Hallo mensen,
Ik ben beginner en ben me aan het orienteren op een nieuwe fiets. Mijn budget ligt rond de 1000 euro en wil eigenlijk bij een FM in de buurt een fiets kopen met een 105-groep.
Nu heb ik een fiets aangeprezen gekregen:
Overjarig model Ridley PegasusVolledig 105 afgemonteerdLaatste model in mijn maat (maat 62, 195 cm, 84 kg)Was 1360 euro, kan hem meenemen voor 1000 euro.Lijkt jullie dit op het eerste gezicht een goede keus of zijn er betere alternatieven voor dit geld.
p.s. ik weet dat je in Duitsland veel fietsen met goede prijs/kwaliteit verhouding kunt kopen, maar wil ivm service etc een fiets in de buurt kopen.
Ridley Pegasus (2006)
Ik heb een Ridley Aedon (= de nieuwe naam voor Pegasus, dat heeft met rechten te maken, de fiets is identiek). De fiets bevalt me prima. Mijn fiets is een 58 cm cc / 62 cm ct. Cc is de maat gemeten van hart trapas tot hart bovenbuis; ct is de maat gemeten van hart trapas tot bovenkant bovenbuis. Een belangrijk aspect bij het kiezen van de juiste maat voor je fiets is je binnenbeenlengte. Bij mij is dat 92.6 cm bij een totale lengte van 186 cm. De lengte van de bovenbuis is zeker zo belangrijk, die bepaalt voor een belangrijk deel hoe "diep" je zit op je fiets, alsmede hoe gestrekt je op de fiets zit.
Ik denk dat je er een goede fiets mee in huis haalt. Is hij 100 afgemonteerd met Shimano 105, dus inclusief naven en crank? Uit welk jaar komt de fiets? Ik kan je niet vertellen of € 1000,- een goede prijs is.
Ik denk niet dat je je moet blind staren op een fiets die in Duitsland € 50,- tot wel € 100,- goedkoper is. Een beetje meer betalen voor een fiets die je van te voren hebt kunnen zien, voelen en testen, gecombineerd met de service van die fietsenmaker is ook wat waard. En wat ook heel belangrijk is: welk gevoel heb je bij die fiets? Vind je hem mooi?
Kwalitatief is er niets mis mee. Het is een prima fiets om mee te beginnen (zelfs voor ervaren fietsers is het een goede fiets, denk ik).