Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Kopen in Amerika

cycling_maniak
Forum-lid

cycling_maniak 06 jan 2007 19:11

Wie heeft er ervaring met het kopen van onderdelen/frames uit Amerika, dan over het algemeen gesproken. Zo weet ik bijvoorbeeld van Kuiper dat als je uit bijvoorbeeld Taiwan iets koopt, je anti dump kosten e.d moet betalen geld die voor Amerika ook?
Alvast dank,
Mooiboy

casran
Forum-lid HC

casran 06 jan 2007 19:12

Je zal op z'n minst importrechten in de EU moeten betalen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 06 jan 2007 19:18

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 06 Januari 2007

Je zal op z'n minst importrechten in de EU moeten betalen.

Hoi,
Als zaak betaal je altijd 9 ex EU taks + BTW + aanbiedingskosten bij de EU douane.
Als partikulier betaal je nagenoeg altijd aanbiedingskosten (10 euro), de rest is een loterij.....
Over het algemeen is het sop de kool niet waard maar dankzij de heel sterke Euro kan je soms toch de gekste zaken doen.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 jan 2007 19:41

Ik heb nog nooit invoerrechten moeten betalen. Wat ik zo hoor heb je in Nederland een grotere kans dat ze je niet controleren dan in België. De hoogte van de invoerrechten hangt af van welke goederen het zijn, volgens mij valt alles wat me wielrennen te maken heeft in de 9 of iets van 15. Als daar dan ook nog eens 19 btw (of 21 voor de Belgen) overheen komt is je voordeel in veel gevallen niet zo groot meer.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 06 jan 2007 19:46

toen ik mijn ax-lightness zadel kocht vanuit amerika werd deze dus wel gecontroleerd en kon ik nog 54 euro bij betalen, invoerheffeng en nog wat.. was jammer maar deed niet af aan de pret.

cycling_maniak
Forum-lid

cycling_maniak 06 jan 2007 20:32

Dus als ik het goed begrijp betaal ik dan 9 of 15 procent (waar kan ik dit checken) over het aankop bedrag, en vervolgens nog 19 btw over het vorig genoemde bedrag?
Mooiboy

refie
Forum-lid

refie 06 jan 2007 20:34

je kan dit checken op de site van de douane, helemaal makkelijk als je al een statistiekcode hebt.
en hier natuurlijk op het forum. gebruik de zoekfunktie!
Het wordt de komende maanden alleen maar intressanter om in te voeren van uit de USA.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 06 jan 2007 20:35

kijk eens op de site van de tnt (tpg) hier staat een en ander uitgelegd met ook een link naar een overheidspagina met verdere richtlijnen en tarieven, echter heel duidelijk vond ik het niet, maar misschien kom jij er beter uit

greg_v
Forum-lid

greg_v 06 jan 2007 20:44

heb al heel wat onderdelen laten overkomen uit amerika. ik woon in belgie
1ste maal zijn mn wielen beland in belarus.... ja kan gebeuren toch ?
2e maal zijn ze bij iemand beland in walonie en die kerel deed alsof zijn neus bloede.
andere 10 a 12 aankopen zijn goed verlopen. ik heb er weinig last van gehad. wielen zijn dan met 2 weken vertraging toegekomen. Hij stuurde gewoon 2 maal een nieuwe set en ging het uitvechten met de post ginder.

ah en invoerrechten zijn niet van toepassing als je wielen koopt. ik dacht dat ze dat niet rekenden op pakketjes onder de 2 kilo. Heb dat ooit 1 keer moeten betalen, en daarna nooit meer.
60% of the time, it works ALL the time !

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 06 jan 2007 20:51

De tarieven van het douanerecht worden over het algemeen in procenten uitgedrukt. Het betreffende percentage is afhankelijk van de soort goederen.

Om te bereken wat er in Percentage bijkomt kan je de je op http://www.douane.nl/ bekijken mocht je het niet kunnen vinden kan je wel contact met ze opnemen http://www.douane.nl/contact/

Ga er vanuit voor normale producten ongeveer 25 dat bovenop de kosten (let op de Douane-wisselkoers wordt gebruikt niet zoals je bijv. bij de Beurs ziet)

casran
Forum-lid HC

casran 06 jan 2007 20:58

Quoten: Origineel geplaatst door Greg_v op 06 Januari 2007

ah en invoerrechten zijn niet van toepassing als je wielen koopt. ik dacht dat ze dat niet rekenden op pakketjes onder de 2 kilo. Heb dat ooit 1 keer moeten betalen, en daarna nooit meer.

Ik moet dat toch keer op keer betalen hoor!
Pakketjes onder de 2kg? Lol, nooit van gehoord... laat staan dat gewicht een indicator is voor de waarde van een pakket.En hoe jij een pakketje wielen onder de 2kg weet ik toch niet hoor. Zelfs m'n pakket met Lightweight Ventoux wielen woog meer.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 06 jan 2007 22:21

ik ga dees najaar in californie en omgeving wat rondlopen. Moet ik iets meepakken? (iedereen mag zijn lijste afgeven, voor eind augustus... )
Alles wat niet te zwaar of te heet is pak ik mee....
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie