edge 800; route via irak?
Vandaag rustige duur gedaan van amersfoort naar deventer. Ergens tussen A'foort en Apeldoorn, ter hoogte van een legerbasis, sprong mijn edge 800 opeens van 37 afgelegde km naar 2775 afgelegde kilometers. Bij Deventer had ik inmiddels meer dan 2800 km afgelegde volgens de Edge. bij uitlezen van de route blijkt dat ik via Irak (!) ben gefietst. Leuk voor m'n gemiddelden natuurlijk, maar herkent iemand dit probleem? Zou de legerbasis (verstoring GPS signaal?) er iets mee te maken hebben/ herkennen fietsers uit de omgeving Apeldoorn dit ' probleem'?
tegendewindin
-
checkerpig
- Forum-lid
Amerikaanse militaire satelliet technologie, Amerikaans navigatiesysteem, Amerikaanse kaarten en verbaasd zijn dat je af en toe in Irak zit...
Storing is mogelijk, GPS signalen zijn zwak dus gemakkelijk te jammen... krijg je je afstand niet via een wielmagneet/sensor? Dit zou veel stabieler moeten zijn.
CP.
Storing is mogelijk, GPS signalen zijn zwak dus gemakkelijk te jammen... krijg je je afstand niet via een wielmagneet/sensor? Dit zou veel stabieler moeten zijn.
CP.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC

Ik moet ook zo'n ding hebben. Zo haal ik mijn kilometer-target voor La Marmotte wel heel snel.
fuego, thnx voor de link, lijkt inderdaad niet uniek. correctie is zo te lezen niet simpel...
vind het verder wel geestig, ben benieuwd waar ik de volgende keer naar toe ga..
als het te vaak gebeurd ga ik reclameren, denk ik, maar dan wel na de marmotte!
vind het verder wel geestig, ben benieuwd waar ik de volgende keer naar toe ga..
als het te vaak gebeurd ga ik reclameren, denk ik, maar dan wel na de marmotte!
tegendewindin