Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

LIDL Stadsfiets voor 349 euro, Goede keuze?

vjenne-racer
Forum-lid

vjenne-racer 07 jun 2007 01:12

Hoi Allemaal,

Ik ben van plan om de stadsfiets die vanaf 11 juni 2007 te koop is bij de lidl te gaan kopen. Ik ben van mening dat je erg veel waar voor je geld krijgt. is afgemonteerd met shimano Nexus. Dat alles voor maar 349 euro!

Is dit een goede deal, wat vinden jullie? Graag jullie advies.......

Zie hier de beschrijving zoals die op de site staat:

Aluminium stadsfiets

(dames of herenmodel)

Frame: (Dames- en herenmodel)

* 28'' Aluminium
* Framehoogte heren: 57 cm
* Framehoogte dames: 54 cm
* Versterkte aluminium velgen

Remmen:

* Shimano rollerbrake voor en achter

Versnelling:

* Shimano Nexus
* 7-versnellingsnaaf

Overig:

* Selle Royal gelzadel
* Voorgemonteerd (alleen trappers en stuur nog zelf monteren)
* Incl.: jasbeschermers

10 jaar garantie!
Incl. service-aan-huis en hotline
10 jaar garantie op het frame en vork
2 jaar garantie op de onderdelen

Hier een linkje:

!Link naar de website!

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 07 jun 2007 18:43

Zou er niet aan beginnen. Mijn broer heeft ooit eens zo'n goedkope fiets gehad uit een warenhuis, en niets dan ellende gehad. Na 3 fietsen zijn geld gedeeltelijk terug en nooit meer aan begonnen.

jazzper
Forum-lid

jazzper 07 jun 2007 19:40

Ik vind die On the Road serie van de HEMA nog wel te doen moet ik zeggen. Mijn vriendin heeft nu ruim een jaar een met voorvorkvering (wat moooooet je er mee in de stad, maar goed) en 21 versnellingen etc. Allemaal redelijke shimano groepen zoals een Alivio (meen ik) achterderailleur en ook shimano remmen etc. Voelt degelijk aan en heeft na een jaar nog niets ingeboet. Als ik die bike vergelijk met wat ik wel eens zie bij bouw- & supermarkten dan is het echt een groot verschil.
Deda U2 // Eeuwige held: Sheldon Brown (1944-2008)

vjenne-racer
Forum-lid

vjenne-racer 08 jun 2007 00:45

Bedankt voor jullie commentaar, maar ben het niet helemaal met jullie eens. Kijk eens naar de beschrijving, shimano afmontage en 10 jaar garantie op frame en 10 jaar garantie!
Incl. service-aan-huis en hotline, 10 jaar garantie op het frame en vork
,2 jaar garantie op de onderdelen

Ik moet er wel bij vertellen dat ik die fiets niet intensief ga gebruiken.

Meer advies en commentaar is altijd welkom natuurlijk!

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 08 jun 2007 10:33

Ik denk dat het voor dat geld gewoon een prima fiets is hoor, zeker voor gewoon gebruik.

Hij moet je alleen wel net passen, want ze leveren 'm maar in één maat :/
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jun 2007 10:38

Lijkt me ook gewoon een uistekende fiets, hij onderscheid zich ook behoorlijk van de gemiddelde supermarkt fiets, want hij is een stukkie duurder en de onderdelen iig degelijker.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

vjenne-racer
Forum-lid

vjenne-racer 08 jun 2007 22:20

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk ook dat een uitstekende fiets is tegen een scherpe prijs! Ik ben vandaag wezen kijken bij een lidl hier i de buurt en de fiets die oogt wel sterk en ziet er wel goed uit. Kijk, het is geen gazelle of batavus, maar daar ga ik ook niet van uit. Ik ga er denk ik een kopen voor mij en mijn partner.

Wie nog meer advies of commentaar heeft, laat het gerust weten!

cyclejazz
Forum-lid

cyclejazz 09 jun 2007 00:32

Lijkt mij ook een prima keuze. Die prijs is een absolute bodemprijs met de vermelde onderdelen.

Volgens mij heeft het alleen zin om een dure fiets te kopen als je em heel intensief gebruik. En daar twijfel ik soms wel eens aan. Voor het geld van een Gazelle oid kun je bijna 2 goedkopere fietsen kopen.

Het enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat je geen service kan verwachten van een fietsenmaker. Garantie is leuk, maar betekent dat je bij een gebrek terug gaat naar de Lidl en die regelen dan alles voor je? Er zijn fietsenmakers die een dergelijke fiets voor pakweg 50 euro meer verkopen. Je moet dan afvragen of je dat prijsverschil voor meer service op de koop toe neemt.
stupidity is it\'s own reward

vjenne-racer
Forum-lid

vjenne-racer 09 jun 2007 01:19

[quote="Cyclejazz"]Lijkt mij ook een prima keuze. Die prijs is een absolute bodemprijs met de vermelde onderdelen.

Volgens mij heeft het alleen zin om een dure fiets te kopen als je em heel intensief gebruik. En daar twijfel ik soms wel eens aan. Voor het geld van een Gazelle oid kun je bijna 2 goedkopere fietsen kopen.

Het enige minpuntje wat ik kan bedenken is dat je geen service kan verwachten van een fietsenmaker. Garantie is leuk, maar betekent dat je bij een gebrek terug gaat naar de Lidl en die regelen dan alles voor je? Er zijn fietsenmakers die een dergelijke fiets voor pakweg 50 euro meer verkopen. Je moet dan afvragen of je dat prijsverschil voor meer service op de koop toe neemt.
[/quote]

Ik ben het met je eerste deel eens van je email.

Meestal loopt de garantie via een apart kanaal, je belt op een er komt een mannetje aan huis, dat staat ook bij de voorwaarden. Dus zo slechte service krijg je er nou ook niet bij.

Jij beweerd dat je voor 400 euro een merk fiets bij een fietsenmaker kunt kopen? Lijkt mij te mooi om waar te zijn, mag je mij vertellen waar?

Maar voor die magere ritjes die ik hier in het dorp er mee ga maken lijkt mij deze fiets wel voldoende. Echt fietsen doe ik wel op mijn dure racefiets!

Mensen allemaal nogmaals bedankt voor jullie commentaar!

Ik weet bijna wel zeker dat ik de fietsen ga kopen voor mij en mijn partner!

Plaats reactie