Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ultegra pedalen 2007

premmit
Forum-lid

premmit 01 mar 2007 17:03

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe Ultegra 2007 SPD SL pedalen (PD6620)?

cubebiker
Forum-lid

Gebruikersavatar cubebiker 01 mar 2007 19:36

Ja. Maar liefst 1 keer op gefietst met m'n tijdritfiets. Dezelfde schoenplaatjes als het vorige model.In eerste instantie kan ik, behalve natuurlijk het uiterlijk, niet veel verschil ontdekken.Maar goed, ik heb er ook pas 1 keer op gefietst op een fiets die voor mij verder helemaal nieuw is. Mocht ik vreemde zaken ontdekken dan zal ik het hier posten. Het plaatje dat aan de bovenkant zit lijkt me een hele verbetering (staal ipv kunststof) want dat was bij het vorige model nogal aan slijtage onderhevig. Verder valt het op dat ze veel harder glanzen (meer chroomlook).

max8450
Forum-lid

max8450 03 mar 2007 02:48

Het uiterlijk vind ik er minder op geworden. Die glans is er een beetje over. Ik heb dus nog vlug een setje nieuwe 2006'en gekocht, voor slechts 30€ (zat op ploegfiets van een renner).
M'n vorige Ultegra's hebben ik uiteindelijk maar anderhalf jaar kunnen gebruiken.
Dat zwarte plaatje was zodanig ingesleten dat het alu wat eronder zit, ook was ingesleten. Bijgevolg hoogtespeling, dus vervangen.
Bij m'n nieuwe ga ik nu om de 3 maanden die zwarte plaatjes preventief vervangen (kost 2€). Hopelijk zingen die het dan wat langer uit.
2007 model is in dat opzicht wel degelijk een verbetering, alleen jammer van het estethische.
Maar goed, eenmal ingeklikt zie je daar toch niets meer van.

Plaats reactie