Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

aanschaf lange broek

cyclejazz
Forum-lid

cyclejazz 01 nov 2006 18:27

Hallo,
Ik wil een lange fietsbroek aanschaffen maar twijfel een beetje tussen een echte warme (eventueel met windstopper) of een wat minder warme en een lange onderbroek (=goedkoper). Heeft iemand een goed advies? Ik heb overigens al beenstukken.
stupidity is it\'s own reward

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 01 nov 2006 20:51

Hangt ervanaf wat voor koukleum je bent. ik red het met een normale lange broek (overigens wel super roubaix stof maar dat is tegenwoordig standaard) tot -5 wel zonder lange onderbroek of windstopper.

chevalier
Forum-lid

chevalier 02 nov 2006 12:02

Dan raad ik je de Ultima Lange broek aan , Ultima Broek Project - 2 zonder bovenstuk deze zit heerlijk en bestemd voor een temperatuur bereik van -5 tot + 15 volgens het Veltec sinterklaasboek
Deze heb ik zelf net , nadat de vorige versleten was na 4 winters fietsen.

cyclejazz
Forum-lid

cyclejazz 02 nov 2006 21:23

Ja die Ultima broek had ik al gezien, lijkt me idd wel een goede keus. Ik ben wel een koukleum dus kan er altijd nog later een lange onderbroek bijkopen. Bedankt voor het advies.

raphael
Forum-lid

raphael 03 nov 2006 22:32

Quote: Origineel geplaatst door Cyclejazz op 01 November 2006
Hallo,Ik wil een lange fietsbroek aanschaffen maar twijfel een beetje tussen een echte warme (eventueel met windstopper) of een wat minder warme en een lange onderbroek (=goedkoper). Heeft iemand een goed advies? Ik heb overigens al beenstukken.

Heb vandaag mijn Assos airplus LL binnengekregen
http://www.assos.com/en/mens/detail.asp ... =29&color=
Die gaat ervoor zorgen dat ik het niet koud krijg van de winter
(Ik wacht nog op een airblock ll voor de iets minde koude dagen)
http://www.assos.com/en/mens/detail.asp ... =2&color=6

Succes met kiezen.

maegashira
Forum-lid

maegashira 07 nov 2006 09:26

Prachtige broek, maar mag ik vragen wat je daarvoor hebt betaald?

raphael
Forum-lid

raphael 07 nov 2006 22:34

Quote: Origineel geplaatst door Maegashira op 07 November 2006
Prachtige broek, maar mag ik vragen wat je daarvoor hebt betaald?

Ja hoor: Assos hanteert in principe vaste (Europese) prijzen, soms kan je bij Hopmans Bergoen op Zoom of v Herwerden Voorburg wel eens een ouder model (of buikmaten ) goedkoper krijgen. Voor zo'n airthight LL betaal je, schrik niet, zo'n € 220 en voor de airplus zo'n € 190.
Is inderdaad even schrikken, zeker omdat er nog een koersbroek onder gaat (die Assos F13S2 kost ook zo'n € 185)
Als je dan ook nog een Assos jack erboven hebt (hoor net van mijn FM dat m'n Fugu jack binnen is), dan heb je het niet meer koud maar ben je wel arm
Je kan er ook een mooi Boss kostuum of zo van kopen . Dan heb je het iets minder warm met fietsen, maar zie je er overdag wel goed uit

maegashira
Forum-lid

maegashira 07 nov 2006 23:59

Buikmaten zitten er voor mij niet in, met mijn schamele 60kg met een lengte van 1.87m. Da's meteen mijn probleem: nul procent vet en ik heb het dus erg snel koud op de fiets in de winter. De afgelopen tijd heb ik het proberen te redden met een lange broek van Ultima, maar die is te dun voor de echt koude dagen.
Overigens heb ik er totaal geen problemen mee veel geld uit te geven voor een goede broek. Ik heb altijd gefietst met goedkope Shimano-broeken en heb mezelf halverwege dit jaar een paar dure Campagnolo broeken cadeau gedaan. Het verschil is enorm! Daar ga ik in het vervolg echt niet meer op besparen.
Ik heb tot nu toe alleen maar positieve verhalen gehoord over Assos broeken dus ik ga er zeker een passen aankomende vrijdag, als ik weer eens langs Roseversand ga. Hopelijk kom ik uit qua maat, want da's vaak lastig met m'n lange en vooral dunne benen.

cyclejazz
Forum-lid

cyclejazz 09 nov 2006 00:33

Van die Assos prijzen krijg ik het op zich al koud. Pasvorm alla, maar ik heb zo'n gemiddeld figuur dat ik me niet voor kan stellen dat het het geld waard is. Heb dus gekozen voor een Ultima broek, is vandaag binnengekomen en ben benieuwd hoe ie zit. Zogezegd als het ech koud word doe ik er wel een lange onderbroek onder. Kan ik ook nog iets anders dan enkel pindakaas op mijn boterham eten.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 09 nov 2006 18:45

Had begin vorige week een CSC lange koerbroek besteld, afgelopen weekend in ontvangst mogen nemen. Heb er afgelopen zondag mee gefietst; de broek zit erg goed, is vrijwel gelijkwaardig met mijn korte agu (rabo) koersbroek. Het was niet erg koud (ca. 12gr.) , maar ik moet zeggen dat het een stuk aangenamer is dan been- en armstukken. Laatstgenoemde blijft voor mij een noodoplossing.
Met deze (winter)broek ga ik het de komende weken zeker niet koud krijgen.

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 09 nov 2006 18:56

CSC-broek was trouwens niet erg duur (derondeshop.de, 79,50 euro).
By the way, bij het plaatsen van mijn vorige bericht kreeg ik een rare melding, zoiets als "spammen is hier niet toegestaan". Bericht heb ik wel eens eerder gehad. Mag ik vragen wat dit voor flauwekul is? Mijn vorig berichtje was na deze melding weg, heb ik dus opnieuw moeten schrijven. Best wel irritant....

Plaats reactie