ik krijg over een maand mijn nieuwe racefiets en nu twijfel ik welke uitvoering ik moet nemen.
het wordt mijn eerste fiets dus weet ik niet of ik wat aan een trapfrequentie heb.
ik hoop dat jullie hier een goed antwoordt op hebben.
polar cs200 of cs200cad?
Als je zo weinig info over jezelf geeft kunnen we natuurlijk geen zinnig antwoord geven....
Trapfrequentie kan leuk zijn mee te trainen; het kan je helpen op souplesse te trainen ipv. te gaan stoempen.
PS: lees dit topic eens
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... icID=13133
Trapfrequentie kan leuk zijn mee te trainen; het kan je helpen op souplesse te trainen ipv. te gaan stoempen.
PS: lees dit topic eens
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... icID=13133
ik weet niet wat je allemaal moet weten,maar ik ben 40 jaar en 95kilo zwaar.
ik fiets nu op een gianthybride.
maar mijn vraag is of het erg zinvol is om te weten wat je trapfrequentie is.
ik ga enkel fietsen voor mijn plezier.
ik heb wel een slechte knie(kraakbeen en minisces operatie gehad)endie voel ik wel met tegenwind
ik fiets nu op een gianthybride.
maar mijn vraag is of het erg zinvol is om te weten wat je trapfrequentie is.
ik ga enkel fietsen voor mijn plezier.
ik heb wel een slechte knie(kraakbeen en minisces operatie gehad)endie voel ik wel met tegenwind
-
six13freak
- Forum-lid
In het kort:
helemaal als je begint met fietsen is het belangrijk dat je op ''souplesse'' leert fietsen. Een licht verzet kiezen dus. Hierdoor worden o.a. je spieren beter getrained (je traint spieren door aan- en ontspannen, dus hoe vaker je dat doet hoe beter ze worden getrained) en wordt overbelasting van allerlei onderdelen (knieeen) voorkomen. Bij een efficiente training is b.v. het aantal gemaakte omwentelingen belangrijker dan het aantal gereden kilomters.
Cadansmeter is een handig hulpmiddel om te kijken hoeveel omwentelingen je nu precies fietst. Ik probeer zelf altijd minimaal 90 omwentelingen te fietsen en vooral in het begin van het seizoen of na klimmetjes heb ik de neiging om veel te zwaar te trappen. Mijn metertje brengt me dan weer snel op het rechte pad. Lees de trainingsplanners maar eens die ieder jaar bij Fiets worden meegeleverd. Daar is veel meer over (ook) dit onderwerp te lezen.
Ik zou dus voor de cadansmeter gaan. Helemaal nu ik lees dat je slecht knieeen hebt.
helemaal als je begint met fietsen is het belangrijk dat je op ''souplesse'' leert fietsen. Een licht verzet kiezen dus. Hierdoor worden o.a. je spieren beter getrained (je traint spieren door aan- en ontspannen, dus hoe vaker je dat doet hoe beter ze worden getrained) en wordt overbelasting van allerlei onderdelen (knieeen) voorkomen. Bij een efficiente training is b.v. het aantal gemaakte omwentelingen belangrijker dan het aantal gereden kilomters.
Cadansmeter is een handig hulpmiddel om te kijken hoeveel omwentelingen je nu precies fietst. Ik probeer zelf altijd minimaal 90 omwentelingen te fietsen en vooral in het begin van het seizoen of na klimmetjes heb ik de neiging om veel te zwaar te trappen. Mijn metertje brengt me dan weer snel op het rechte pad. Lees de trainingsplanners maar eens die ieder jaar bij Fiets worden meegeleverd. Daar is veel meer over (ook) dit onderwerp te lezen.
Ik zou dus voor de cadansmeter gaan. Helemaal nu ik lees dat je slecht knieeen hebt.
ik zou voor die kleine meerprijs een cadanssensor bij nemen
denk dat je daar veel zukt aan hebben
grtz jony
p.s. met aan hebben bedoel ik niet noodzakelijk dat ej er beter zal door traienn maar is gewoon leuk om te weten
denk dat je daar veel zukt aan hebben
grtz jony
p.s. met aan hebben bedoel ik niet noodzakelijk dat ej er beter zal door traienn maar is gewoon leuk om te weten
flanders, campa the best !!!!!!!!
ik reed ook altijd zonder. nu ik heb per toeval een CS200cad omdat mijn fm de verkeerde uitvoering besteld had (ik had om een CS200 gevraagd en wilde niet nog langer wachten). ik heb er echter geen spijt van want nu weet ik tenminste wanneer ik moet schakelen. vooral in de winter is dat praktisch als je op souplesse (rpm 90-105) of op kracht (rpm 60-70) wil trainen. ik zou niet meer zonder kunnen. een aanrader dus.
Quoten: Origineel geplaatst door porrie op 19 Februari 2007
hij mag van mij op slot,heb de cs 200 zonder cad uitvoering genomen
Je kunt trouwens altijd nog de cadanssensor erbij kopen en monteren, dat kun je voor zover ik weet dan simpelweg op je tellertje instellen.
Je kunt trouwens altijd nog de cadanssensor erbij kopen en monteren, dat kun je voor zover ik weet dan simpelweg op je tellertje instellen.
-
six13freak
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door porrie op 19 Februari 2007
Dat begrijp ik niet. Iedereen adviseert hier er juist wel 1 te nemen. Waarom dan toch je keuze?
Dat begrijp ik niet. Iedereen adviseert hier er juist wel 1 te nemen. Waarom dan toch je keuze?