Moment sleutel/draaien?
Dat is een sleutel waarmee je de kracht die maximaal kunt zetten kunt instellen. Op veel onderdelen staat het aangegeven (in Newton-Meter -> Nm) (en anders op de site van de fabrikant of in de handleiding).
Meer uitleg:
http://hekwerk2007.web-log.nl/mijn_webl ... eutel.html
Meer uitleg:
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 17 April 2007
Dat is een sleutel waarmee je de kracht die maximaal kunt zetten kunt instellen. Op veel onderdelen staat het aangegeven (in Newton-Meter -> Nm) (en anders op de site van de fabrikant of in de handleiding).
Meer uitleg:
Hartelijk dank voor de info, weer wat geleerd. Ik zal eens kijken op Marktplaats of ik zo'n sleutel kan vinden, lijkt me wel handig om zoiets te hebben.
Meer uitleg:
Hartelijk dank voor de info, weer wat geleerd. Ik zal eens kijken op Marktplaats of ik zo'n sleutel kan vinden, lijkt me wel handig om zoiets te hebben.
lijkt me inderdaad ook wel handig ik ga er ook eens naar kijken bedankt havana!!
btw is het verstandig om alles los te draaien en opnieuw vast te draaien met montage pasta ertussen. ( dit na een half jaar ( nieuw gekochte fiets ) !!
btw is het verstandig om alles los te draaien en opnieuw vast te draaien met montage pasta ertussen. ( dit na een half jaar ( nieuw gekochte fiets ) !!
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..
Hangt ervan af, heb je klachten (kraakjes) dan? Als het goed is, is alles bij levering netjes gemonteerd (met pasta) en hoef je niet na een half jaar dingen te gaan losmaken. Hooguit als er veel vuil in zit.
ik heb hem ook bij derks gekocht net als u @nog bedankt ervoor@ maar heb het idee dat hij geen pasta gebruikt heeft of niet veel. Bij het breken van me trapper ( toen ik hem eraf moest halen ) had ik het idee dat die er droog in zit/zat. Nu heb ik deze vervangen en met montagepaste weer vast gezet ( de nieuwe ) nu dacht ik eigenlijk me stuur en die 2e trapper ook los te maken en met montagepaste weer vast te zetten wat zou jij doen?
tevens een vraagje me zadel krijg ik niet los van de zadelpen kan ik daar ook die sleutel voor gebruiken?
tevens een vraagje me zadel krijg ik niet los van de zadelpen kan ik daar ook die sleutel voor gebruiken?
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..
Mijn originele crankstel was keurig met pasta gemonteerd. Pedalen inderdaad niet (doet helaas bijna geen enkele FM). Je zadel kun je met een grote imbussleutel losmaken van je zadelpen als het goed is.
Een momentsleutel heeft dus geen speciaal bitje ofzo, je gebruikt gewoon imbus-bitjes (zie foto). Dus om iets los te draaien heb je geen momentsleutel nodig (maar het kan wel).
Je stuur zou ik lekker laten zitten (zo lang je geen klachten hebt).
Een momentsleutel heeft dus geen speciaal bitje ofzo, je gebruikt gewoon imbus-bitjes (zie foto). Dus om iets los te draaien heb je geen momentsleutel nodig (maar het kan wel).
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 17 April 2007
Een momentsleutel heeft dus geen speciaal bitje ofzo, je gebruikt gewoon imbus-bitjes (zie foto op website die ik eerder noemde). Dus om iets los te draaien heb je geen momentsleutel nodig (maar het kan wel).
Over het algemeen wordt het afgeraden om een momentsleutel te gebruiken bij losdraaien. Volgens mij werkt mijn eigen momentsleutel alleen bij eht vastdraaien als momentsleutel: niet handig voor pedalen
Een momentsleutel heeft dus geen speciaal bitje ofzo, je gebruikt gewoon imbus-bitjes (zie foto op website die ik eerder noemde). Dus om iets los te draaien heb je geen momentsleutel nodig (maar het kan wel).
Over het algemeen wordt het afgeraden om een momentsleutel te gebruiken bij losdraaien. Volgens mij werkt mijn eigen momentsleutel alleen bij eht vastdraaien als momentsleutel: niet handig voor pedalen
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
hallo, op de voorgaande site zag ik dit
zadelpen in carbon frame: 5-8 Nm
zadelpen in aluminium frame: 5-10 Nm
carbon stuur: 4 Nm kruislings
aluminium stuur: 6-8 Nm kruislings
stuurpen op carbon vorkpijp: 4 Nm
stuurpen op alu vorkpijp: max. 6 Nm
wat bedoelen ze met kruislings en op mijn stuur staat 10nm-15nm
grtz
zadelpen in carbon frame: 5-8 Nm
zadelpen in aluminium frame: 5-10 Nm
carbon stuur: 4 Nm kruislings
aluminium stuur: 6-8 Nm kruislings
stuurpen op carbon vorkpijp: 4 Nm
stuurpen op alu vorkpijp: max. 6 Nm
wat bedoelen ze met kruislings en op mijn stuur staat 10nm-15nm
grtz
2 de jr junior
Daarmee bedoelen ze dat je eerst rechtsboven, dan linksonder, dan linksboven, dan rechtsonder moet doen. Dus niet rechts-rechts, links-links of onder-onder, boven-boven. Dit om de klem zo gelijkmatig en recht mogelijk vast te zetten. Snappez vous?