Als ik mijn buitenband op de velg monteer, krijg ik het niet voor elkaar om hem mooi 'rond' te laten lopen. Er zit een verticale knik in. Ik heb het met verschillende soorten buitenbanden. Ik heb alles al geprobeerd, buitenband recht trekken enz. maar het blijft erin zitten, hoewel niet altijd op dezelfde plek. Het zal wel aan mij liggen en niet aan de velg of de band.
Heeft iemand tips?
ei-vormige buitenband
ik kan me toch niet ontrekken aan het idee dat het kan liggen aan:
- de velg is niet OK of
- je legt de buitenband niet goed (genoeg) erop
- er is iets met je ventiel
hoe leg je je buitenband erop?
- de velg is niet OK of
- je legt de buitenband niet goed (genoeg) erop
- er is iets met je ventiel
hoe leg je je buitenband erop?
Deda U2 // Eeuwige held: Sheldon Brown (1944-2008)
Tja, het zou natuurlijk kunnen, maar:
- het is bij allebei de velgen en de band heeft er wel goed ingelegen, alleen na hem er door een lekke band (aan één kant) vanaf gehaald te hebben krijg ik hem er niet meer goed op.
- ik leg de buitenband er op zoals iedereen geloof ik, het is me ook nog nooit eerder gebeurd.
- ik heb het met verschillende binnenbanden geprobeerd.
Ik ga iig de velg nog eens heel goed inspecteren, misschien dat ik iets vind.
- het is bij allebei de velgen en de band heeft er wel goed ingelegen, alleen na hem er door een lekke band (aan één kant) vanaf gehaald te hebben krijg ik hem er niet meer goed op.
- ik leg de buitenband er op zoals iedereen geloof ik, het is me ook nog nooit eerder gebeurd.
- ik heb het met verschillende binnenbanden geprobeerd.
Ik ga iig de velg nog eens heel goed inspecteren, misschien dat ik iets vind.
Livin\' la vida velo!
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb: bij Rose Versand, waar ik de fiets gekocht heb, hadden ze niet-klevende velglinten in de velg gelegd, en het lint was verschoven, waardoor de buitenband er niet goed in viel.
Livin\' la vida velo!