Tikkende zadelpen
Zadelpen van mijn vader blijft geluid maken. Al geprobeerd:
-Andere pen
-Shimano montagepaste
-Tacx montagepasta
-Heel dun tapje om de pen
-Schuimrubber in de pen als geluiddemping
Helpt allemaal wel tijdelijk, waaruit ook blijkt dat het echt in de pen zit. Maar getik komt toch steeds weer terug. Waarschijnlijk is de passing in het frame gewoon wat te ruim geworden. Nog suggesties ?
Denk nu zelf aan montage met siliconenkit ofzo. Anders weet ik het ook niet meer.
-Andere pen
-Shimano montagepaste
-Tacx montagepasta
Helpt allemaal wel tijdelijk, waaruit ook blijkt dat het echt in de pen zit. Maar getik komt toch steeds weer terug. Waarschijnlijk is de passing in het frame gewoon wat te ruim geworden. Nog suggesties ?
Denk nu zelf aan montage met siliconenkit ofzo. Anders weet ik het ook niet meer.
Je geeft aan ook een andere pen te hebben geprobeerd maar zegt ook dat het echt in de pen zit?
Zit het niet in de klemming van het zadel zelf? ik heb dat zelf namelijk ook gehad en toen bleek uiteindelijk de "tik" te zitten in de brug van het zadel, of beter gezegd de aanhechtingen van de brug en het zadeldek.
maw probeer eens een ander zadel te monteren.
succes!
Zit het niet in de klemming van het zadel zelf? ik heb dat zelf namelijk ook gehad en toen bleek uiteindelijk de "tik" te zitten in de brug van het zadel, of beter gezegd de aanhechtingen van de brug en het zadeldek.
maw probeer eens een ander zadel te monteren.
succes!
"Try not. Do or do not......there is no try"
jsparie schreef:Zadelpen van mijn vader blijft geluid maken. Al geprobeerd:
-Andere pen
-Shimano montagepaste
-Tacx montagepasta
Komt me zeker bekend voor , heb hetzelfde probleem. Er wordt na het seizoen naar gekeken en hopelijk opgelost anders wil ik toch weer een ander frame. Ik had namelijk dit nooit toen ik een stalen frame had , echter mijn laatste ging kapot en kreeg een alu 7005 frame als vervanging omdat men geen stalen meer maakte bij Gazelle. Sindsdien is het huilen met de pet op en steeds weer tijdelijk verhelpen. Ik wordt er gek van als het weer opspeelt tijdens het fietsen . Tijdens tochten is het dan , zadelpenklem los draaien / zadelpen omhoog en weer op de goede hoogte terug / zpk weer vast draaien en weer afwachten tot hij weer begint met herrie te maken.
PS alles wat een geluid kon geven dat in de buurt lag is al vervangen.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.
Er zijn zadelpennen waar de kop geen onverbrekelijk deel van de pen is. Die kop zit erin geperst of gelijmd. Indien dit zo is dan kan je ook dit eens controleren of hier misschien speling op zit.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Grappig of eigenlijk niet want die van mijn vader is ook een 7005 aluminium goldline racing en was ook ter (garantie met bijbetaling) vervanging van een stalen gazelle (ja ook die kunnen stuk).
Oh en even vergeten. Ander zadel had in ook al geprobeerd in combi met andere pen die op een andere fiets niet kraakte. Op deze wel dus. En ook hier weer pas na een tijdje. Het vet wordt blijkbaar langzamerhand weggedrukt waarna het weer begint. Er is overigens een paar jaar zonder getik meet gefietst, maar nu het eenmaal begonnen is houdt het ook niet meer op ook.
Oh en even vergeten. Ander zadel had in ook al geprobeerd in combi met andere pen die op een andere fiets niet kraakte. Op deze wel dus. En ook hier weer pas na een tijdje. Het vet wordt blijkbaar langzamerhand weggedrukt waarna het weer begint. Er is overigens een paar jaar zonder getik meet gefietst, maar nu het eenmaal begonnen is houdt het ook niet meer op ook.
Ik heb al een tijdje het gevoel dat de zadelpen kan bewegen in de zitbuis . Ik heb al een paar keer de zitbuis , halverwege en dus uiteinde zadelpen , vast gepakt terwijl ik fiets en voelde dat deze bewoog. Om het aan te tonen zou ik misschien een microfoontje op die plaats aan moeten brengen om het te opnemen als dat idd zo is.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.