komende zomer ga ik naar oostenrijk. Wat zijn de alpe d'huez, galibier en madeleine van de oostenrijkse alpen? kortom, welke bergen moet ik daar zeker gaan beklimmen?
mvg,
joram
oostenrijkse alpen
Standplaats: Solden, in het Otztal. Mooie uitvalsbasis voor Kuhtai, Rombo (Timmelsjoch), Otztaler Gletscherstrasse enzo. Ook aardig om het rondje van de Otztaler radmarathon te doen. Moet je wel goede (klim-)benen hebben hoor!
http://www.soelden.com/main/DE/OR/News/ ... =main.html
http://www.soelden.com/main/DE/OR/News/ ... =main.html
Leef! Fiets!
In de Oostenrijkse Alpen kom je passen tegen, waarbij de Alp d'huez, Galibier en Mont Ventoux bij in het niet vallen. Kijk maar eens op www.cyclingcols.com.
- robbebopper
- Forum-lid HC
Grossglockner Hochalpenstrasse. Deze klim voert naar een hoogte van ruim 2500 meter. Halverwege kun je ook nog linksaf naar de Edelweissspitze. Die is nog iets hoger, en kent een echte top, dwz eindpunt, vanwaar je een schitterend uitzicht hebt op de omliggende bergpieken.
De Grossglockner... is ietsje zwaarder dan de Galibier. En Alpe d'Huez is 'n lekker-lopende klim in vergelijking tot de Kitzbühler Horn...
In andere topics al eens beschreven...
De Grossglockner is m'n mooiste klim tot op heden. Zeker als je d'rop en d'rover rijdt naar de bizarre gletsjer op de Franz Joseph Höhe. En voordat je weer terugtrapt naar Fusch, uiteraard niet vergeten het steile klinkerweggetje naar de Edelweissspitze mee te pikken. Totaal 85km en 3200hm leverde dit fraaie heen-en-weertje op. Lekker compact.
Grossglockner gezien vanaf de Edelweissspitze...
Heen-en-weertje...
De Kitzbühler Horn is mijn zwaarste col tot nu toe. Deze verticale vriend kent een gemiddeld stijgingspercentage van 12,9% over bijna 10km. Eén keertje beklommen in een hardloopwedstrijd en later nog eens op m'n racefiets.
Zojuist nog even naar m’n eigen grafiek-gegevens gekeken, en zie toch veel pieken van boven de 20%, met een max van 23,3%. Vooral de laatste 3km zijn loodzwaar. Raadzaam dus om nog wat krachten over te houden voor de finale. Vervelend is wel, dat je eigenlijk nergens op reserve kúnt rijden.
Kitzbühler Horn...
In andere topics al eens beschreven...
De Grossglockner is m'n mooiste klim tot op heden. Zeker als je d'rop en d'rover rijdt naar de bizarre gletsjer op de Franz Joseph Höhe. En voordat je weer terugtrapt naar Fusch, uiteraard niet vergeten het steile klinkerweggetje naar de Edelweissspitze mee te pikken. Totaal 85km en 3200hm leverde dit fraaie heen-en-weertje op. Lekker compact.
Grossglockner gezien vanaf de Edelweissspitze...
Heen-en-weertje...
De Kitzbühler Horn is mijn zwaarste col tot nu toe. Deze verticale vriend kent een gemiddeld stijgingspercentage van 12,9% over bijna 10km. Eén keertje beklommen in een hardloopwedstrijd en later nog eens op m'n racefiets.
Zojuist nog even naar m’n eigen grafiek-gegevens gekeken, en zie toch veel pieken van boven de 20%, met een max van 23,3%. Vooral de laatste 3km zijn loodzwaar. Raadzaam dus om nog wat krachten over te houden voor de finale. Vervelend is wel, dat je eigenlijk nergens op reserve kúnt rijden.
Kitzbühler Horn...
zie op:
http://www.aukadia.net/alps/east/aus.htm
Zeer de moeite is ook de Kaunertaler Gletscherstrasse.
http://www.aukadia.net/alps/east/aus.htm
Zeer de moeite is ook de Kaunertaler Gletscherstrasse.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Vorig jaar met www.fietsavontuur.net in Oostenrijk een ronde gemaakt. Het profiel staat op http://www.cyclingcols.com/asp/tour.asp?t=62&tc=13. Ik moet wel opmerken dat Michiel soms een stukje extra fietste.
Het is heel goed fietsen in Oostenrijk, maar ik moet wel zeggen dat de beklimmingen heel grillig zijn. Stukken van 16% zijn heel normaal in Oostenrijk. Bordjes 23%, 24% en zelfs 30% zijn wij ook gepasseerd
Het is heel goed fietsen in Oostenrijk, maar ik moet wel zeggen dat de beklimmingen heel grillig zijn. Stukken van 16% zijn heel normaal in Oostenrijk. Bordjes 23%, 24% en zelfs 30% zijn wij ook gepasseerd
Quote: Origineel geplaatst door Robbebopper op 06 Mei 2007
Grossglockner Hochalpenstrasse. Deze klim voert naar een hoogte van ruim 2500 meter. Halverwege kun je ook nog linksaf naar de Edelweissspitze. Die is nog iets hoger, en kent een echte top, dwz eindpunt, vanwaar je een schitterend uitzicht hebt op de omliggende bergpieken.
Zeker de moeite waard,heb hem op de atb gedaan
Maar doe hem wel in de vroege ochtend dan ben je de dagjesmensen met de auto voor.
Die staan s'middags op de Edelweissspitze dus gewoon in de file hun koppeling op te branden.
Zeker de moeite waard,heb hem op de atb gedaan
Maar doe hem wel in de vroege ochtend dan ben je de dagjesmensen met de auto voor.
Die staan s'middags op de Edelweissspitze dus gewoon in de file hun koppeling op te branden.
Zij is ook tegen