Schwalbe Ultremo ZX
Hallo,
Ik zou graag nieuwe banden willen proberen (wedstrijdbanden), alleen kom ik niet echt wijs uit al die fabrikantenpraatjes. Ik heb veel gelezen over de Schwalbe ZX, maar ik weet niet hoe lang die meegaan. Ik rij zelf al een tijdje met Continental GP 4000S op mijn wedstrijdwielen en Vittoria Rubino op mijn trainingswielen. De Continental's zijn opzich prima bandjes, alleen zijn ze vrij snel versleten en dan rij je ook heel vaak lek. Qua grip en weerstand zijn ze super, alleen de lekbestandigheid niet. Bij de Rubino's is het net het omgedraaide, daarom train ik er ook mee.
Als jullie ervaringen hebben met de Schwalbe ZX of nog andere adviezen hebben, hoor ik het graag. (wedstrijdbanden)
Ik zou graag nieuwe banden willen proberen (wedstrijdbanden), alleen kom ik niet echt wijs uit al die fabrikantenpraatjes. Ik heb veel gelezen over de Schwalbe ZX, maar ik weet niet hoe lang die meegaan. Ik rij zelf al een tijdje met Continental GP 4000S op mijn wedstrijdwielen en Vittoria Rubino op mijn trainingswielen. De Continental's zijn opzich prima bandjes, alleen zijn ze vrij snel versleten en dan rij je ook heel vaak lek. Qua grip en weerstand zijn ze super, alleen de lekbestandigheid niet. Bij de Rubino's is het net het omgedraaide, daarom train ik er ook mee.
Als jullie ervaringen hebben met de Schwalbe ZX of nog andere adviezen hebben, hoor ik het graag. (wedstrijdbanden)
Je kunt nergens zo mooi fietsen als in Limburg....
-
- Forum-lid
Vittoria Open corsa evo? deze heb ik zlef en vind ze heerlijk rijden nog nooit lek in 1200km:) ben er erg blij mee.
Merida Race lite 904
Deze middag de eerste 90 km gefietst met de zx'en. Rollen heel soepel en comfortabel. Qua lekbestendigheid kan ik nog niets zeggen na dergelijk aantal km. De rolweerstand is zeker minder dan mijn vorige R1. Het gevoel ligt dicht tegen een tube aan. Zeer tevreden tot nu toe.
Ben erg benieuwd. Rij nu op GP4000S, maar de Ultremo blijft in mijn ogen de mooitse band om te zien. Tot de bulten verschenen waren het ook fijne banden om mee te rijden.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Larsq schreef:Hallo,
Ik zou graag nieuwe banden willen proberen (wedstrijdbanden), alleen zijn ze vrij snel versleten
Wedstrijdbanden die weinig slijten die had ik nog niet gehoord.
Maak het wat uit hoe snel een wedstrijd band verslijt dan?? volgens mij moet je gewoon de best lopende band pakken en of die nu na 1000km of 5000km versleten is zal eigenlijk weinig moeten boeien.
Doe mij maar de michelin pro 3 slijt behoorlijk snel maar lopen wel gewoon geweldig waardoor mijn gemiddelde net iets hoger uit komt dan met een Durano
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Die laatste zin laat mijn mondhoeken toch wel omhoog krullen....
"de pro 3 loopt geweldig waardoor je gemiddelde net iets hoger uit komt dan met een durano"
Dat zit natuurlijk gewoon tussen je oren, je merkt echt wel of een band lekker rolt of niet maar daar gaat je gemiddelde echt niet van omhoog. Op een stalen fiets red je het ook wel.
"de pro 3 loopt geweldig waardoor je gemiddelde net iets hoger uit komt dan met een durano"
Dat zit natuurlijk gewoon tussen je oren, je merkt echt wel of een band lekker rolt of niet maar daar gaat je gemiddelde echt niet van omhoog. Op een stalen fiets red je het ook wel.
mijn Flickr
Ja hoor, zelf ook een keer een 3e prijs behaald op een stalen fiets (die nog iets meer dan 10,5kg woog)
8 speed, racing 7 wielen en draadbanden van 15 euro stuk.
Tuurlijk rijd een strak frame die niet al teveel weegt prettig en voor gevoel een stuk rapper, maar het is de coureur die het gemiddelde neer zet, niet de fiets. En al helemaal niet de band
8 speed, racing 7 wielen en draadbanden van 15 euro stuk.
Tuurlijk rijd een strak frame die niet al teveel weegt prettig en voor gevoel een stuk rapper, maar het is de coureur die het gemiddelde neer zet, niet de fiets. En al helemaal niet de band

mijn Flickr
maakt niet alles uit, maar alle kleine beetjes helpen toch? Anders zijn we met z'n allen goed gek hier...
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ophetkantje
- Forum-lid
Een wedstrijd band wordt geacht weinig rolweerstand en veel grip te hebben, dus is van zacht rubber, en ja, dan slijt hij vanzelf harder.
Ach, ik zeg ook maar wat