irritatie bultjes
ik heb last van terugkerende irritatie bultjes / puistjes rondom de schaamstreek. wanneer ik er 'geen' aandacht aanbesteed worden dit (steen)puistjes. op het moment dat ze 'opgetreden' zijn kan ik het 'verminderen' door trekzalf of iets dergelijks. maar ik kan het niet voorkomen. de irritatie komt steeds terug in periodes dat ik 'veel' fiets. in periode dat ik niet of weinig fiets heb ik hier geen enkele last van (nooit). wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn en minstens zo belangrijk, wat kan ik er aan doen.
alvast bedankt
alvast bedankt
nooit aangedacht, maar is niet aan de orde.. 'regio' is meer billen/lies, waar een huidplooi is, dus denk aan de lies en op de billen waar de huid plooit bij het strekken en buigen van het been. het dus voornamelijk plekken met een huidplooi en dus ook wrijving.
Zou kunnen zijn dat haarworteltjes ontstoken zijn. Begint met rood puntje en kan door wrijving of druk verergeren en verzweren. Zeker bij veel fietsen en zweten kan dit problemen geven. Renners die zich scheren wordt afgeraden de schaamstreek ook mee te scheren om dit te vermijden !
Dit is ook een van de redenen waarom renners zich scheren (benen) : door massage kun je het zelfde probleem hebben (wrijving).
Gebruik zeker anti-bacteriële broekzalf , zeer nuttig!!
Dit is ook een van de redenen waarom renners zich scheren (benen) : door massage kun je het zelfde probleem hebben (wrijving).
Gebruik zeker anti-bacteriële broekzalf , zeer nuttig!!
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
dwangarbeider
- Forum-lid
Inderdaad, gewoon een schimmelwerende en bacteriedodende broekzalf gebruiken. Het helpt ook als je de gevoelige zone na elke rit behandeld met iso-betadine.
Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 21 April 2007
ik gebruik de assos chamois creme... is deze bacterie dodend??
' Ik gebruik qouleum of zoiets (anitfriction, schimmelwerend en bacteriedodend). Gewoon bij FM gekocht.
ik gebruik de assos chamois creme... is deze bacterie dodend??
' Ik gebruik qouleum of zoiets (anitfriction, schimmelwerend en bacteriedodend). Gewoon bij FM gekocht.
trek x 500 2008
Quote: Origineel geplaatst door timper op 21 April 2007
Zou kunnen zijn dat haarworteltjes ontstoken zijn. Begint met rood puntje en kan door wrijving of druk verergeren en verzweren. Zeker bij veel fietsen en zweten kan dit problemen geven. Renners die zich scheren wordt afgeraden de schaamstreek ook mee te scheren om dit te vermijden !Dit is ook een van de redenen waarom renners zich scheren (benen) : door massage kun je het zelfde probleem hebben (wrijving).Gebruik zeker anti-bacteriële broekzalf , zeer nuttig!!
Begrijp dit niet helemaal: renners scheren hun benen om problemen veroorzaakt door wrijving (massage) te voorkomen. Maar je schrijft ook dat je je schaamstreek beter niet kunt scheren omdat een kale naad irriteren gaat .
Dit lijkt me tegenstrijdig. Kun je nu beter wel of niet je schaamstreek scheren om irritatie te voorkomen???
Zou kunnen zijn dat haarworteltjes ontstoken zijn. Begint met rood puntje en kan door wrijving of druk verergeren en verzweren. Zeker bij veel fietsen en zweten kan dit problemen geven. Renners die zich scheren wordt afgeraden de schaamstreek ook mee te scheren om dit te vermijden !Dit is ook een van de redenen waarom renners zich scheren (benen) : door massage kun je het zelfde probleem hebben (wrijving).Gebruik zeker anti-bacteriële broekzalf , zeer nuttig!!
Begrijp dit niet helemaal: renners scheren hun benen om problemen veroorzaakt door wrijving (massage) te voorkomen. Maar je schrijft ook dat je je schaamstreek beter niet kunt scheren omdat een kale naad irriteren gaat .
Dit lijkt me tegenstrijdig. Kun je nu beter wel of niet je schaamstreek scheren om irritatie te voorkomen???

- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
sommigen trekken ook nog weleens hun broek twee keer aan, als je last hebt van irritatie zou ik dat zeker wten achterwege laten. Noodgedwongen heb ik dat ook weleens geddaan maar dat irriteert toch behoorlijk hoor!
Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 26 April 2007
sommigen trekken ook nog weleens hun broek twee keer aan, als je last hebt van irritatie zou ik dat zeker wten achterwege laten. Noodgedwongen heb ik dat ook weleens geddaan maar dat irriteert toch behoorlijk hoor!
ligt het nu aan mij of is dat heel vreemd?? Hoe kan je je broek nu 2x aantrekken??!!
ligt het nu aan mij of is dat heel vreemd?? Hoe kan je je broek nu 2x aantrekken??!!
no pain no gain