reparatie ksyrium sl
Paar weken geleden had ik een slagje in mijn achterwiel. Op naar mijn FM, wat bleek? bij alle spaakdoorvoeringen zaten scheurtjes ! Dat was natuurlijk balen, want die ksyrium set is pas 2 jaar oud (net als mijn fiets) en ik doe ze er alleen op voor toertochten en fietsvakanties. Denk dat ik er 5000km mee gefietst heb en de velgen zijn nog niet ingeremd.
Opgestuurd naar Codagex en onder garantie gerepareerd. Nieuwe spaken en nieuwe velg (op m'n oude naaf ).
Niet leuk, maar gelukkig goed en redelijk snel afgehandeld (na eerdere negatieve ervaring met Codagex was ik benieuwd hoe het zou gaan).
Ben benieuwd hoe lang ze nu meegaan. ALs ze de Jeantex Tour Transalp maar overleven.
Wie weet volgend jaar een setje Fulcrums racing 1 kopen .
Opgestuurd naar Codagex en onder garantie gerepareerd. Nieuwe spaken en nieuwe velg (op m'n oude naaf ).
Niet leuk, maar gelukkig goed en redelijk snel afgehandeld (na eerdere negatieve ervaring met Codagex was ik benieuwd hoe het zou gaan).
Ben benieuwd hoe lang ze nu meegaan. ALs ze de Jeantex Tour Transalp maar overleven.
Wie weet volgend jaar een setje Fulcrums racing 1 kopen .
Join the club, zou ik zeggen: er zijn heel veel problemen geweest met de Ksyrium SSC-SL serie, heb ik van FM's gehoord. Ik had 4 sets er van liggen, die allemaal uitscheurden na korte tijd. Ik heb de hele handel ingeruild bij de FM en standaardwielen laten spaken, waarmee ik al 150.000 km zonder problemen heb gereden in de loop der jaren.
Ik wil NOOIT meer dit soort wielen hebben.
Diogenes
Ik wil NOOIT meer dit soort wielen hebben.
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
Toch typisch.... ik rij al voor het 4e seizoen wedstrijden met een setje Ksyrium SL's uit 2002 (die zwarte). Echt geen centje pijn, zelfs nog nooit de naaf hoeven bijstellen!
Ik heb wel gehoord dat er ooit een slechte serie op de markt terecht gekomen is, maar het fijne weet ik er niet van....
Ik mazzel of jullie pech? Wie zal het zeggen.....
Ik heb wel gehoord dat er ooit een slechte serie op de markt terecht gekomen is, maar het fijne weet ik er niet van....
Ik mazzel of jullie pech? Wie zal het zeggen.....
De Ksyrium SL is gekend voor uitscheurende spaken. En ja, ik rij ook nog met die ouwe zwarte SL's, als je er na een paar jaar niks mee aan de hand hebt gehad, dan blijven ze ook heel. Vorige maand heb ik een nieuw lagertje moeten steken, voor de rest nu al enkele tienduizenden kilometers probleemloos.
Ik heb ook de zwarte, over genomen van een forumlid.sinds ik een weegschaal heb, blijkt dat er toch zo'n 89-90 kg op de fiets zitde wielen kraken wel eens een beetje, maar nergens last van gehad.Rijden wel lekker eigenlijk en zijn redelijk licht ook.
Dacht dat deze ook ergens uit 2003 kwamen. gewicht vd wielen 1475 gr.kortom een prima setje...
pech kan je helaas altijd hebben, als het maar goed opgelost wordt.
Dacht dat deze ook ergens uit 2003 kwamen. gewicht vd wielen 1475 gr.kortom een prima setje...
pech kan je helaas altijd hebben, als het maar goed opgelost wordt.
Nou ik heb ze toch echt gewogen. Ik was enigszins verbaast om dat ik dat dat ze op zo'n 1550-1650 zouden zitten.
Het enige wat kan, als je zo stellig bent ( en blijft) is dat het 1575.Aangezien ik ze toch onder mijn SLC zet, moet ik alles er even afhalen.
Zal ik ze nog eens wegen..
Het enige wat kan, als je zo stellig bent ( en blijft) is dat het 1575.Aangezien ik ze toch onder mijn SLC zet, moet ik alles er even afhalen.
Zal ik ze nog eens wegen..
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41833
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door Sharkman op 31 Mei 2007
Die wielen wegen echter geen 1475 gram (tenzij je je banden met helium vult) reken op ergens tussen de 16 en 1700 gram.
De Fransen hebben even gespiekt bij de Italianen. Die zijn ook altijd heeeeeeeel voorzichting met hun gewichtsopgave. Mijn Euruswielen bleken ook 1600gr te zijn ipv de in 2006 opgegeven 1495. (wel een aardig stukje sterker dan de Mavics overigens)
Die wielen wegen echter geen 1475 gram (tenzij je je banden met helium vult) reken op ergens tussen de 16 en 1700 gram.
De Fransen hebben even gespiekt bij de Italianen. Die zijn ook altijd heeeeeeeel voorzichting met hun gewichtsopgave. Mijn Euruswielen bleken ook 1600gr te zijn ipv de in 2006 opgegeven 1495. (wel een aardig stukje sterker dan de Mavics overigens)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Daarom heb ik besloten gewone wielen te laten spaken van Open Pro's met dura ace naven en Sapim CX Ray spaken achter. Kosten nog niet de helft, zijn niet of nauwelijks zwaarder dan Ksyriums en gaan eeuwig mee, plus dat ieder halve zool ze kan repareren.....
Diogenes
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Diogenes op 31 Mei 2007
Weightweenies zegt: 1600 gram minimaal.Diogenes
Lichter kan wel als je veel mazzel hebt, hoe later je velg in het leven van de mal is gemaakt des te dikker is je velg en dus ook des te zwaarder. Een setje wielen dat afkomstig is uit een nieuwe mal is veel lichter dan een oude. Maar onder de 1500 blijft wel uitzonderlijk licht.
Weightweenies zegt: 1600 gram minimaal.Diogenes
Lichter kan wel als je veel mazzel hebt, hoe later je velg in het leven van de mal is gemaakt des te dikker is je velg en dus ook des te zwaarder. Een setje wielen dat afkomstig is uit een nieuwe mal is veel lichter dan een oude. Maar onder de 1500 blijft wel uitzonderlijk licht.
Ik heb onlangs een setje "lichte" Es wielen gewogen en die kwamen nog boven de 1500. Zie wel regelmatig "optimistische" weegschalen. Maar Speric, als je Cosmics carbones ook ruim onder de 2 kg duiken weet je het antwoord eigenlijk al.....
(gewicht tussen een setje "zware" velgen en "lichte" zal max zo'n 25 gram zijn dus 1575 zou kunnen.
(gewicht tussen een setje "zware" velgen en "lichte" zal max zo'n 25 gram zijn dus 1575 zou kunnen.