Colnago Extreme C
-
- Forum-lid
Tot welk gewicht is een colnago extreme C een frame wat aan te raden is?
M.v.g.
Dreamplus
M.v.g.
Dreamplus
beste colnago fan,
ik persoonlijk ben maar 63 kilo tegenover 184 cm.
Ik heb al een colnagoc40 en nieuwste c50 gehad en heb nu een jaar een extreme-c.
ik vind persoonlijk dat een extreme-c echt alleen maar goed is voor bergop en als je meer in nederland fiets zoals de polders dan is de c50 de beste keus.
wel moet ik zeggen dat de extreme-c sneller optrekt. maar nu jou vraag, ik vind dat je niet zwaarder moet zijn dan 70 kilo. als dat wel is zou ik een c50 kopen.
groetjes een colnago fan
Ik heb al een colnagoc40 en nieuwste c50 gehad en heb nu een jaar een extreme-c.
ik vind persoonlijk dat een extreme-c echt alleen maar goed is voor bergop en als je meer in nederland fiets zoals de polders dan is de c50 de beste keus.
wel moet ik zeggen dat de extreme-c sneller optrekt. maar nu jou vraag, ik vind dat je niet zwaarder moet zijn dan 70 kilo. als dat wel is zou ik een c50 kopen.
groetjes een colnago fan
colnago alles gewonnen op de c40 nu alles op de extreme-c komop
-
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door extreme-c op 17 November 2006
beste colnago fan,
groetjes een colnago fan
Ben benieuwd naar je ervaringen met de extreme, je zegt dat je voor de polders beter een C50 aan kunt schaffen.
Vind je de extreme slapper?, hoe anders zijn de rijeigenschappen t.o.v. de C50?
beste colnago fan,
groetjes een colnago fan
Ben benieuwd naar je ervaringen met de extreme, je zegt dat je voor de polders beter een C50 aan kunt schaffen.
Vind je de extreme slapper?, hoe anders zijn de rijeigenschappen t.o.v. de C50?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
de extreme is iets slapper vind ik zelf maar wel sneller uit de bocht aanzetten.
ik heb hem nu vanaf december vorig jaar en hij is geweldig, maar als ik niet naar gewicht zou kijken ging ik weer om een c50.
hoewel mijn oudje c40 ook nog geweldig fietst
nadeel is dat lelijke gat in de liggende achter vork, ik weet niet waar het voor is ,ik denk voor een axa slot ofzo.
groetjes colnago fan
ik heb hem nu vanaf december vorig jaar en hij is geweldig, maar als ik niet naar gewicht zou kijken ging ik weer om een c50.
hoewel mijn oudje c40 ook nog geweldig fietst
nadeel is dat lelijke gat in de liggende achter vork, ik weet niet waar het voor is ,ik denk voor een axa slot ofzo.
groetjes colnago fan
dat lelijke gast beste colnago lover dient voor het rijcomfort
dit neemt nog beter de schokken op
ps ik ben een maand of 3 geleden gevallen met mijn c50 in een westrijd en er stond een scheurtje in mijn achtervork (dit was wel doordat er een paar andere frames en mensen zij opgevallen) dus heb ik het zekere voor het onzekere genomen en een volledig nieuwe c50 gekocht
en ik moet zeggen ik kon kiezen voor een extreme of c50 want voor het prijs verschiel moet je het niet doen dat is maar 70 euro bij PLIEGER SPORT
dus koos ik toch voor c50 gewoon is veel stijver en is een super fiets
laat weten wat je van de extreme c vind
dit neemt nog beter de schokken op
ps ik ben een maand of 3 geleden gevallen met mijn c50 in een westrijd en er stond een scheurtje in mijn achtervork (dit was wel doordat er een paar andere frames en mensen zij opgevallen) dus heb ik het zekere voor het onzekere genomen en een volledig nieuwe c50 gekocht
en ik moet zeggen ik kon kiezen voor een extreme of c50 want voor het prijs verschiel moet je het niet doen dat is maar 70 euro bij PLIEGER SPORT
dus koos ik toch voor c50 gewoon is veel stijver en is een super fiets
laat weten wat je van de extreme c vind
-
- Forum-lid
Dat van dat gat is gewoon een marketingpraatje van Colnago. Denk je nu echt dat zoiets voelbaar beter trillingen zal dempen ?
jaa dat is voor demping wrm is anders bij bv een ridley damocles de onderbrug van de achtervork op de zelfde plaats verdikt
en wrm heeft pinarello zo een golvende achtertrein
dat is ook voor het comfort gedaan ze niet alleen voor schoonheid . men maakt zoiets namelijk voor 2 zaken comfort en schoonheid .
en wrm heeft pinarello zo een golvende achtertrein
dat is ook voor het comfort gedaan ze niet alleen voor schoonheid . men maakt zoiets namelijk voor 2 zaken comfort en schoonheid .
-
- Forum-lid
En om met een design voor de dag te komen dat zich onderscheidt van de concurrentie......
De rest maakt volgens mij geen fluit uit.
De rest maakt volgens mij geen fluit uit.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
beste raydox,
Ik heb zelf een c50 gehad van het laatste type, het is echt nutteloos hoor dat gat.
nu heb ik een extreme-c en voor de c50 had ik de c40 (ook zonder lelik gat).
ik merkte helemaal geen verschil in rijden en heb toch al heel vaak bergop gereden met alle 3.
en met berg op bedoel ik serieus bergop, 3 keer eerste 10 marmotte en winst in la vaujany en la galibier.
geloof me maar dat gat in de achtervork maakt geen fuck uit.
groetjes colnago fan
Ik heb zelf een c50 gehad van het laatste type, het is echt nutteloos hoor dat gat.
nu heb ik een extreme-c en voor de c50 had ik de c40 (ook zonder lelik gat).
ik merkte helemaal geen verschil in rijden en heb toch al heel vaak bergop gereden met alle 3.
en met berg op bedoel ik serieus bergop, 3 keer eerste 10 marmotte en winst in la vaujany en la galibier.
groetjes colnago fan
Quoten: Origineel geplaatst door extreme-c op 22 November 2006
beste raydox,
nu heb ik een extreme-c en een c40 uit 1999 en ze zijn allebij nog super.voor de c50 had ik de c40 (ook zonder lelijk gat).en een met gat van het laatste type gehad
en met berg op bedoel ik serieus bergop, 3 keer eerste 5 in la marmotte en winst in la vaujany en la galibier.
groetjes colnago fan
beste raydox,
nu heb ik een extreme-c en een c40 uit 1999 en ze zijn allebij nog super.voor de c50 had ik de c40 (ook zonder lelijk gat).en een met gat van het laatste type gehad
en met berg op bedoel ik serieus bergop, 3 keer eerste 5 in la marmotte en winst in la vaujany en la galibier.
groetjes colnago fan