HED of Cosmic
Zoals sommige weten moeten er nog hoge velgen in mijn fiets.Ik ben van plan om als ze er zijn de M5 velgen om mijn dt 240 s naven te spaken.
Maarrrr... ik wil toch wel echt hoge velgen hebben op korte termijn waar ik ook in de (alleen maar) regen kan rijden, lekker bandjes om doen enz.Dus meer voor de looks en degelijkheid dan exclusief en licht .
Lekker makkelijk, lekker gaaf !!
En toen kwam ik uiteraard op de cosmics, maar ook bij HED jet 50 of 60.
Ik zelf heb nagenoeg geen rij ervaringen met 1 van beide. De Hed's zijn een tikkie goedkoper. En persoonlijk vind ik de velg van de cosmics niet zo mooi.
Zijn er mensen met gebruikerservaringen, het liefst van beide die weten waarom de 1 te keizen boven de ander. of de ander boven de 1 ?
Ik hoor graag van u...
Maarrrr... ik wil toch wel echt hoge velgen hebben op korte termijn waar ik ook in de (alleen maar) regen kan rijden, lekker bandjes om doen enz.Dus meer voor de looks en degelijkheid dan exclusief en licht .
Lekker makkelijk, lekker gaaf !!
En toen kwam ik uiteraard op de cosmics, maar ook bij HED jet 50 of 60.
Ik zelf heb nagenoeg geen rij ervaringen met 1 van beide. De Hed's zijn een tikkie goedkoper. En persoonlijk vind ik de velg van de cosmics niet zo mooi.
Zijn er mensen met gebruikerservaringen, het liefst van beide die weten waarom de 1 te keizen boven de ander. of de ander boven de 1 ?
Ik hoor graag van u...
ik zou als je voor de "looks" ga voor de HED kiezen, zie je niet vaak in het peloton ( nouwja niet zo vaak als cosmics) minpunt ik wel dat ze loodzwaar zijn..... en dus niet ideaal voor het klimwerk, misschien wel in NL en de ardennen maar verder echt niet!

Loodzwaar .... dat zijn de cosmics ook.. beide zgn net geen 1800 gr. Voor hier en de ardennen geen probleem inderdaad.
Als ik ergens anders rijd, dan zal dat hopelijk zijn met beter weer en dan zijn de M5 velgen hoop ik .... Vandaar dat het gewicht ( tot 1800 gr,) me niet zoveel uitmaakt.Zeker voor in NL is het earo voordeel misschien wel groter dan het gewichts-voordeel..
Als ik ergens anders rijd, dan zal dat hopelijk zijn met beter weer en dan zijn de M5 velgen hoop ik .... Vandaar dat het gewicht ( tot 1800 gr,) me niet zoveel uitmaakt.Zeker voor in NL is het earo voordeel misschien wel groter dan het gewichts-voordeel..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5634
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Als je voor Hed kiest, waarom dan niet de Alps?Ze zijn iets zwaarder dan de Jets, maar door de betere carbonkap die vol gefoamd is, zijn ze net iets betrouwbaarder en stijver.Ik ben zeer tevreden over deze wielen, ze zijn voldoende stijf en lopen heerlijk licht. Enige nadeel bandjes wisselen gaat wel wat zwaar!
Maar voor de rest kan ik je ze aanraden.
Maar voor de rest kan ik je ze aanraden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 06 Maart 2007
Mijn Jet60 wielen wegen als set 1860gr, met velglint, zonder snelspanners.
En volgens mij zijn de Alps lichter als de Jet's.
Had jij nou nog een specifieke reden om voor HED te gaan en niet die cosmics ? ( heb het topic even doorgenomen)
Mijn Jet60 wielen wegen als set 1860gr, met velglint, zonder snelspanners.
En volgens mij zijn de Alps lichter als de Jet's.
Had jij nou nog een specifieke reden om voor HED te gaan en niet die cosmics ? ( heb het topic even doorgenomen)
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 06 Maart 2007
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 06 Maart 2007
Mijn Jet60 wielen wegen als set 1860gr, met velglint, zonder snelspanners.
En volgens mij zijn de Alps lichter als de Jet's.
Had jij nou nog een specifieke reden om voor HED te gaan en niet die cosmics ? ( heb het topic even doorgenomen)
aantal redenen:-prijs (had de Hed's voor 725)-hoogte (gebruik ze voor triatlon)-'exclusief': Cosmic's zie je al veel rijden-gewicht (zouden minder wegen dan de Cosmic's)
Quoten: Origineel geplaatst door wezep op 06 Maart 2007
Mijn Jet60 wielen wegen als set 1860gr, met velglint, zonder snelspanners.
En volgens mij zijn de Alps lichter als de Jet's.
Had jij nou nog een specifieke reden om voor HED te gaan en niet die cosmics ? ( heb het topic even doorgenomen)
aantal redenen:-prijs (had de Hed's voor 725)-hoogte (gebruik ze voor triatlon)-'exclusief': Cosmic's zie je al veel rijden-gewicht (zouden minder wegen dan de Cosmic's)
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Die HED's had je voor weinig dan zeg.
Via via, of bij een winkel ?
Ik krijg vandaag de jet 60 binnen, is voor een klant, voor in zijn Soloist, zal een mooie foto maken en ook eens in mijn fiets zetten, volgens mij moet het erg mooi zijn ....
Via via, of bij een winkel ?
Ik krijg vandaag de jet 60 binnen, is voor een klant, voor in zijn Soloist, zal een mooie foto maken en ook eens in mijn fiets zetten, volgens mij moet het erg mooi zijn ....
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Ik heb beide gereden, Cosmic Carbon en Hed Jet 50. De Hed's zijn idd iets lichter en goedkoper. Ik vind het beide prima wielen voor allround gebruik, bergop minder door het hoge(re) gewicht. Ik moet zeggen dat je weinig verschil merkt tussen beide wielsets maar mijn persoonlijke voorkeur en dat is meer gevoelsmatig gaat uit naar de HED's.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
aha thanks,
Inmiddels heb ik de set binnen en onder de fiets gezet. Ik moet zeggen dat het een beetje tegenvalt. Ik denk door de stickers. De oudere comics, hebben als het ware wat snelheid in de letters.. Hed ziet er wat traag, oudbollig uit in mijn ogen. Verder zijn het mooi wielen, perfect lopende naven ( nog) .. Mooie alu velg, goede kap. Wel wat slap. Gewichten :
voor : 763achter : 995
Totaal 1758 gr. (zonder snlsp, velglint)
Oordeel zelf over de looks. Het e.a. zal ook anders ogen als de fiets is afgemonteerd.. Vergelijk evt met de foto van de mijn ( de letters)
Overigens komt er ritchey WCS op en een toupé zadel. Shimano..
Inmiddels heb ik de set binnen en onder de fiets gezet. Ik moet zeggen dat het een beetje tegenvalt. Ik denk door de stickers. De oudere comics, hebben als het ware wat snelheid in de letters.. Hed ziet er wat traag, oudbollig uit in mijn ogen. Verder zijn het mooi wielen, perfect lopende naven ( nog) .. Mooie alu velg, goede kap. Wel wat slap. Gewichten :
voor : 763achter : 995
Totaal 1758 gr. (zonder snlsp, velglint)
Oordeel zelf over de looks. Het e.a. zal ook anders ogen als de fiets is afgemonteerd.. Vergelijk evt met de foto van de mijn ( de letters)
Overigens komt er ritchey WCS op en een toupé zadel. Shimano..
precies ja, eerder zwart, of een eigen design, maar dat mag de toekomtsige eigenaar beslissen en bekijken.
Dat zadel past er perfect bij ja, maar ja het wordt een toupé. Dat wit/zilver is precies hetzelfde als de letters op de fiets.. Staat eigenlijk beter op de team, dan op de mijne denk ik
Dat zadel past er perfect bij ja, maar ja het wordt een toupé. Dat wit/zilver is precies hetzelfde als de letters op de fiets.. Staat eigenlijk beter op de team, dan op de mijne denk ik