Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

remmen in regen met carbon wielen?

davey
Forum-lid

davey 26 jun 2007 17:08

met mijn fulcrum's kan ik niet in de regen rijden,
zowel niet met de campagnolo blokken, als met ??(merk weet ik neit ze waren rood) zijn er remblokken waarmee dit wel kan, want ik had afgelopen weekend een koers, en halverwege ging t plensen, en ik had totaal geen remmen meer, en als je dan in een peleton van 90 man rijd, is dit niet zo fijn

iemand ervaring in de regen met carbon velgen?

demonic
Forum-lid

demonic 26 jun 2007 18:44

Wel ik stelde een tijdje geleden dezelfde vraag. Ik kreeg toen het antwoord dat het met de Swisstop Yellow King's wel zou moeten lukken. dat dit zowat de enige remblokken voor full carbon wielen zijn die in de regen wel remmen.
Met die rode remblokken, ik denk dat je de remblokjes van corima bedoeld, lukt het inderdaad niet. dat heb ik vorig jaar ook ondervonden en het is inderdaad niet echt aangenaam als je dan in een peloton moet rijden.
Ik heb nu wel nog niet kunnen testen of het met de swisstop remblokjes beter gaat, ik vertrouw op de mening van de andere forumleden.

Ik hoop dat ik je een beetje verder heb kunnen helpen.
grtz demonic.

davey
Forum-lid

davey 27 jun 2007 00:08

bedankt voor je reactie demonic.
ik had al wat gezocht hier op t forum maar had niks kunnen vinden,
ik denk dat ik dan binnenkort die swisstop remblokjes eens ga testen,
want dit is ook niks, wel met de wielen rijden, neit met de wielen rijden,en dat voor de koers is niet handig,

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 27 jun 2007 00:41

de dura-ace werken bij mij ook goed, eerste keer rem je ook niet, maar daarna geen problemen meer mee, en merk je het verschil nauwelijks....
Afbeelding

Plaats reactie