Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

trek madone 5.2 update

polleke1974
Forum-lid

polleke1974 12 mar 2007 11:21

Hoi, ik ben nieuw hier op het forum.
Ik ga binnenkort een fiets aanschaffen, waarbij m'n budget rond de 2000 euro ligt.
Nu zit ik te twijfelen tussen een trek madone 5.0 (2007) en een trek madone 5.2 (2006). Iemand een idee of hier veel verschil tussen zit qua kwaliteit ?
Volgens mij is de 5.2 iets lichter door de bontrager x lite onderdelen, maar omdat de 5.0 een nieuw model is, is deze misschien wel weer verbeterd op het gebied van stevigheid ??
Wie kan hierover iets zinnigs zeggen.
Daarnaast heb ik mijn oog ook nog zijdelings op een Isaac Pascal laten vallen. In hoeverre kan die zich meten met bovenstaande fietsen ? Of is de Isaac juist beter dan de bovengenoemde types ?
Alvast bedankt.
Gebukt is genomen...

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 12 mar 2007 12:07

Ik zou voor een Canyon gaan met dit budget. Je krijgt daar heel veel waar voor je geld!
Niets is wat het lijkt..

polleke1974
Forum-lid

polleke1974 12 mar 2007 12:30

Hoi, bedankt voor je reactie. Ik ben toch van plan om voor Trek te gaan of Isaac, alleen weet ik dus niet of er veel verschil is tussen de types 5.0 2007 en 5.2 2006 en / of tussen de kwaliteit van het merk trek en isaac
Gebukt is genomen...

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 12 mar 2007 13:15

Quoten: Origineel geplaatst door polleke1974 op 12 Maart 2007

Hoi, bedankt voor je reactie. Ik ben toch van plan om voor Trek te gaan of Isaac, alleen weet ik dus niet of er veel verschil is tussen de types 5.0 2007 en 5.2 2006 en / of tussen de kwaliteit van het merk trek en isaac

Her en der is nog wel een Isaac Pascal 2006 te krijgen tegen zeer scherpe prijzen...

polleke1974
Forum-lid

polleke1974 12 mar 2007 13:47

Ja, dat klopt. heb ik inderdaad gezien, maar de nieuwe pascal heeft het zgn monococque frame integenstelling tot het model uit 2006. Als ik de pascal zou kiezen zou ik altijd voor een 2007 gaan. Vraag is nu dus eigenlijk of dit frame ook beter is dan het frame van de madone 5.0
Gebukt is genomen...

metalfan
Forum-lid

Gebruikersavatar metalfan 12 mar 2007 17:39

Quoten: Origineel geplaatst door maurice op 12 Maart 2007

Ik zou voor een Canyon gaan met dit budget. Je krijgt daar heel veel waar voor je geld!

je neemt me de woorden uit mijn mond !!
en wat die kwaliteit aangaat: gebruik de zoekmachine met de trefwoorden 'Tour' (magazine) en 'Canyon' maar eens, dan weet je genoeg. een frame van < € 1300 staat, bij de laatst uitgevoerde testen, gewoonweg tss de 'grote' jongens die 2,3,4 x zo duur zijn.

wevergo
Forum-lid

wevergo 18 mar 2007 14:51

Ik rijd sinds kort een Trek Madone 5.2
Wat ik ervan kan zeggen: subliem!!!
Ik heb al heel wat fietsjes gereden, ook Duitse merken.
Het uitgekiende frame rijdt voortreffelijk: stijf en toch comfortabel.
Lance Armstrong heeft er al zijn Tours mee gewonnen. H
Het uiterlijk van een Canyon valt in het niet bij een Trek Madone.

Groeten,
Wevergo

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 18 mar 2007 15:21

Quoten: Origineel geplaatst door wevergo op 18 Maart 2007

Groeten,
Wevergo

En dan dit nog:
Gekocht bij Math Salden: TREK Madone 5.2 compleet Ultegra €1999,- betaald. Hoezo prijs /kwaliteits verhouding? SUPER!

Lance Armstrong heeft er al zijn Tours meegewonnen. H
Dit zegt natuurlijk niets over de fiets!, al had je hem een oude Oma's fiets gegeven had hij waarschijnlijk nog top 10 gereden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 18 mar 2007 15:51

Quoten: Origineel geplaatst door polleke1974 op 12 Maart 2007

Hoi, ik ben nieuw hier op het forum.
Ik ga binnenkort een fiets aanschaffen, waarbij m'n budget rond de 2000 euro ligt.
Nu zit ik te twijfelen tussen een trek madone 5.0 (2007) en een trek madone 5.2 (2006). Iemand een idee of hier veel verschil tussen zit qua kwaliteit ?
Volgens mij is de 5.2 iets lichter door de bontrager x lite onderdelen, maar omdat de 5.0 een nieuw model is, is deze misschien wel weer verbeterd op het gebied van stevigheid ??
Wie kan hierover iets zinnigs zeggen.
Daarnaast heb ik mijn oog ook nog zijdelings op een Isaac Pascal laten vallen. In hoeverre kan die zich meten met bovenstaande fietsen ? Of is de Isaac juist beter dan de bovengenoemde types ?
Alvast bedankt.

Kwalitatief gaat er niks verbeterd zijn tov 2006, nog altijd hetzelfde oclv carbon als voorheen.Qua stevigheid zie ik (bij weinig merken) direkt een groot probleem, het is wel niet echt één van de stijfste frames op de markt (als dat voor een toerder al belangrijk is) en de geometrie vind ik ook maar hmmm. Dat achterwiel dat zodanig ver achter de vork staat is gewoon erbarmelijk lelijk, een achterwiel moet dicht achter de zitbuis zitten om wat mooi te ogen vind ik ... bij Trek kan je er zelfs uw hand tussensteken, zoveel plaats is er ...
De Isaac pascal 2007 vind ik een betere optie, niet de 2006 want de gelugde versie is vrij slap, de monocoque 2007 is prima !

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 18 mar 2007 15:52

Groeten,
Wevergo

tja, dat slaat natuurlijk nergens op, ik denk dat hij dat op eender welk merk wel gedaan had toch ?

wevergo
Forum-lid

wevergo 19 mar 2007 00:09

Dan nog iets.
In het blad 'Fiets' (2006) zijn de Canyon F 10 en de Trek madone 5.2 samen getest. De bracketstijfheid van de Madone is hoger dan de Canyon. Het gewicht van het frame van de Madone is ook lager. Letterlijk staat er dat het rijden op de Madone heerlijk is: 'Het ontwerp is zéér uitgebalanceerd en de fiets is een genot om te berijden'. (een té stijf frame rijdt als een 'stuiterbak') Gek genoeg staat er vrijwel nooit een test van de Trek Madone in het blad 'Tour'. Ook in het laatste nummer wordt de Trek stelselmatig gemeden. In eerdere nummers was dit ook al het geval: is dit toeval of opzet? Vreemd voor een tijdschrift dat zich voordoet als een onafhankelijk vakblad.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 mar 2007 00:52

Wakker worden! Welkom in de wereld van marketing, als ik volgend jaar winter bij een Chinees een container vol frames met mijn naam er op laat maken en ik kom met 10 miljoen euro op tafel bij een Pro Tour ploeg dan zie ik mijn naam volgend jaar ieder weekend door beeld schuiven.
Enkel Boonen krijgt het voor mekaar om de fiets van z'n sponser af te kraken (en dat was volledig ten onrechte), een beetje prof prijst z'n fiets helemaal de hemel in als er journalisten om heen staan.
Armstrong heeft gewoon met Trek gereden omdat Trek ieder jaar met miljoenen over de brug kwam, simply as easy. Als USPS met Gazelle had gereden voordat Lance er kwam en Gazelle was bereid geweest steeds meer geld in sponsering te stoppen (vanwege de goede resultaten, ze verdienen het dik terug), dan had ie gewoon z'n tourzeges op een Gazelle gehaald...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie