Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

2 suggesties te koop sectie

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27652
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 dec 2006 22:11

1) topics zonder vraagprijs keihard sluiten. Eerlijk gezegd vind ik het neerzetten van irreële vraagprijzen zoals Casran doet ook niet kunnen. (niks persoonlijks hoor Casran). Het regelement zou dan ook moeten zijn: "geef een reële vraagprijs".
2) regelmatig wordt er gepikeerd gereageerd als forumleden een reply zetten in de trant van : "dit onderdeel is ook nieuw bij winkel X te koop voor prijs Y". De aanbieder reageert hier meestal gepikeerd op, in mijn ogen ten onrechte. Misschien moet hier ook iets over in het regelment worden gezet. Zoiets als: 
"Realiseer je dat forumleden goed weten wat een onderdeel nieuw kost. Je kunt dus reacties verwachten waarin een forumlid een nieuwprijs (en winkel) post die lager is dan de vraagprijs van jouw 2e hands artikel. Houd hier rekening mee"
Ofzo. 

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27652
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 dec 2006 22:13


Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 06 dec 2006 08:30

Quote: Origineel geplaatst door havana op 05 December 2006
Voorbeeld van 2) :



Ben het niet met je eens, iedereen is vrij om zijn prijs te bepalen. Disussies over de hoogte van de prijs door mensen die het niet willen kopen is 'bemoeien met andersmans zaken'

Wat deel 1 van je vraagstelling betrefd, helemaal mee eens. Zeker Casran die als eerste aan de bel trekt wanneer er iets onrechtmatigs wordt aangeboden of wanneer er geen prijs bij staat.

IK zou er zelf nog een derde regel aan willen toevoegen, mensen die slechts hier komen om hun fiets of iets te verkopen gelijk eraf gooien.
Dus minstens 5 postings voordat je iets mag verkopen, gevaar is dat je 5 bla bla postings krijg maar dat is wel te doorzien lijkt me.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27652
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 dec 2006 09:39

Ik zeg niet dat mensen niet vrij zijn hun vraagprijs te bepalen, ik zeg alleen dat mensen er rekening mee moeten houden dat er commentaar op zou kunnen komen.

pantani
Forum-lid
Berichten: 1255
Lid geworden op: 07 jan 2006 15:10

pantani 06 dec 2006 10:00

Ok,maar wil mijn fiets hier verkopen.Wou er 1500e.voor vrijgen,is geen jaar oud en meer als helft van de adviesprijs.Nu komt er iemand af dat deze nieuw 945e.kost!Niemand nog geinteresseert en vraag waar dat was en antwoord niet meer!En kan je zeggen dat ik daar geen bal van geloof hoor!
il magnifico

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38155
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 dec 2006 10:11

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 06 December 2006

Ok,maar wil mijn fiets hier verkopen.Wou er 1500e.voor vrijgen,is geen jaar oud en meer als helft van de adviesprijs.Nu komt er iemand af dat deze nieuw 945e.kost!Niemand nog geinteresseert en vraag waar dat was en antwoord niet meer!En kan je zeggen dat ik daar geen bal van geloof hoor!


Geef een van ons een gil, ruimen wij het wel op.
@Havana: er zullen binnenkort nog wel wat dingetjes aangepast worden, nemen we het ineens mee.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27652
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 dec 2006 10:18

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 06 December 2006

Ok,maar wil mijn fiets hier verkopen.Wou er 1500e.voor vrijgen,is geen jaar oud en meer als helft van de adviesprijs.Nu komt er iemand af dat deze nieuw 945e.kost!Niemand nog geinteresseert en vraag waar dat was en antwoord niet meer!En kan je zeggen dat ik daar geen bal van geloof hoor!


Dat is inderdaad heel vervelend. Maar als mensen een weblink (bewijs) geven lijkt het me wel redelijk, toch?
Je kunt ook in het regelement opnemen dat je alleen mensen mag wijzen op een lagere prijs als je dat kan bewijzen met een link of een scan.

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 06 dec 2006 11:51

Quoten: Origineel geplaatst door alstro op 06 December 2006

IK zou er zelf nog een derde regel aan willen toevoegen, mensen die slechts hier komen om hun fiets of iets te verkopen gelijk eraf gooien.Dus minstens 5 postings voordat je iets mag verkopen, gevaar is dat je 5 bla bla postings krijg maar dat is wel te doorzien lijkt me.


Niet mee eens. Als iemand op dit forum fietsgerelateerde spullen aan komt bieden voegt dat iets toe aan het forum. Stel dat ik net op zoek ben, geinteresseerd ben dan maakt het me echt niet uit dat iemand nieuw is als ik een goede deal kan sluiten.
Mocht je toch een drempel op willen werpen stel dan een minimaal aantal dagen geregistreerd als voorwaarde en niet een aantal postings.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38155
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 dec 2006 13:09

Het probleem zit hem er in dat je handelaren wilt weren. Het is heel lastig om dat goed te doen.
Less is bore

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 06 dec 2006 13:19

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 06 December 2006

Het probleem zit hem er in dat je handelaren wilt weren. Het is heel lastig om dat goed te doen.

Akkoord. De nuancering in mijn post hierboven zou dus zijn: iemand = een particulier. Het lijkt me ook lastig om het onderscheid te (kunnen) maken. Zou het dan niet handig zijn alle advertenties toe te staan (ook nieuwe forummers) totdat zou blijken dat het handelaren betreft. Deze topic kan dan onmiddelijk door de mods verwijderd worden. Evt. een zwarte lijst aanleggen van forum id's waaronder zaken te koop aangeboden worden vanuit professioneel oogpunt.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 07 dec 2006 08:36

Wat misschien ook wel handig is :
Lijstje met 'goede ervaringen' verkopers/kopers zoals op mountainbike.nl

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 07 dec 2006 11:29

Quoten: Origineel geplaatst door alstro op 07 December 2006

Wat misschien ook wel handig is :Lijstje met 'goede ervaringen' verkopers/kopers zoals op mountainbike.nl


Liep zo'n lijstje hier al niet?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

Plaats reactie