Ik wil graag gaan beginnen met het fietsen. Ik ben ong 1.95 en rond de 110 kilo (een van de redenen om te gaan fietsen, is
A) conditie opbouwen
B) misschien wat afvallen

Ik ben afgelopen zomer een beetje gaan kijken naar de prijzen van de verschillende fietsen. En zoals met alle sporten en hobbies, kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Omdat ik een beginner ben, heb ik een budget van max 800-900 euro.
Ik ben van huis uit altijd Gazelle fietser geweest, al een jaar of 4 op verschillende Gazelle Bahia-ALU fietsen rondgereden, en hier ook racesturen op gemonteerd.
Een vriend van mij had een mooie racefiets via marktplaats gevonden en heeft daar afgelopen zomer veel plezier aan beleefd rond het gardameer en mij daar een beetje mee aangestoken.
Mijn directe vraag: wat raden jullie mij aan om mee te beginnen? Ik heb gekeken naar de Gazelle Primavera, en die is voornamenlijk prijstechnisch interessant. Die is wel Sora afgemonteerd en ondertussen niet meer verkrijgbaar. De opvolger van Gazelle is de Gazelle v.1 die een mix van Sora (voor) en Tiagra (achter) afgemonteerd is. Daarnaast zal ik natuurlijk een setje pedalen/schoenen erbij gaan aanschaffen. Tenzij jullie me vertellen, dat ik daar het best even me kan wachten.
Ik wacht met smart op wat antwoorden/adviezen!