Colnago extreme-c
sorry dat ik een nieuw topic open, maar ik kan ik m'n eigen topic (opbouw colnago extreme-c) niet op mezelf antwoorden.
maandag 11-6 jl. heb ik eindelijk mijn colnago op kunnen halen. hieronder de foto's:
[img=http://img411.imageshack.us/img411/6103/p1000230bj2.jpg]
[img=http://img411.imageshack.us/img411/9346/p1000231dr4.jpg]
[img=http://img411.imageshack.us/img411/7428/p1000233cc8.jpg]
[img=http://img261.imageshack.us/img261/2595/p1000232pw6.jpg]
[img=http://img261.imageshack.us/img261/6918/p1000236ua8.jpg]
[img=http://img261.imageshack.us/img261/4073/p1000239xs9.jpg]
[img=http://img214.imageshack.us/img214/1466/p1000237kh3.jpg]
[img=http://img223.imageshack.us/img223/2566/p1000238vi3.jpg]
keuze voor de verschillende onderdelen. stuurpen, het wit van de pen, past in mijn optiek perfect bij het zwart-wit op het frame. het stuur tja. ik vind het een erg mooi en licht stuur en het past me bovenal perfect. oke een klassiek italiaans stuur (deda shallow) was wellicht mooier maar voor mij minder functioneel. het crankstel, in mijn optiek een schitterend crankstel en bovenal erg betrouwbaar. het zadel, wielen en bidonhouders zijn van mijn 'vorige' fiets overgezet deze had ik slechts een jaar.
Frame Colnago Extreme-c (48s)
vork Star Carbon
wielen DT swiss 1450
stuur Easton EC90 equipe
stuurpen Ritchey 4-axis
zadelpen Colnago
zadel AX-lightness apollo
Shifters Shimano dura-ace
remmen Shimano dura-ace
voorderailleur Shimano dura-ace
achterderailleur Shimano dura-ace
Crankstel+bb 36/50 Campagnolo record compact
Cassette Shimano dura-ace
ketting Shimano dura-ace
pedalen Shimano dura-ace new generation
Headset Chris king nothreadset
kabels Jagwire ribcord
remblokken Shimano dura-ace (wordt nog Swissstop flash groen)
snelspanners Dt-swiss (wordt nog Carbon-Ti mtb)
Spacers (20mm) ??
suurlint Colnago
computer Cateye strada
banden Schwalbe ultremo
binnenbanden Vitoria
bidonhouders Tune wassertrager
nog geplande updates: Carbon-ti snelspanners, remblokken swissstop flas green, en keramische lagers in het bracket (ivm, slechte kwaliteit van campalagers) en de naven.
morgen wellicht eerste ritje, eerste echte test, de eerste 2km die ik gereden heb voelden perfect.
maandag 11-6 jl. heb ik eindelijk mijn colnago op kunnen halen. hieronder de foto's:
[img=http://img411.imageshack.us/img411/6103/p1000230bj2.jpg]
[img=http://img411.imageshack.us/img411/9346/p1000231dr4.jpg]
[img=http://img411.imageshack.us/img411/7428/p1000233cc8.jpg]
[img=http://img261.imageshack.us/img261/2595/p1000232pw6.jpg]
[img=http://img261.imageshack.us/img261/6918/p1000236ua8.jpg]
[img=http://img261.imageshack.us/img261/4073/p1000239xs9.jpg]
[img=http://img214.imageshack.us/img214/1466/p1000237kh3.jpg]
[img=http://img223.imageshack.us/img223/2566/p1000238vi3.jpg]
keuze voor de verschillende onderdelen. stuurpen, het wit van de pen, past in mijn optiek perfect bij het zwart-wit op het frame. het stuur tja. ik vind het een erg mooi en licht stuur en het past me bovenal perfect. oke een klassiek italiaans stuur (deda shallow) was wellicht mooier maar voor mij minder functioneel. het crankstel, in mijn optiek een schitterend crankstel en bovenal erg betrouwbaar. het zadel, wielen en bidonhouders zijn van mijn 'vorige' fiets overgezet deze had ik slechts een jaar.
Frame Colnago Extreme-c (48s)
vork Star Carbon
wielen DT swiss 1450
stuur Easton EC90 equipe
stuurpen Ritchey 4-axis
zadelpen Colnago
zadel AX-lightness apollo
Shifters Shimano dura-ace
remmen Shimano dura-ace
voorderailleur Shimano dura-ace
achterderailleur Shimano dura-ace
Crankstel+bb 36/50 Campagnolo record compact
Cassette Shimano dura-ace
ketting Shimano dura-ace
pedalen Shimano dura-ace new generation
Headset Chris king nothreadset
kabels Jagwire ribcord
remblokken Shimano dura-ace (wordt nog Swissstop flash groen)
snelspanners Dt-swiss (wordt nog Carbon-Ti mtb)
Spacers (20mm) ??
suurlint Colnago
computer Cateye strada
banden Schwalbe ultremo
binnenbanden Vitoria
bidonhouders Tune wassertrager
nog geplande updates: Carbon-ti snelspanners, remblokken swissstop flas green, en keramische lagers in het bracket (ivm, slechte kwaliteit van campalagers) en de naven.
morgen wellicht eerste ritje, eerste echte test, de eerste 2km die ik gereden heb voelden perfect.
zijn er FM die op maandag open zijn?! Ik vind het een mooi frame! De kwaliteit van de componenten is zeker niets op aan te merken. De wielen had ik liever helemaal zwart gezien. Wie weet rijd je de zeelandsedijk eens helemaal af en ga je links. 5e recht kan ik je Colnago live bewonderen..
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Refie schreef:zijn er FM die op maandag open zijn?! Ik vind het een mooi frame! De kwaliteit van de componenten is zeker niets op aan te merken. De wielen had ik liever helemaal zwart gezien. Wie weet rijd je de zeelandsedijk eens helemaal af en ga je links. 5e recht kan ik je Colnago live bewonderen..
De fiets komt van Wielerhuis de meulenreek uit Geffen, zij zijn open op maandag en gesloten op dinsdag. zullen we wellicht eens afspreken om samen te gaan rijden, mail me maar eens
Jip, zalig fietsje, maar dat wist je al. Ben je er al uit welke wielen je gaat nemen? Wat is het gewicht zoals afgemonteerd?
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Klein detail: in het bracket zitten geen lagers! Wel in de crank 
De stuurpen mag w.m.b. gestript worden (zie topic in "Onderdelen").
Mooie fiets hoor! Wat is jouw leeftijd en lengte als ik vragen mag?

De stuurpen mag w.m.b. gestript worden (zie topic in "Onderdelen").
Mooie fiets hoor! Wat is jouw leeftijd en lengte als ik vragen mag?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Het is wat gewaagd, maar je zou de stuurpen wit kunnen maken. Misschien de logo's ook van het stuur afhalen, lekker schuren.
Het Record crankstel vind ik erg mooi bij het frame staan. Van waar heb je er een 34 TA Nerius blad er nu opzitten, of is het een 36?
Het Record crankstel vind ik erg mooi bij het frame staan. Van waar heb je er een 34 TA Nerius blad er nu opzitten, of is het een 36?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Ziet er goed uit al zou ik voor een andere frame kleur gekozen hebben. En weet niet waar je woont maar in nederland compact rijden is dat niet wat overdreven.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Het is een 36 blad, dat staat ook in de openingspost. Lijkt mij ook wat klein, tenzij je in Limburg woont en zelfs dan zou ik persoonlijk een 39 genomen hebben maar ieder z'n ding.
Hoi ,'
Prachtige fiets gewoon , de afmontage is top alleen die pedalen ..tsja , die had ik persoonlijk anders gekozen. Waarom heb je geen origineel Campa 36 blad gekozen , ivm het schakelen. Ik heb dat toendertijd wel gedaan en was geen probleem voor Salden om dat erop te zetten.
Wat betreft die compact...iedereel lekker laten lullen ..hahaha ..ik heb het zelf ook een 36/50 icm met een 13-26 cassette , en moet zeggen bevalt perfect. Ik heb nu beschikking over de 18 , en mocht ik niet veel harder fietsen dat ca 48 Km /h dan heb ik aan de 50/13 voldoende ( en als meestal alleen fietsende fietstoerist is dat wel zo )
Voor de rest wens ik je veel veilige kilometers op deze prachtige fiets ,
Grtz Rene
Prachtige fiets gewoon , de afmontage is top alleen die pedalen ..tsja , die had ik persoonlijk anders gekozen. Waarom heb je geen origineel Campa 36 blad gekozen , ivm het schakelen. Ik heb dat toendertijd wel gedaan en was geen probleem voor Salden om dat erop te zetten.
Wat betreft die compact...iedereel lekker laten lullen ..hahaha ..ik heb het zelf ook een 36/50 icm met een 13-26 cassette , en moet zeggen bevalt perfect. Ik heb nu beschikking over de 18 , en mocht ik niet veel harder fietsen dat ca 48 Km /h dan heb ik aan de 50/13 voldoende ( en als meestal alleen fietsende fietstoerist is dat wel zo )
Voor de rest wens ik je veel veilige kilometers op deze prachtige fiets ,
Grtz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

Dat van die 50/13 klopt wel. Bij 100 rpm kun je dan maximaal 48.3 km/uur rijden. Op z'n hoge snelheid kun je ook nog best 105 rpm draaien en inderdaad; hoe vaak komt zoiets voor?
Ervan uitgaande dat je de kleinste twee kroontjes niet gebruikt is een 36 i.c.m. met een 12-23 cassette te gebruiken tot 30.7 km/uur bij 95 rpm. Met een 13-26 cassette zelf nog tot minder.... Een 40 blad met een 12-23 kun je gebruiken tot 34.1 km/uur.
Een 36 zou dus voor mij niet bruikbaar zijn, althans op 't vlakke niet want lager dan 30 kom ik zelden. Tijdens een duurtraining zit is juist vaak tussen 30 en 34 km/uur. Nu kun je dat natuurlijk ook gewoon op 't buitenblad doen, maar dan heb je geen ideale kettinglijn....
dit is overigens een nuttige site voor dit soort materie!
Ervan uitgaande dat je de kleinste twee kroontjes niet gebruikt is een 36 i.c.m. met een 12-23 cassette te gebruiken tot 30.7 km/uur bij 95 rpm. Met een 13-26 cassette zelf nog tot minder.... Een 40 blad met een 12-23 kun je gebruiken tot 34.1 km/uur.
Een 36 zou dus voor mij niet bruikbaar zijn, althans op 't vlakke niet want lager dan 30 kom ik zelden. Tijdens een duurtraining zit is juist vaak tussen 30 en 34 km/uur. Nu kun je dat natuurlijk ook gewoon op 't buitenblad doen, maar dan heb je geen ideale kettinglijn....
dit is overigens een nuttige site voor dit soort materie!