wielen rond de 600€
Hallo,
Ik wil een nieuw setje wielen van ongeveer 600€ kopen voor mijn Isaac Kelvin. Ik wil ze voor het volgende gaan gebruiken : droogweer trainingen, droogweerwedstrijden en misschien in de bergen/heuvels. Als dit laatste snel de levensduur van de set verminderd wil ik dit niet doen. Ik vind hoge velgen (50mm) ( verreweg ) het mooist (in een Kelvin vooral) maar dit zijn vaak tubes. Ik heb ook begrepen dat carbonvelgen met een alu remrand niet goed is als je veel remt (ivm uitzettingscoefficient). Is dit ook zo op het platte?
Ik twijfel tussen de Fulcrum racing 1, Easton tempest 2 alu en custom Amclassic 420 velgen, met Dura Ace naven en CX ray spaken. De bontrager x-lite aero is ook nog een optie mits die (zeer) goed is.Eigenlijk wou ik een carbonsetje maar die zijn volgens mij veel kwetsbaarder. Ook wil ik eigenlijk geen tubes. Andere voorstellen zijn welkom! Ik heb ook ff naar de mavic cosmic carbon gekeken maar deze zijn eigenlijk gewoon (veel) te duur.
Wat is jullie mening over deze wielen en wat raden jullie aan? Kan iemand mss ook de verschillende wielen photoshoppen in een kelvin of uitleggen hoe dat moet?
Vriendelijke groeten
Ik wil een nieuw setje wielen van ongeveer 600€ kopen voor mijn Isaac Kelvin. Ik wil ze voor het volgende gaan gebruiken : droogweer trainingen, droogweerwedstrijden en misschien in de bergen/heuvels. Als dit laatste snel de levensduur van de set verminderd wil ik dit niet doen. Ik vind hoge velgen (50mm) ( verreweg ) het mooist (in een Kelvin vooral) maar dit zijn vaak tubes. Ik heb ook begrepen dat carbonvelgen met een alu remrand niet goed is als je veel remt (ivm uitzettingscoefficient). Is dit ook zo op het platte?
Ik twijfel tussen de Fulcrum racing 1, Easton tempest 2 alu en custom Amclassic 420 velgen, met Dura Ace naven en CX ray spaken. De bontrager x-lite aero is ook nog een optie mits die (zeer) goed is.Eigenlijk wou ik een carbonsetje maar die zijn volgens mij veel kwetsbaarder. Ook wil ik eigenlijk geen tubes. Andere voorstellen zijn welkom! Ik heb ook ff naar de mavic cosmic carbon gekeken maar deze zijn eigenlijk gewoon (veel) te duur.
Wat is jullie mening over deze wielen en wat raden jullie aan? Kan iemand mss ook de verschillende wielen photoshoppen in een kelvin of uitleggen hoe dat moet?
Vriendelijke groeten
- daniel1975
- Forum-lid HC
Goed lezen, hij heeft het over DA naven 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid HC
Ik zou de Fulcrum's kiezen, goede set wielen, bewezen kwaliteit.Maar dit geld eigenlijk ook voor de Easton's, maar toch zou mijn voorkeur uit gaan naar Fulcrum.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Anno,
Als je iets speciaals wil kijk dan ook eens op www.marchisio.biz . Marchisio maakt mooie betrouwbare wielen die net iets specialer zijn dan een Fulcrum,Campa of Mavic.
Kijk ook op www.grifotrade.com. dit is de site van de Nederlandse importeur. Daar staan ook de verkoopadressen.
Wielen hebben madulaire body's hierdoor kan je zonder gereedschap een body vervangen.
Gebruik zelf al meer dan vier jaar wielen van Marchisio (zefir, zefir X75 en carbo zefir). Geweldige naven en wielen die strak blijven bij gebruik zonder valpartijen.
mvg.
Karsten
Kaalpani
Die marchisio site maakt mij niet veel wijzer want er staan geen prijzen en/of gewicht van de wielen.
Mijn pc opent ook de site van de importeur niet dus weet nog niet wat het kost/weegt.
Je ziet deze wielen niet elke dag, maar of ze zich al bewezen hebben vraag ik me af. Zeg niet dat het niet zo is, maar als relatief weinig mensen ze gebruiken zijn er (nog) weinig gebruikerservaringen waar men uit kan putten.
Er zijn wel meer 'speciale'wielen ,maar ik zou zelf voor easton of campa gaan en dan het wat hogere segment.
Mijn pc opent ook de site van de importeur niet dus weet nog niet wat het kost/weegt.
Je ziet deze wielen niet elke dag, maar of ze zich al bewezen hebben vraag ik me af. Zeg niet dat het niet zo is, maar als relatief weinig mensen ze gebruiken zijn er (nog) weinig gebruikerservaringen waar men uit kan putten.
Er zijn wel meer 'speciale'wielen ,maar ik zou zelf voor easton of campa gaan en dan het wat hogere segment.
Alstublaft.
Blaffy,
nbekend maakt inderdaad vaak onbemind. Maar deze relatief kleine fabrikant gaat niet voor volume maar voor kwaliteit en zij maken al meer dan 10 jaar wielen. Uitgangspunt hierbij is dat een wiel niet terug mag komen wegens onvolmaaktheden. Wielen moeten rijden en blijven rijden.
Misschien dat ze voor een groot aantal personen te exclusief zijn. Maar ja die lopen dan ook graag achter de meute aan.
Wat kwaliteit doen zij niet onder voor Campagnolo of Easton maar zijn kwalitatief beter dan Mavic om nog maar niet te spreken over Shimano.
Alle vijf de personen binnen de wielerclub waar ik lid van ben zijn zeer te spreken over de wielen, maar vooral over hoe ze rijden en de kwaliteit ervan. Geen gebroken spaken, geen slecht lopende lagers etc.
Adviesprijzen zijn € 750,00 voor de zefir X75 (1475 gr.), € 700, 00 voor de X90 (1597 gr.) Carbo Zefir geloof ik € 1.500,00 (1640 gr.) Axtra, Sphera Solida zitten tussen de €400,00 en € 550,00 euro.
Als de op de site zit kan je een marchisio site zit kan je een PDF downloaden met alle wielsets behoudens de Solida. Hierin staan ook de gewichten vermeld.
mvg
Karsten
Kaalpani
Blaffy,
p.s.
Via mij dealer weet ik dat er in Nederland een 200 sets per jaar verkocht worden (over de gehele productrange verdeeld).
Tevens heeft fiets reeds meerdere keren wielen van marchisio getest. Hierbij kwamen ze er altijd goed uit. Betrouwbaar, innovatief.
Karsten
Kaalpani
Ik ben zelf een tevreden gebruiker van de Easton Tempest II alu's. Die kan ik je dan ook van harte aanraden. Moet eerlijk zeggen dat die Marchisio's ook wel een interresant en enigzins apart vindt en over de reputatie van campa/fulcrum is ook qal voldoende gezegd op dit forum en die zijn gewoon goed!
No pain no gain, no guts no glory!
Bericht geplaatst door karsten op 26 Mei 2007 om 19:59
Bericht geplaatst door karsten op 26 Mei 2007 om 20:03
Bericht geplaatst door karsten op 26 Mei 2007 om 20:10
Ik wil niet liggen vitten maar ging dit echt niet in 1 bericht ? Er bestaat ook zo iets als de edit-knop.
Bericht geplaatst door karsten op 26 Mei 2007 om 20:03
Bericht geplaatst door karsten op 26 Mei 2007 om 20:10
Ik wil niet liggen vitten maar ging dit echt niet in 1 bericht ? Er bestaat ook zo iets als de edit-knop.