Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

shima / campa

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 24 mei 2007 01:59

Heel goed gezien: maar dit keer géén discussie over de 'vermeende' kwaliteitsverschillen tussen shimano en campagnolo!
Waarom dit topic dan? Heel simpel: maar al te vaak zie ik op dit forum topics over (kwaliteits)verschillen tussen shimano en campagnolo, geopend en, niet snel daarna, gesloten worden. En dat sluiten in de meeste gevallen zonder slag of stoot. Ik hoef hier denk ik geen voorbeelden aan te halen van topics waar dat sluiten met slag of stoot is gegaan.Mijn voorstel: maak het topic shimano/campagnolo sticky. Dat bespaart frustratie, ongerieven, vervuiling van dit forum, en zowel open-werk (voor nieuwkomers op dit forum) als sluit-werk (voor moderators).
Ik ben benieuwd hoe anderen en in het bijzonder de moderators van dit forum hier over denken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38122
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 mei 2007 10:25

Jan, ik snap je gedachtengang maar zou er graag de mijne naast willen zetten.
Met de zoek-functie is er onnoemelijk veel info te vinden over campa en shimano. Normaal gesproken wordt er ook naar verwezen door de persoon die het topic sluit. Ik heb deze week ook weer zo´n discussie gesloten en er netjes bij vermeld dat als de vraagsteller nog concrete vragen heeft hij deze uiteraard kan stellen. Wellicht dat ik in de nabije toekomst nog wel eens een overzichtje zal maken van de verschillende groepen.
Less is bore

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 27 mei 2007 02:28

Je hebt zeker een punt, Daniel. Laten we het daarom eens over de zoekfunctie hebben. Is er niet iets te bedenken om nieuwkomers, voordat ze tot posten overgaan, (beter) op de zoekfunctie te attenderen? Laat me een tweetal suggesties doen.- een kleine aanpassing aan de aanmeldfunctie van dit forum (een kleine toevoeging van: "gouden tip voor het gebruik van dit forum: gebruik de zoekfunctie!"), of:- het toevoegen van een FAQ aan dit forum (waar je nieuwkomers tips over het plaatsen van berichten en het zoeken naar informatie kunt geven).
O ja, ik zag dat de enige nog openstaande shima-campa discussie inmiddels verplaatst is naar het fietscafé. Ik heb in tussentijd kennelijk wat gemist. Zouden nieuwkomers begrijpen dat de discussie juist in dat forumonderdeel staat? Ik zou hem toch echt in het onderdeel wielrennen of onderdelen verwachten...

paashaas
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 05 aug 2005 22:53

paashaas 27 mei 2007 10:41

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 27 Mei 2007

O ja, ik zag dat de enige nog openstaande shima-campa discussie inmiddels verplaatst is naar het fietscafé. Ik heb in tussentijd kennelijk wat gemist. Zouden nieuwkomers begrijpen dat de discussie juist in dat forumonderdeel staat? Ik zou hem toch echt in het onderdeel wielrennen of onderdelen verwachten...


Campa en Shimano werken gewoon allebei heel goed. De enige redenen waarom iemand voor een bepaald merk kiest zijn emotioneel, prijs, ...
Dus de discussie Campa-Shimano heeft niet veel met kwaliteit te maken (aangezien ze allebei materiaal leveren dat in orde is), maar des te meer met subjectieve redenen.
Vandaar lijkt het mij ook logischer dat een discussie over subjectieve redenen beter in het Fietscafé gehouden kan worden. 

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 27 mei 2007 16:44

Dat snap ik, paashaas, dat jij het topic daar graag wilt houden, maar ik heb het in het bijzonder over nieuwkomers, al dan niet leken op het gebied van groepen. Mijn punt was dan ook: zou je als leek zijnde dat topic in het fietscafé verwachten? En dat staat even los van hoe subjectief/objectief dat topic is. Natuurlijk zijn alle onderdelengroepen even goed qua kwaliteit. Overigens de omschrijving van fietscafé luidt: "als het niet meer over fietsen hoeft te gaan". Hoe subjectief het shima/campa-topic ook moge zijn, het is en blijft een topic over groepen (fietsonderdelen). M.i. hoort het topic daar dan niet thuis, maar goed, wie ben ik? Ik laat het aan de moderators over. Ik lig er i.i.g. niet wakker van...Het ging mij er ook vooral om, een oplossing te vinden voor het door nieuwkomers onnodig openen van topics over exact hetzelfde onderwerp.
De optie van Daniel om een topic te openen met daarin een objectief overzichtje van de verschillende groepen, lijkt mij een erg praktische. En wat mij betreft ook een sticky topic, incluis een link (!) naar het subjectieve gedeelte.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38122
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mei 2007 18:26

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 27 Mei 2007


De optie van Daniel om een topic te openen met daarin een objectief overzichtje van de verschillende groepen, lijkt mij een erg praktische. En wat mij betreft ook een sticky topic, incluis een link (!) naar het subjectieve gedeelte.

Komt er aan, maar Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd.
Less is bore

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 28 mei 2007 18:48

Heel mooi Daniel, doe het maar kalm aan.Heb je misschien nog nagedacht over een FAQ voor dit forum en/of het beter onder de aandacht brengen van de zoekfunctie m.n. voor nieuwkomers?

Plaats reactie