Peter Post overleden
AMSTELVEEN - Op 77-jarige leeftijd is in Amsterdam wielerlegende Peter Post overleden. Hij was al geruime tijd ziek. Dat meldt De Telegraaf. Post was een toprenner op de baan én de weg. Hij won 65 Zesdaagsen en tromfeerde in 1964 in Parijs-Roubaix. Later was Post een succesvol ploegleider van TI Raleigh en Panasonic. (bron AD)
Een pionier van het moderne wielrennen, die veel heeft betekend voor het wielrennen in ons land en ver daarbuiten.
Een pionier van het moderne wielrennen, die veel heeft betekend voor het wielrennen in ons land en ver daarbuiten.
-
bianchisl3
- Forum-lid
Indrukwekkende man. Jammer. Ik kijk nu toch iets anders naar mijn Raleigh projectje dat staat te wachten. Die Raleigh was tot vandaag een oude fiets, vanaf nu ook een beetje geschiedenis.
Las het vanmiddag op mijn mobiele telefoon. Schrok toch wel even, wist niet dat hij ziek was.
Maar met een dergelijke leeftijd kan/mag je het verwachten.
Als renner heb ik hem gezien mijn leeftijd niet meegemaakt. Herinner me hem inderdaad van de topploeg van rond 1980. Reed destijds ook rond in een TI-Raleigh tenue.
Maar met een dergelijke leeftijd kan/mag je het verwachten.
Als renner heb ik hem gezien mijn leeftijd niet meegemaakt. Herinner me hem inderdaad van de topploeg van rond 1980. Reed destijds ook rond in een TI-Raleigh tenue.
mao schreef:Wat me wel verbaast is dat hij nog steeds de houder is van de snelste gem, van PR
Te relativering: men reed toen over minder kasseien, en er stond die editie een stormwind in de rug.
Maar dat het groots renner en nog meer groots ploegleider was, staat buiten kijf. Zevenenzeventig is een mooie leeftijd, maar nog iets te vroeg om heen te gaan.
Ik lees het bericht net. Peter Post was voor mij de de inspiratie om wielrenner te willen worden en wedstrijden te fietsen. Hij heeft een groot deel van mijn jeugdherrineren uitgemaakt als ploegleider van de meest succesvolle wielerformaties. Post is voor mij een van de grootheden uit de nederlandse wielersport. Als renner maar nog het meeste als ploegleider .
Een hele diepe buiging......
Een hele diepe buiging......
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- richard1974
- Forum-lid
Vandaag maar weer eens "Het Geheim van Raleigh" lezen...