Beste ,
Ik heb een Pinarello Prince SL en heb deze vandaag laten frezen ( de bracket vlakken ) Nadien mijn buitenlagers gemonteerd ( campa Record 2007 ) en daarna mijn cranks bevestigd. Zonder de borging ( de inbus ) draaien de cranks redelijk goed rond maar vanaf ik ze aandraai staan deze na 1 toer draaien stil , als ik het ringetje in de linkercrank eruitlaat is het iets beter maar nog steeds verre van goed ( en dit moet normaal gemonteerd worden) , kan het zijn dat mijn frame niet genoeg afgefreesd is , campa schrijft namelijk in hun handleiding voor ITA draad een breedte van de bracket tss de 69.2 en 70.8 mm , als ik de bracket nameet zit deze tegen de max ( +/- 70.8mm ) , heeft ernog iemand dit probleem al voorgehad ? Ik weet wel dat de lagers van tegenwoordig moeten inlopen , maar dit is echt niet normaal
Monteren Campa record crank 2007
Ik zou de leverancier van je frame benaderen. Pinarello is berucht voor zijn zwakke kwaliteitscontrole en voor je teveel wegfreest...... Overigens lopen de lager sowieso zwaar in het begin.
Je bracket moet zich rondom binnen de 70.8 bevinden en de richt is ervoor om de speling op te heffen, geen speling = zwaar lopen.
Je bracket moet zich rondom binnen de 70.8 bevinden en de richt is ervoor om de speling op te heffen, geen speling = zwaar lopen.
Bedankt Sharkman ,
Heb mijn pina laten frezen waar ik het frame gekocht heb , maar volgens mij bij nameten is er niet genoeg weggefreesd , zeker als ik het ringetje van de linker crank monteer , draaien de cranks zeer slecht , als ik dit weglaat is het beter , ik denk dat dit dan duidt dat de breedte van de bracket te groot is, in elk geval bedankt voor de respons
Heb mijn pina laten frezen waar ik het frame gekocht heb , maar volgens mij bij nameten is er niet genoeg weggefreesd , zeker als ik het ringetje van de linker crank monteer , draaien de cranks zeer slecht , als ik dit weglaat is het beter , ik denk dat dit dan duidt dat de breedte van de bracket te groot is, in elk geval bedankt voor de respons