Hoi,
Is het mogelijk om tandwielen te tunen? Met name een voorblad van Ta?
Laten uitboren ofzo? Of is dit geen goed idee?
Gewoon uit niewsgierigheid.
Tandwielen tunen
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 09 Januari 2007
kan, geen probleem
Hoe er dan best aan beginnen? En eventueel bij wie of waar laten doen?
kan, geen probleem
Hoe er dan best aan beginnen? En eventueel bij wie of waar laten doen?
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 10 Januari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 09 Januari 2007
kan, geen probleem
Hoe er dan best aan beginnen? En eventueel bij wie of waar laten doen?
als je met een dura ace blad rijd kan je dit gemakkelijk zelf doen
met een metaal boor
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 09 Januari 2007
kan, geen probleem
Hoe er dan best aan beginnen? En eventueel bij wie of waar laten doen?
als je met een dura ace blad rijd kan je dit gemakkelijk zelf doen
met een metaal boor
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 09 Januari 2007
Hoi,
Is het mogelijk om tandwielen te tunen? Met name een voorblad van Ta?
Laten uitboren ofzo? Of is dit geen goed idee?
Gewoon uit niewsgierigheid.
Zo eentje dus.
Hoi,
Is het mogelijk om tandwielen te tunen? Met name een voorblad van Ta?
Laten uitboren ofzo? Of is dit geen goed idee?
Gewoon uit niewsgierigheid.
Zo eentje dus.
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Men nemen een pen. ijkt wat hij wil uitboren, tekend dat af. Dan neem je een tafelboormachiene en een boorklem. Je klemt het tandwiel in de klem (niet te strak) je positioneert het tandblad perfect onder de boor, en dan is het een kwestie van een gat boren. Duidelijker kan niet geloof ikooit is een stuk gelezen op en franse site, die mannen zette in elk stukje fiets de boor (de tandwielen werden dan rondom helemaal uitgeboord met een klein boordje)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40766
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door amnesiac op 10 Januari 2007
Ik zou het zelf niet doen, het is makkelijker en veiliger om op andere plekken gewicht te besparen.
Buiten dat om vind ik het persoonlijk de grootst mogelijke onzin om in je tandwielen te gaan boren.
Ik zou het zelf niet doen, het is makkelijker en veiliger om op andere plekken gewicht te besparen.
Buiten dat om vind ik het persoonlijk de grootst mogelijke onzin om in je tandwielen te gaan boren.
Less is bore
Zoals reeds besproken in "Fiets" is de tijdwinst door een lager gewicht zeer klein en op het vlakke zelfs verwaarloosbaar.
Dus als je de tijd die je daar insteekt gaat trainen, heeft dit waarschijnlijk meer effect.
En als de betrouwbaarheid niet zou verslechteren zouden de fabrikanten dit zelf wel doen.
Dus als je de tijd die je daar insteekt gaat trainen, heeft dit waarschijnlijk meer effect.
En als de betrouwbaarheid niet zou verslechteren zouden de fabrikanten dit zelf wel doen.
anders houden jullie op met deze nutteloze antwoorden. Sommige mensen vinden het gewoon leuk om tot het uiterste te gaan hun fiets lichter te krijgen. En sommige mensen verheffen dit tot een ware kunst. En uiteindelijk zijn het alle kleine beetjes die helpen.
Quoten: Origineel geplaatst door TiesT op 10 Januari 2007
Men nemen een pen. ijkt wat hij wil uitboren, tekend dat af. Dan neem je een tafelboormachiene en een boorklem. Je klemt het tandwiel in de klem (niet te strak) je positioneert het tandblad perfect onder de boor, en dan is het een kwestie van een gat boren. Duidelijker kan niet geloof ikooit is een stuk gelezen op en franse site, die mannen zette in elk stukje fiets de boor (de tandwielen werden dan rondom helemaal uitgeboord met een klein boordje)
Denk dat je hem redelijk vast moet zetten in de klem, anders gaat hij denk ik schuin/krom in de klem staan. Kan je niet beter gewoon het tandwiel dan op een blok hout leggen, geen kans dat hij krom trekt en ik denk dat het wel meevalt om op de juiste plek te boren: gewoon rustig beginnen...
Men nemen een pen. ijkt wat hij wil uitboren, tekend dat af. Dan neem je een tafelboormachiene en een boorklem. Je klemt het tandwiel in de klem (niet te strak) je positioneert het tandblad perfect onder de boor, en dan is het een kwestie van een gat boren. Duidelijker kan niet geloof ikooit is een stuk gelezen op en franse site, die mannen zette in elk stukje fiets de boor (de tandwielen werden dan rondom helemaal uitgeboord met een klein boordje)
Denk dat je hem redelijk vast moet zetten in de klem, anders gaat hij denk ik schuin/krom in de klem staan. Kan je niet beter gewoon het tandwiel dan op een blok hout leggen, geen kans dat hij krom trekt en ik denk dat het wel meevalt om op de juiste plek te boren: gewoon rustig beginnen...