Stellingen Dopingdiscussie voor School
Beste forumleden,
Ik moet voor levensbeschouwing op school een les verzorging doen over Doping gebruik binnen het Wielrennen. ik wilde hiervoor een discussie doen (op school.. niet hier) Mijn vraag aan jullie is, weten jullie een stelling over dopinggebruik binnen het wielrennen op een levensbeschouwelijke manier?
Juul
Ik moet voor levensbeschouwing op school een les verzorging doen over Doping gebruik binnen het Wielrennen. ik wilde hiervoor een discussie doen (op school.. niet hier) Mijn vraag aan jullie is, weten jullie een stelling over dopinggebruik binnen het wielrennen op een levensbeschouwelijke manier?
Juul
Specialized Tarmac Elite Compact
Het is uit geloof oogpunt niet toegestaan om doping te gebruiken omdat je dan niet eerlijk bent. En eerlijkheid is een belangrijk aspect in het geloof.
Alvast een begin;)
Alvast een begin;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Doping zou (net als de techniek in de formule 1) een legaal onderdeel van de sport moeten worden.
Iemand die betrapt is op doping, moet zijn hele leven geschorst worden
Ook doping die niet op de lijst staat, moet strafbaar worden
-
- Forum-lid HC
Sport is per definitie niet eerlijk derhalve dient het gebruik van doping te worden toegestaan.
What makes the boat go faster?
havana schreef:Doping zou (net als de techniek in de formule 1) een legaal onderdeel van de sport moeten worden.
en ook havana is een held!
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ik ben heel benieuwd naar hoe het gaat, vertel je ons naar de resultaten van de discussie.
Een andere stelling is dat het afwijzende gedrag van wielerfans richting doping gebruik hypocriet is.
Een andere stelling is dat het afwijzende gedrag van wielerfans richting doping gebruik hypocriet is.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
het zijn allemaal behoorlijk sterke stellingen, alleen het moet op een levensbeschouwelijk aspect rusten. en dat doen er een aantal niet.
Maar rose, je hebt al een grote bijdrage gedaan!
nogmaals; HELDIN!
Maar rose, je hebt al een grote bijdrage gedaan!
nogmaals; HELDIN!
-
- Forum-lid HC
Dopinggebruik in landen met een overwegend katholiek geloof wordt minder erg gevonden.
What makes the boat go faster?
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Hypocriet zijn ligt in zoverre binnen het levensbeschouwelijke dat het het vellen van een oordeel is en 1 wie zijn wij om te oordelen, dat is menselijke trots en 2 het is een soort ontkenning van de eigen menselijkheid, de mens maakt fouten, zoals doping, liegen, verloochening, diefstal etc....
Vandaar dat ik dacht dat het wel een spannende stelling zou kunnen zijn.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
superrose schreef:Hypocriet zijn ligt in zoverre binnen het levensbeschouwelijke dat het het vellen van een oordeel is en 1 wie zijn wij om te oordelen, dat is menselijke trots en 2 het is een soort ontkenning van de eigen menselijkheid, de mens maakt fouten, zoals doping, liegen, verloochening, diefstal etc....
wat ik onder hypocriet versta is het veroordelen van mensen op fouten die je zelf ook maakt, en de meeste 'wielerfans' gebruiken geen doping.
Ik vind het persoonlijk beetje ver gezocht, maar misschien kan ik 'm hier en daar nog een beetje bijschaven