90+ en racewielen
waarschijnlijk is er al het een en ander over gezegd maar wat adviseren jullie voor een zwaardere fietser (90+kg) welke wielen aan te schaffen.
Zijn carbon wielen uberhaupt geschikt voor dat gewicht...
ze moeten natuurlijk ook nog een beetje mooi zijn ook...
graag jullie reactie.
Zijn carbon wielen uberhaupt geschikt voor dat gewicht...
ze moeten natuurlijk ook nog een beetje mooi zijn ook...
graag jullie reactie.
Campa eurus of Fulcrum Racing 1 om op safe te gaan.
Wat verwacht je van carbon wielen? Voor draadbanden zou ik dat zeker niet kiezen. LW of Reynolds zijn opties als je perse carbon wil. (tube)
Uiteraard, om iedereen maar eens voor te zijn: handgespaakt levert zeker goede resultaten.
Wat verwacht je van carbon wielen? Voor draadbanden zou ik dat zeker niet kiezen. LW of Reynolds zijn opties als je perse carbon wil. (tube)
Uiteraard, om iedereen maar eens voor te zijn: handgespaakt levert zeker goede resultaten.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
het is toch ook zo dat een goede set handgespaakt eigenlijk net zo stevig is als een set systeem wielen. maar de vista(SL) staat erom bekend dat deze 90+ aan zou moeten kunnen en dat komt voornamelijk door de manier van spaken. carbon word voor het gewicht wellicht erg duur.
Carbon is wel erg mooi maar ik denk voor mijn (ons?) gewicht niet geschikt. Zat zelf ook aan Easton Circuits te denken.
Zijn deze beter dan de Mavic Ksyriums Elite?
Ik heb de Campa Chorus groep op mijn fiets maar ik vind de wielen niet zo mooi. Het achterwiel met minder of anders gegroepeerde spaken spreken mij niet zo aan.
Zijn deze beter dan de Mavic Ksyriums Elite?
Ik heb de Campa Chorus groep op mijn fiets maar ik vind de wielen niet zo mooi. Het achterwiel met minder of anders gegroepeerde spaken spreken mij niet zo aan.
Geschikt zijn:
Campa Zonda
Campa Eurus
Fulcrum 1
Fulcrum 3
Easton Vista (SL)
Easton Circuit
Mavic Open Pro 36-spaaks met goede naven
Mavic CXP33 36-spaaks met goede naven
Rigida DP18 met goede naven (voor de echte zwaargewichten)
Als je per se hogen velgen wil zijn ook Mavic Cosmic Carbon geschikt (met alu remrand)
als je met tubes wilt gaan rijden komt er een heel pak wielen bij, o.a. Lightweight maar ook de veel goedkopere Corima's en de oerdegelijke Bontragers.
Ksyrium zou ik verre van blijven. Niet bepaald het meest degelijke product van Mavic.
Campa Zonda
Campa Eurus
Fulcrum 1
Fulcrum 3
Easton Vista (SL)
Easton Circuit
Mavic Open Pro 36-spaaks met goede naven
Mavic CXP33 36-spaaks met goede naven
Rigida DP18 met goede naven (voor de echte zwaargewichten)
Als je per se hogen velgen wil zijn ook Mavic Cosmic Carbon geschikt (met alu remrand)
als je met tubes wilt gaan rijden komt er een heel pak wielen bij, o.a. Lightweight maar ook de veel goedkopere Corima's en de oerdegelijke Bontragers.
Ksyrium zou ik verre van blijven. Niet bepaald het meest degelijke product van Mavic.
Ik zou gaan voor de Zonda's die volgens Casran (die werkt(e) bij één van de Campa importeurs van België ) iets sterker zijn dan de Eurussen maar een klap goedkoper. Het extra gewicht neem je op de koop toe. Het zijn echt hufter-proof wielen die er ook nog een goed uitzien en in te zetten zijn onder alle omstandigheden.
Ook aan een setje Mavic CXP33 kun je geen buil vallen, kijk bijvoorbeeld eens bij bikexperto.com. Setje met Record naven en je hebt zo ongeveer de sterkste wielen op de markt met de meest degelijke naven ter wereld (geldt ook voor de Zonda's overigens).
Ook aan een setje Mavic CXP33 kun je geen buil vallen, kijk bijvoorbeeld eens bij bikexperto.com. Setje met Record naven en je hebt zo ongeveer de sterkste wielen op de markt met de meest degelijke naven ter wereld (geldt ook voor de Zonda's overigens).
Heb ik zelf geen ervaring mee, gebruik de zoekfunctie eens. Er zit geloof ik een of ander harry hier op 't forum die aandelen erin heeft, dus ik zou niet teveel afgaan op zijn commentaren.