Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Prorace Oxena

premiumclassic
Forum-lid

premiumclassic 29 mar 2007 21:51

Ben van plan een nieuwe set wielen aan te schaffen en mijn aandacht gaat vooral uit naar de nieuwe van prorace, model oxena. Heeft iemand hier verdere info of ervaring over? Dit model is voor tuben, welke raden jullie aan? Ik ben gewend met draadband te rijden type vittoria cx en vredestein fortezza tricomp. Alvast bedankt !
aint no mountain high enough

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 29 mar 2007 23:49

Kan nog niks over wielen zeggen, heb er pas 1 maal mee gefietst. Ze bollen niet beter of slechter dan de zipp's zijn wel iets (200 gram) zwaarder. Verder zit er een body (shimano) op alleen geschikt voor Dura Ace 10 speed tandwielblok. Ultegra of Sram (force/rival) gaat dus niet passen. Ik heb conti tubes en deze zijn goed. Heb tufo (op mijn vorige carbonwielen) gehad maar die zijn niet zo lekbestendig.

Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

morel
Forum-lid

morel 30 mar 2007 00:29

Quoten: Origineel geplaatst door premiumclassic op 29 Maart 2007

Ben van plan een nieuwe set wielen aan te schaffen en mijn aandacht gaat vooral uit naar de nieuwe van prorace, model oxena. Heeft iemand hier verdere info of ervaring over? Dit model is voor tuben, welke raden jullie aan? Ik ben gewend met draadband te rijden type vittoria cx en vredestein fortezza tricomp. Alvast bedankt !

Hoi,

De mensen van Pro Race pas nog op bezoek gehad en gevraagt naar de wielen er zijn zo'n 50 sets van verkocht sinds de introductie en nog geen enkele reclamatie tot nogtoe !
Zijn een tijdje uitverkocht geweest maar nu weer volop op vooraad.
Dit jonge product moet z'n eigen nog bewijzen in de toekomst.

Voor tubes heeft het merk wat je al gewend was n.l. Vredestijn  prima tubes zoals b.v. de Fortezza Pro Tricomp en nog redelijk betaalbaar ook !

Groeten.   

pjotr
Forum-lid

pjotr 30 mar 2007 20:07

Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 29 Maart 2007

Verder zit er een body (shimano) op alleen geschikt voor Dura Ace 10 speed tandwielblok. Ultegra of Sram (force/rival) gaat dus niet passen.

Wat is het verschil tussee een 10 speed Dura-Ace casette of een 10 speed Ulterga casette?
Anti-Spacers!

greg_v
Forum-lid

greg_v 30 mar 2007 21:22

ik heb ze gisteren zien staan bij vaneyck. ze oogden me meer van karton dan van carbon. waren ook niet zo indrukwekkend als op de foto. lijken toch niet zo sterk op de 4za dan ik dacht
60% of the time, it works ALL the time !

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 13 apr 2007 23:16

De "nieuwe" dura ace tijdwielblok heeft een grotere diameter (lees groter gat) dan ultegra. Hij past op al shimano bodies, maar anders om dus niet op de dura ace body past geen ultegra oid.
De wielen nu zo'n 600 km gereden en ze bevallen nog steeds prima. Zal mijn ervaring over een paar maanden nogmaals posten dan kan ik ook iets over de houdbaarheid zeggen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

kctrider
Forum-lid

kctrider 23 mei 2007 17:54

En hoe zit het op de moment mee de ervaringen van de prorace Oxena wielen. Ben ook zwaar aant overwegen om me een setje aan te schaffe. Vooral dan om tijdritte en triathlons te doen.
grtz michel

gerk
Forum-lid

gerk 14 jun 2007 13:35

ik rij nu al een tijdje op deze wielset en ze bevallen me prima!! Een poosje geleden ben ik nog betrokken geraakt bij een redelijk zware valpartij maar de wielen bleven heel, geen slagje er in of wat dan ook. Ze rijden trouwens ook super licht. Ik raad je ze zeker aan!

Plaats reactie