ook enkele verschillenin afmontage waarbij ik de voorkeur geef aan de merida omdat mij deze meer aanspreekt en een bekender (misschien beter) merk is (ivm garantie, ervaring, etc.)
ik heb zelf enkele mountainbikes gehad maar ben niet een uitgesproken kenner.. wacht vooral eerst de mening van enkele andere forum-leden af. en maak dan een overwogen keuze.
succes..
ps bij vragen altijd stellen..

Plaats reactie