Zadelpen Cervelo Soloist
Mijn zadelpen van mijn cervelo soloist maakt een vervelend geluid, enkel indien ik ze na elke rit met montagepasta insmeer blijft het geluid weg.
Het geluid komt van het koperplaatje dat in de staande buis zit en het geluid verterkt.
Heeft iemand (SP-Eric,TS-Biker) een idee hoe ik dit het best oplos, kan ik het koper plaatje weglaten???
Het geluid komt van het koperplaatje dat in de staande buis zit en het geluid verterkt.
Heeft iemand (SP-Eric,TS-Biker) een idee hoe ik dit het best oplos, kan ik het koper plaatje weglaten???
Ik zou een ander zadelpen proberen of informatie vragen waar je de fiets hebt gekocht, of het kwaad kan het koper plaatje weg te laten.Brummi schreef:Mijn zadelpen van mijn cervelo soloist maakt een vervelend geluid, enkel indien ik ze na elke rit met montagepasta insmeer blijft het geluid weg.
Welk model is het ?
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een carbon pen in het zwarte frame. Gekraak. Zo klinkt het.
Dat koperplaatje voorkomt insnijden vh frame in de pen. Zelf rijd ik met een alu pen in het zwarte frame. Nergens last van, ook geen koper plaatje..
Een ander zwart frame ( 2006 kleur) heeft ook een carbon pen en koperplaatje, maar nergens last van.
Draai het het strak genoeg aan ?
En toch ook niet te strak ?
Montage pasta gebruik ik ook altijd hierbij..
Ik heb hetzelfde meegemaakt met een carbon pen in het zwarte frame. Gekraak. Zo klinkt het.
Dat koperplaatje voorkomt insnijden vh frame in de pen. Zelf rijd ik met een alu pen in het zwarte frame. Nergens last van, ook geen koper plaatje..
Een ander zwart frame ( 2006 kleur) heeft ook een carbon pen en koperplaatje, maar nergens last van.
Draai het het strak genoeg aan ?
En toch ook niet te strak ?
Montage pasta gebruik ik ook altijd hierbij..
Het gaat dus over een alu zadelpen, zwarte versie van 2006.
Nieuwe zadelpen vragen heeft volgens mij geen zin, geluid komt van het plaatje.
SP-Eric was het "koperen plaatje" ook bij het frame geleverd en heb je het gewoon weggelaten?
Gaat de zadelpen dan niet te los zitten?
SP-Eric was het "koperen plaatje" ook bij het frame geleverd en heb je het gewoon weggelaten?
Nooit monteren zonder het koperen plaatje!!!!
Smeer vet tussen het frame en het koperen plaatje. Zadelpen zonder vet onteren en je problemen moet verholpen zijn.
BTW een carbon zadelpen is wel een leuke upgrade van je SLT
Smeer vet tussen het frame en het koperen plaatje. Zadelpen zonder vet onteren en je problemen moet verholpen zijn.
pas op! paaltje!
XLR8R schreef:Nooit monteren zonder het koperen plaatje!!!!
Brummi schreef:Het gaat dus over een alu zadelpen, zwarte versie van 2006.
Ik heb dit plaatje eruit gelaten omdat de zadelpen zonder veel kracht al vast zat.
Ik heb nergens last van en voor de druk maakt het plaatje niet uit bij mijn alu pen. Ga je veel verstellen, dan is het plaatje wenselijk want anders schuurt het langs je pen.
Vanuit de fabriek zit/ zat er ook altijd al vet achter het plaatje. Als het dus niet zo is. Dan moet je dat alsnog een beetje toevoegen zoals TS en XL8BR al zeiden.
Zit er speling op je zadelpen dan ? Als het vast zit, dan moet het volgens mij goed zitten.
Smeer je het boutje van de klem ook een beetje in met die pasta ?
Probeer (tenzij het al heel strak zit) eens een klein tikje strakker te zetten.
Als je er niet uit komt zou ik even langs je dealer rijden. Dan weet je zeker dat jij niets sloopt
Smeer je het boutje van de klem ook een beetje in met die pasta ?
Probeer (tenzij het al heel strak zit) eens een klein tikje strakker te zetten.
Als je er niet uit komt zou ik even langs je dealer rijden. Dan weet je zeker dat jij niets sloopt