Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerbond!!!

pantani
Forum-lid

pantani 13 feb 2007 14:05

Als je een licentie hebt bij wielerbond-vlaanderen(In mijn geval Elite z/c)mag je totaal niet meer meerijden met een nevenbond!(WAOD,VWF,VWV)
Ik heb dat vorig jaar enkele malen gedaan;Soms om in vorm te geraken,door problemen was deze afstand soms beter om er terug in te komen!Vind het erg hoor!Als ze je pakken 1maand schorsing!
Is dit omdat ze anders hun 3e.mislopen aan inschrijvingsgeld?
Vind dit echt wel goede voorbereiding en ook goed voor de "moraal".
Maar hoe komen ze dit te weten?Zou dom zijn datze gaan klikken,want je sluit je ergens op dat moment aan bij deze "groep"
il magnifico

casran
Forum-lid HC

casran 13 feb 2007 18:51

Dat klopt ja; heb ik hier vroeger reeds gezegd. Heel strikt gezien heb je voor cyclosportieves (Marmotte ed.) ook een permissie nodig (sowieso voor elke buitenlandse wedstrijd).
Hoe komt de bond dit te weten? Uitslagen van nevenbonden staan ook in de krant.De bond richt trouwens 1.18 Open koersen in als opstapje (zijn korter!): hier is vaak een daginschrijving mogelijk voor beginnende renners zonder licentie (mannen die vaak meestal bij de nevenbonden actief zijn).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

jonytj
Forum-lid

jonytj 13 feb 2007 20:18

hebt het ook gezien
speciaal afgedrukt van de ploegleider zodat we het allemaal zouden weten
grtz
flanders, campa the best !!!!!!!!

meeuh
Forum-lid

meeuh 14 feb 2007 12:35

Bij de jeugd drukten ze je dat ook op al op het hart, veel effect had het niet. Persoonlijk reed ik nooit bij een nevenbond, maar renners die er wel bij reden kregen er geen problemen door. Het wordt afwachten of het bij alleen maar veel lawaai maken blijft.

rombaft
Forum-lid

rombaft 14 feb 2007 19:09

stomme vraag, ik ben lid van WBV , maar wel een lidmaatschap enkel voor wielertoerisme (dus je krijgt 1-2 euro korting bij een rit en je bent verzekerd) .

kan ik nu nog deelnemen een koersen bij nevenbonden of niet ?

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 14 feb 2007 19:46

Ik weet helemaal niet hoe de vork in de steel zit, maar zou het niet kunnen dat de vrije bonden zelf tegen deelname van WBV-leden zijn? Vorig jaar zijn er enkele incidenten geweest omdat WBV-renners met een dagvergunning bij VWF volgens het reglement de laatste ronde uit de wedstrijd moesten en ze dat pas na herhaaldelijk aandringen deden. Misschien is er protest gekomen van vaste VWF renners, die niet willen dat WBV renners de wedstrijd komen beïnvloeden.
Ik herhaal: dit is slechts een veronderstelling!  

meeuh
Forum-lid

meeuh 15 feb 2007 18:50

Quoten: Origineel geplaatst door rombaft op 14 Februari 2007

stomme vraag, ik ben lid van WBV , maar wel een lidmaatschap enkel voor wielertoerisme (dus je krijgt 1-2 euro korting bij een rit en je bent verzekerd) .

kan ik nu nog deelnemen een koersen bij nevenbonden of niet ?

Mss dat je je best informeerd bij de WBV, http://wielerbondvlaanderen.be/

leonardofp
Forum-lid

leonardofp 20 feb 2007 10:35

Renners met een wielertoerismevergunning of vergunning amateur/master mogen nog steeds deelnemen aan wedstrijden van de nevenbonden.
Wat staat er precies in het reglement?“Het reglement bepaalt dat een titularis van een vergunning niet mag deelnemen aan een wedstrijd of een wielermanifestatie die niet is ingeschreven op een provinciale, regionale, nationale, continentale of internationale kalender of die niet erkend wordt door een nationale of een continentale federatie of de UCI. Met andere woorden, elke renner - miniem, aspirant, nieuweling, junior, U23 en elite zonder contract - die aan een wedstrijd deelneemt van een nevenbond krijgt een sanctie. Enkel voor de amateurs en masters wordt er een uitzondering gemaakt op deze artikels. Amateurs en masters mogen zonder voorafgaandelijk toelating aan wedstrijden in het buitenland en aan wedstrijden van nevenbonden deelnemen.” Welke straf is er voorzien voor niet-naleving van deze regel?“Bij een eerste inbreuk volgt een maand schorsing, een tweede keer volgen drie maanden schorsing. Bij een derde inbreuk wordt de vergunning van de renner ingetrokken.”
Deze maatregel is er inderdaad vooral gekomen vanuit de kritiek van de nevenbonden zelf...
Fatta in Italia

meeuh
Forum-lid

meeuh 24 apr 2007 19:48

Om hier ff op terug te komen. Dit weekend zou ik overwegen eens te starten in een nevenbond als WBV-lid. Zijn er al feiten bekend van WBV-leden die geschorst zijn dit jaar omdat ze koersten bij een nevenbond?

bikeboss
Forum-lid

bikeboss 24 apr 2007 20:39

Je kan de zaak ook omgekeerd bekijken: zijn WBV-leden welkom bij nevenbonden? Wie weet geven zij de namen zelf door aan WBV? Naar ik heb ondervonden gaat het er bij een bepaalde nevenbond alleszins heel geheimzinnig aan toe. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ze daar een en ander te verbergen hebben.

meeuh
Forum-lid

meeuh 24 apr 2007 22:37

Ja, ik kan er wel inkomen dat ze liever niet hebben dat WBV-leden komen rijden bij hun federatie.Waar ik me natuurlijk niets van aantrek omdat ik zelf mijn redenen heb om daar, éénmaal, te gaan koersen.Ik rij blanco voor de WBV, ik ga ook blanco rijden bij die federatie zelf. Lijkt me toch wel zeer waarschijnlijk dat ze me eruit pikken. Niet?

olli
Forum-lid

olli 23 mei 2007 10:48

Ik heb een amateur vergunning bij fcwb omdat je dan bij de nevenbonden mag starten en 1.12B wedstrijden wanneer er geen amateur- master wedstrijd in mijn provincie is. In t begin van t seizoen heb ik een paar keer bij WBV gereden tot ze mij in stok- kortenaken niet lieten starten. blijkt dat het niet meer mag. terwijl er niets van in het reglement staat. Er is blijkbaar een waals- vlaams oorlogje aan de gang. 

Plaats reactie