rammelend/krakend geluid
ik zit met een vervelend probleempje. Als ik op mijn fietsen ga zitten en ik veer een beetje op mijn zadel, ontstaat er een kraken/rammelend geluid aan de achterkant van mijn fiets (boven de trapas). Ook als ik kracht zet op beide pedalen tegelijk hoor ik hetzelfde gekraak. En ook wanneer ik op een oneffen weg rij begint het gerammel. Weten jullie misschien wat het is.
Ik rij overigens met deze fiets:
http://img138.imageshack.us/img138/3554 ... etsnr8.jpg
Ik rij overigens met deze fiets:
http://img138.imageshack.us/img138/3554 ... etsnr8.jpg
Probeer eens het trapas eruit te draaien, en dan een beetje vet of vasaline zowel op de cups als in de draad van de trapas terug erin draaien en nogmaals proberen.Zo niet; met de voorderalleur hetzelfde doen ; op de voorkant of achterkant vasaline of vet. 2mm parallel aan het buitenblad (derailleur afstellen).
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Ultima op 04 April 2007
Probeer eens het trapas eruit te draaien, en dan een beetje vet of vasaline zowel op de cups als in de draad van de trapas terug erin draaien en nogmaals proberen.
Lol, ik heb 2 minuten geleden hetzelfde geschreven in mijn eigen topic over de krakende zadels. Het is zo vaak iets anders dan het lijkt. Negen van de 10 keer zit een kraak in de pedalen of het BB.
Probeer eens het trapas eruit te draaien, en dan een beetje vet of vasaline zowel op de cups als in de draad van de trapas terug erin draaien en nogmaals proberen.
Lol, ik heb 2 minuten geleden hetzelfde geschreven in mijn eigen topic over de krakende zadels. Het is zo vaak iets anders dan het lijkt. Negen van de 10 keer zit een kraak in de pedalen of het BB.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 04 April 2007
is dat positief of negatief dat jij hetzelfde geschreven hebt?
is dat positief of negatief dat jij hetzelfde geschreven hebt?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Positief. Ik bedoelde ermee dat kraakjes vaak op andere plekken zitten dan waar je denkt dat ze zitten.
Ow oke jaa mijn pa is vroeger makanieker geweest en ik moest iets opzoeken van de Dura Ace groep, toen zag mijn pa dat topic en zei die wie is dat ? (hij heeft geen verstand van computers) toen had ik hem uitgelegd en toen zei die wat ik eens moest typen, ik zelf heb er niet veel verstand van.. ik ben het nu wel aant leren
-
colnagogissmio
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 05 April 2007
Positief. Ik bedoelde ermee dat kraakjes vaak op andere plekken zitten dan waar je denkt dat ze zitten.
Je bedoeld misschien ook dat kraakjes buitengewoon vaak van het bracket vandaan komen?
Je bedoeld misschien ook dat kraakjes buitengewoon vaak van het bracket vandaan komen?
ik ben langs geweest bij mijn FM en die zei dat mijn zadel gewoon versleten was. Dus nu ben ik een beetje aan het rondkijken naar een nieuw zadel. En als het gekraak er dan nog steeds is, dan weet ik dat ik het probleem ergens anders moet zoeken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door Colnagogissmio op 05 April 2007
Of de pedalen of de bevestiging van de crankarmen op de trapas
Of de pedalen of de bevestiging van de crankarmen op de trapas
Ik heb hetzelfde probleem op het moment, zadel is al nieuw sinds deze week.
Ga eerst de BB er maar eens uithalen en heel goed schoonmaken, daarna weer dik in pasta monteren en kijken (luisteren) of het euvel verholpen is.
Ga eerst de BB er maar eens uithalen en heel goed schoonmaken, daarna weer dik in pasta monteren en kijken (luisteren) of het euvel verholpen is.
"Try not. Do or do not......there is no try"