Parijs Brest Parijs
De klassieker der klassiekers.
Eens in de 4 jaar wordt deze monsterklassieker verreden. 1200km in maximaal 90 uur. De ultieme uitdaging voor de toerfietser. Duizenden toeschouwerd juichen je toe bij de start in Parijs. Onderweg kom je tot diep in de nacht mensen tegen die je aanmoedigen en een lange rij fietslampjes tijdens de eerste nacht.
Wie gaat er nog meer deze uitdaging aan?
Eens in de 4 jaar wordt deze monsterklassieker verreden. 1200km in maximaal 90 uur. De ultieme uitdaging voor de toerfietser. Duizenden toeschouwerd juichen je toe bij de start in Parijs. Onderweg kom je tot diep in de nacht mensen tegen die je aanmoedigen en een lange rij fietslampjes tijdens de eerste nacht.
Wie gaat er nog meer deze uitdaging aan?
Iemand in mijn club is hier top-20 geeindigd geloof ik!
Was plat en had minuut verloren,heeft 300km.(300!!!)in de achtervolging geweest op groepje en heeft die 1minuut gehouden!
Staat s'nachts op om bij te trainen.
Rijd naar de ardennen,rijd daar ritje en komt dan nog terug nzo....
Beetje overdreven vind ikzelf.
Was plat en had minuut verloren,heeft 300km.(300!!!)in de achtervolging geweest op groepje en heeft die 1minuut gehouden!
Staat s'nachts op om bij te trainen.
Rijd naar de ardennen,rijd daar ritje en komt dan nog terug nzo....
Beetje overdreven vind ikzelf.
il magnifico
-
- Forum-lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 24 jan 2007 18:12
Mensen met licentie mogen geloof ik niet meerijden, maar d'r valt altijd wel te sjoemelen. Belangrijk is dat je goed traint, dwz. WRB's rijdt van 600+ (is zelfs verplicht dacht ik)
Quote: Origineel geplaatst door Colnagogissmio op 13 Februari 2007
Mensen met licentie mogen geloof ik niet meerijden, maar d'r valt altijd wel te sjoemelen. Belangrijk is dat je goed traint, dwz. WRB's rijdt van 600+ (is zelfs verplicht dacht ik)
Een pure wedstrijdlicentie mag officiëel niet. Maar dat is alleen een probleem als je vaak goed uitslagen rijdt in grote koersen, anders merkt niemand 't. Een veteranenlicentie is geen probleem.
De kwalificatieprocedure (4 brevetten van 200, 300, 400 en 600) is al een goede training. Daarnaast wat klimmersbrevetten en een enkele langere rit en je hebt voldoende getraind om PBP uit te rijden binnen de tijd. Wil je onder de 50uur komen moet je natuurlijk wat harder trainen
. De brevetten worden dit jaar op 5 plaatsen in Nederland aangeboden, Delft, Eede, Maastricht, Ossendrecht en Zwolle.
Ivo
Mensen met licentie mogen geloof ik niet meerijden, maar d'r valt altijd wel te sjoemelen. Belangrijk is dat je goed traint, dwz. WRB's rijdt van 600+ (is zelfs verplicht dacht ik)
Een pure wedstrijdlicentie mag officiëel niet. Maar dat is alleen een probleem als je vaak goed uitslagen rijdt in grote koersen, anders merkt niemand 't. Een veteranenlicentie is geen probleem.
De kwalificatieprocedure (4 brevetten van 200, 300, 400 en 600) is al een goede training. Daarnaast wat klimmersbrevetten en een enkele langere rit en je hebt voldoende getraind om PBP uit te rijden binnen de tijd. Wil je onder de 50uur komen moet je natuurlijk wat harder trainen

Ivo
Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 11 Februari 2007
Iemand in mijn club is hier top-20 geeindigd geloof ik!
Was plat en had minuut verloren,heeft 300km.(300!!!)in de achtervolging geweest op groepje en heeft die 1minuut gehouden!
Staat s'nachts op om bij te trainen.
Rijd naar de ardennen,rijd daar ritje en komt dan nog terug nzo....
Beetje overdreven vind ikzelf.
Ik ben vandaag tijdens mijn trainingsritje een kilometertje 0f 60 met iemand uit Bladel opgefietst, hij vertelde mij dat hij de afgelopen Parijs Brest Parijs had gefietst, ik vertelde hem dat ik had gelezen op het forum dat iemand 300km in de achtervolging was geweest, onmogelijk vertelde hij de eerste bevoorradings plaats is na 140km en de daaropvolgende bevoorradingsplaatsen zijn om de 80 à 90 km.
Iemand in mijn club is hier top-20 geeindigd geloof ik!
Was plat en had minuut verloren,heeft 300km.(300!!!)in de achtervolging geweest op groepje en heeft die 1minuut gehouden!
Staat s'nachts op om bij te trainen.
Rijd naar de ardennen,rijd daar ritje en komt dan nog terug nzo....
Beetje overdreven vind ikzelf.
Ik ben vandaag tijdens mijn trainingsritje een kilometertje 0f 60 met iemand uit Bladel opgefietst, hij vertelde mij dat hij de afgelopen Parijs Brest Parijs had gefietst, ik vertelde hem dat ik had gelezen op het forum dat iemand 300km in de achtervolging was geweest, onmogelijk vertelde hij de eerste bevoorradings plaats is na 140km en de daaropvolgende bevoorradingsplaatsen zijn om de 80 à 90 km.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.
Quote: Origineel geplaatst door Peterj op 17 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 11 Februari 2007Iemand in mijn club is hier top-20 geeindigd geloof ik!Was plat en had minuut verloren,heeft 300km.(300!!!)in de achtervolging geweest op groepje en heeft die 1minuut gehouden!Staat s'nachts op om bij te trainen.Rijd naar de ardennen,rijd daar ritje en komt dan nog terug nzo....Beetje overdreven vind ikzelf.Ik ben vandaag tijdens mijn trainingsritje een kilometertje 0f 60 met iemand uit Bladel opgefietst, hij vertelde mij dat hij de afgelopen Parijs Brest Parijs had gefietst, ik vertelde hem dat ik had gelezen op het forum dat iemand 300km in de achtervolging was geweest, onmogelijk vertelde hij de eerste bevoorradings plaats is na 140km en de daaropvolgende bevoorradingsplaatsen zijn om de 80 à 90 km.
Ik denk dat ik weet om wie het gaat. Die man zat in de kopgroep. En deze mensen stoppen amper op de controleplekken. Zijn ook volledig verzorgd daar. Een volslagen contrast met de grote bulk aan deelnemers die op de controle op 't gemak 'ff een bakkie doet en een drie-gangen menu naar binnen slaat.
Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 11 Februari 2007Iemand in mijn club is hier top-20 geeindigd geloof ik!Was plat en had minuut verloren,heeft 300km.(300!!!)in de achtervolging geweest op groepje en heeft die 1minuut gehouden!Staat s'nachts op om bij te trainen.Rijd naar de ardennen,rijd daar ritje en komt dan nog terug nzo....Beetje overdreven vind ikzelf.Ik ben vandaag tijdens mijn trainingsritje een kilometertje 0f 60 met iemand uit Bladel opgefietst, hij vertelde mij dat hij de afgelopen Parijs Brest Parijs had gefietst, ik vertelde hem dat ik had gelezen op het forum dat iemand 300km in de achtervolging was geweest, onmogelijk vertelde hij de eerste bevoorradings plaats is na 140km en de daaropvolgende bevoorradingsplaatsen zijn om de 80 à 90 km.
Ik denk dat ik weet om wie het gaat. Die man zat in de kopgroep. En deze mensen stoppen amper op de controleplekken. Zijn ook volledig verzorgd daar. Een volslagen contrast met de grote bulk aan deelnemers die op de controle op 't gemak 'ff een bakkie doet en een drie-gangen menu naar binnen slaat.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 04 jun 2007 00:39
mijn broer en fietsmakker starten ook in pbp2007
hun voorbereidingen kan je hier lezen www.pbphartekinderen.be
hun voorbereidingen kan je hier lezen www.pbphartekinderen.be
http://www.pbphartekinderen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Quote: Origineel geplaatst door franske323 op 03 Juni 2007
mijn broer en fietsmakker starten ook in pbp2007hun voorbereidingen kan je hier lezen www.pbphartekinderen.be
Aha, gekwalificeerd via de Lierse serie. Heb daar jaarenlang prettig gereden.
mijn broer en fietsmakker starten ook in pbp2007hun voorbereidingen kan je hier lezen www.pbphartekinderen.be
Aha, gekwalificeerd via de Lierse serie. Heb daar jaarenlang prettig gereden.
M'n startnummer is binnen. Ik moet er wel om grinniken. Uitzien naar een zeker lijden.... hahaha. Het doel is binnen 60 uur. Het brevet van 400km was in 13:30 uur fietstijd en in totaal 14:40 uur en de 600km was in 23:30 fietstijd en 27:30 totaal (+/-4000hm). Die laatste heb ik wel 420km moederziel alleen gereden. Was er toen zeker van dat ik geen PBP zou gaan doen ivm extreme kontpijn... Door de aanschaf van een beter broekje is dat echter veel beter geworden dus ga ik het ook eens proberen. Vergelijk die snelheden niet gelijk met jezelf want je rijdt die kwalificatie brevetten helemaal autonoom in onbekende gebieden, niets uitgepijld alleen een klein kaartje (dat kost dus tijd)....
Mijn trainingen op bikeplanner.com
De Franse routebeschrijvingen zijn althans best voldoende om op te rijden. Zeker als er een redelijk makkelijke route gekozen wordt. In nederland is het navigeren een stuk lastiger vanwege een overdaad aan wegen en een gebrek aan wegnummers.