Campa Veloce CT crankstel monteren
Hallo,
ik ben in het bezit van een Pinarello Galileo met MOst crankstel.
dit wil ik nu gaan vervangen door een Campa Veloce CT crankstel (Ultra Torque).
Nu wil ik het crankstel gaan bestellen maar daarbij dien ik een cupset te bestellen. Deze is er echter in 2 uitvoeringen, nl. Italiaanse (ITA) of Engels (BSA) draad.
2 vragen:
wat voor (speciaal) gereedschap heb ik nodig om eea te (de)monteren.
en welke uitvoering qua cupset heb ik nodig?
of heeft iemand een goede website waar eea uitgelegd staat. ik ben namelijk al aan het googlen geweest, maar heb nog niets waardevols kunnen vinden.
mijn dank,
Maurice
ik ben in het bezit van een Pinarello Galileo met MOst crankstel.
dit wil ik nu gaan vervangen door een Campa Veloce CT crankstel (Ultra Torque).
Nu wil ik het crankstel gaan bestellen maar daarbij dien ik een cupset te bestellen. Deze is er echter in 2 uitvoeringen, nl. Italiaanse (ITA) of Engels (BSA) draad.
2 vragen:
wat voor (speciaal) gereedschap heb ik nodig om eea te (de)monteren.
en welke uitvoering qua cupset heb ik nodig?
of heeft iemand een goede website waar eea uitgelegd staat. ik ben namelijk al aan het googlen geweest, maar heb nog niets waardevols kunnen vinden.
mijn dank,
Maurice
Met Pinarello heb je de ITA cups nodig, zoals Andromeda je ongetwijfeld heeft verteld.
Verder heb je een speciale sleutel van Campagnolo nodig, maar met een Hollowtech II sleutel van bijv. Pro of Shimano lukt het ook. Verder een vrij lange imbus.
Voor wat betreft de montage zit er volgens mij gewoon een vrij duidelijke instructie bij.
Verder heb je een speciale sleutel van Campagnolo nodig, maar met een Hollowtech II sleutel van bijv. Pro of Shimano lukt het ook. Verder een vrij lange imbus.
Voor wat betreft de montage zit er volgens mij gewoon een vrij duidelijke instructie bij.
Hij had er bij mij in de mail geen Pina bij gezet maar dat lijkt mij nu iig duidelijk.
Verhaal van de sleutel heb ik idd ook verteld, lange imbus is inderdaad makkelijker maar met een originele imbus (niet zo een uit een "uitklapset" maar een "L") moet het lukken.
Montage is bij Campa vrij netjes uitgelegd, volgens mij zelfs nederlands?
Kijk HIER anders even , bij Ultra-Torque crankset instruction sheet - 05/07 even klikken en je vind de technische informatie.
Verhaal van de sleutel heb ik idd ook verteld, lange imbus is inderdaad makkelijker maar met een originele imbus (niet zo een uit een "uitklapset" maar een "L") moet het lukken.
Montage is bij Campa vrij netjes uitgelegd, volgens mij zelfs nederlands?
Kijk HIER anders even , bij Ultra-Torque crankset instruction sheet - 05/07 even klikken en je vind de technische informatie.
"Try not. Do or do not......there is no try"
andromeda schreef:Die vraag heb je vanmiddag aan mij gesteld via mijn webshop, ik dacht dat ik antwoord had gegeven of is er iets fout gegaan?
blijkbaar dan wel iets want ik heb je mail niet ontvangen.
Maar heb ik nu ook nog iets speciaals nodig om de MOst cranck te kunnen demonteren?
en over wat voor levertijden heb je het bij Campa spullen?
dank je,
Maurice
Raar, hij staat bij mij toch echt als verzonden, maar maakt niet uit.
Stuur even een mail mbt de artikelen die je nodig hebt naar het emailadres van de shop anders krijg je hier op het forum iets te veel vragen mbt mijn internetshop.
Stuur even een mail mbt de artikelen die je nodig hebt naar het emailadres van de shop anders krijg je hier op het forum iets te veel vragen mbt mijn internetshop.
"Try not. Do or do not......there is no try"
Dit kun je dan weer het beste laten doen bij de betere FM, want zo'n frees is best prijzig en ook niet echt een klus voor thuis sleutelaars.
Ik ken MOst niet dus moet een algemeen antwoord geven:
als dit met een losse trapas werkt (cardrigde) wat volgens mij zo is (?) dan heb je een cranktrekker (+/- 10 euro) nodig. Deze draai je op de crank en vervolgens draai je met twee baco's of steeksteutels de crank los.

Plaatje is de BBB Powerpull.
als dit met een losse trapas werkt (cardrigde) wat volgens mij zo is (?) dan heb je een cranktrekker (+/- 10 euro) nodig. Deze draai je op de crank en vervolgens draai je met twee baco's of steeksteutels de crank los.

Plaatje is de BBB Powerpull.
en de lagers/cups zelf. hoe krijg je die los?
heb je daar ook weer een speciale sleutel voor nodig.
sorry voor de vele vragen, maar hierin ben ik echt een nieuweling en krijg niet alle info gevonden via google
p.s. crank pulley is inmiddels in bezit!
heb je daar ook weer een speciale sleutel voor nodig.
sorry voor de vele vragen, maar hierin ben ik echt een nieuweling en krijg niet alle info gevonden via google
p.s. crank pulley is inmiddels in bezit!
Je bedoelt de huidge trapas? Daar heb je idd een speciale sleutel voor nodig. Er zijn meedere systemen, octalink en ISIS zijn de meest bekende. Omschrijf even hoe de trapas eruit ziet van de zijkant (stervorming? zo ja, met hoeveel hoeken? of vierkant?).en de lagers/cups zelf. hoe krijg je die los?
Hier weer een voorbeeld plaatje van BBB