Alles over vakanties op én met de fiets

Lac de Serre Poncon

amateurke
Forum-lid

amateurke 10 jan 2007 14:05

Mijn vakantie zal ik dit jaar doorbrengen rondom La de Serre-Poncon. In dit forum ben ik al wat beklimmingen in de buurt tegengekomen maar toch wil ik graag wat specifiekere tips over fietstochtjes in dat gebied.
Voor de duidelijkheid: ik ben echt een amateurke en maak geen tochten van 100km+. Hoewel ik beklimmingen leuk vind, fiets ik met name om te genieten van de natuur en niet om mij het licht uit mijn ogen te fietsen. Ook fiets ik niet graag op wegen waar veel autoverkeer is.
Wie o wie heeft er tips, routes, leuke beklimmingen etc. voor mij?????

http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

jeroen85
Forum-lid

jeroen85 10 jan 2007 15:22

De klim naar Les Orres is de moeite waard. Ook de voet van de Col d'Izoard en Col de Vars zijn met de auto snel te bereiken

tinn
Forum-lid

tinn 10 jan 2007 19:33

Prachtige uitvalsbasis voor mooie tochten. Je kan het zo gek maken als je wilt. Zelf ben ik onder de indruk geraakt van de Mont Colombis. Behoorlijk zwaar maar met een prachtig uitzicht als beloning. Aan de andere zijde is de Pontis aardig. Als je wat verder naar het oosten gaat is het helemaal geweldig. Je zou bijvoorbeeld de Bonnette op en weer af kunnen rijden of per MTB de Parpaillon beklimmen. Kortom heeeeel veel mogelijkheden.
In september j.l. was ik daar ook in de buurt. Hier vind je mijn ervaringen, routekaartjes e.d.: http://www.geocities.com/martinkool/200 ... Alpes.html
Veel plezier daar!
Leef! Fiets!

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 10 jan 2007 20:24