Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa Lombardia SL

gjo
Forum-lid

gjo 28 jan 2011 01:23

Hoi,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Sensa Lombardia SL (2011). Vanwege het minder mooie weer en persoonlijke omstandigheden staat de Lombardia tijdelijk in de tacx met voorwielstandaard.
Wat mij echter is opgevallen, met name tijdens het 'leunen' of 'trekken' op/aan één zijde van het stuur, is dat het stuur en de stuurpen enigszins meebuigen terwijl het wiel niet meebeweegt en de voorvork minimaal beweegt. Volgens mij zit deze flexibiliteit dan ook vooral in de voorvorkbuis. Ik heb niet het idee dat het veel kwaad kan, maar bij mijn vorige fietsen, o.a. een Sensa Toscana ES, heb ik dit nooit geconstateerd.
Binnenkort ga ik er zeker even mee naar de fietsenmaker, aangezien dat op dit moment nog niet mogelijk is. Maar ik was toch benieuwd of er meer mensen zijn die dit verschijnsel kennen?

Het betreft:
Sensa Lombardia SL (2011), met supra voorvork en Ritchey Wet White stuur en stuurpen...

Bij voorbaat dank voor jullie reactie!

Met vriendelijke groet,
GJO

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 28 jan 2011 01:27

In het algemeen is het het meest waarschijnlijk dat de beweging in het stuur zit. Dit is nl. over een grote lengte onderhevig aan de uitgeoefende krachten.

fizik
Forum-lid

fizik 28 jan 2011 08:45

Dat denk ik ook. Bij mijn fiets zie ik hetzelfde.

gjo
Forum-lid

gjo 28 jan 2011 14:18

Dank voor jullie reactie!
Als ik goed kijk, zie ik de stuurpen ook meebewegen en de voorvork ook maar in mindere mate, misschien zit die flexibiliteit wel in de hele constructie; stuur, stuurpen, voorvork?

Bij mijn vorige fietsen was dit niet het geval, dus vandaar dat het mij zo opviel;)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jan 2011 14:55

Zit er niet gewoon speling op je balhoofd?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gjo
Forum-lid

gjo 28 jan 2011 16:14

nee, het balhoofd is in orde, het is ook puur een buiging en geen speling..

Plaats reactie