gewicht.
ik heb afgelopen maand een nieuwe willier escape gekocht,
met z'n dikke 9 kilo zou ik toch nog graag wat gewicht willen reduceren.
hoe kan ik dit het best aanpakken,
en dan heb ik het niet over dingen zoals, FFWDS of een nieuwe groep erop.
gewoon wat upgrades die te betalen zijn.
met z'n dikke 9 kilo zou ik toch nog graag wat gewicht willen reduceren.
hoe kan ik dit het best aanpakken,
en dan heb ik het niet over dingen zoals, FFWDS of een nieuwe groep erop.
gewoon wat upgrades die te betalen zijn.
dag niet gefietst, dag niet geleefd.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
willier escape (2010)
acht- en voorderailleur mirage
crank mirage
remmen Miche
casette 10 speed Miche
wielen Miche reflex mx5
zadelpen Ritchey (comp denk ik)
stuurpen Ritchey comp
stuur Ritchey comp
banden conti's gp 4000
acht- en voorderailleur mirage
crank mirage
remmen Miche
casette 10 speed Miche
wielen Miche reflex mx5
zadelpen Ritchey (comp denk ik)
stuurpen Ritchey comp
stuur Ritchey comp
banden conti's gp 4000
dag niet gefietst, dag niet geleefd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Stel toch voor andere 2e hands groep (Chorus 10 speed) volop in de aanbieding bij verschillende webshops of via het forum. Eventueel een setje 2e hands wielen (ook via het forum). Hoeft niet teveel te kosten. Voor de rest wellicht zelf gewicht verliezen is nog het goedkoopste.
What makes the boat go faster?
Zou ook beginnen met de wielen. Daar kun je een paar honderd gram besparen. Als er dan nog geld over is eventueel een andere crankset. Daar is ook relatief veel gewicht te besparen. Voor de rest blijft de prijs kwaliteit verhouding toch een lastig verhaal als je echt flink gewicht wilt besparen.
Eventueel setje lichtere snelspanners. Kost je Eur 27,50 ofzo en bespaart je waarschijnlijk de helft in gewicht. Maar ja, of 50 of 70 gram nu echt het verschil zal maken ?
Nee, begin toch met wielen als je het met de kosten niet te gek wilt maken. Degene die je nu hebt wegen ruim 2100 gram en voor minder dan Eur 200 moet daar echt een paar honderd gram af kunnen.
Eventueel setje lichtere snelspanners. Kost je Eur 27,50 ofzo en bespaart je waarschijnlijk de helft in gewicht. Maar ja, of 50 of 70 gram nu echt het verschil zal maken ?
Nee, begin toch met wielen als je het met de kosten niet te gek wilt maken. Degene die je nu hebt wegen ruim 2100 gram en voor minder dan Eur 200 moet daar echt een paar honderd gram af kunnen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Ben bang dat het een moeilijk geval zal zijn om dit voor niet teveel geld te realiseren. Alle onderdelen zijn zwaar; Frame, groep, wielen. Alles. Je kunt er geld tegenaan gooien en dan iets besparen, maar de rest blijft zwaar he.. De wielen zal het meest opschieten. Maar die paar ons, daar merk je toch niks van..
tja,
omdat ik nog jong ben, en het met een bijbaantje in een supermarkt moet doen, heb ik beperkt budget qua fiets. na weer een beetje sparen ga ik denk voor de Campagnolo Vento reaction wielset.
hierbij bespaar ik toch een dikke 300 gram, misschien ga ik later nog voor de carbon zadelpen en stuurpen.
omdat ik nog jong ben, en het met een bijbaantje in een supermarkt moet doen, heb ik beperkt budget qua fiets. na weer een beetje sparen ga ik denk voor de Campagnolo Vento reaction wielset.
hierbij bespaar ik toch een dikke 300 gram, misschien ga ik later nog voor de carbon zadelpen en stuurpen.
dag niet gefietst, dag niet geleefd.